K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2008, 21:15   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hvor finder jeg den stol?

Som tidligere fortalt har jeg jo problemer med mit haleben, og jeg er nået til det punkt hvor jeg selv er begyndt at sætte en masse ting i værk, for at jeg kan komme videre.

Jeg hørte en tale om en stol, hvor man på en måde lægger sine ben (skinneben) op mod en skinne, som gør at man ikke sidder på selve bagdelen, så man ikke belaster den.

Ved i hvor man kan få fat i sådan en? Jeg har prøvet at google, men uden held.

Tror jeg prøver at smutte ned i den lokale Sahva imorgen også, men det kunne jo være dejligt hvis der var en der kunne vise mig den, stol som jeg har brug for

På forhånd tak.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 21:27   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mon det er den her, du mener? http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?link...kinfo=18090307

Hvis det ikke er den, kan du prøve søgefunktionen på linket.

Har du forresten spurgt din kommune, om de udlåner sådan nogle?

Evt. på prøve, før du investerer i den?

Man kan jo købe sig fattig, hvis det ikke er godt nok. Kommuner har mulighed for at man kan blive rådgivet og vejledt om hjælpemidler.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 21:40   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej Zuza ..

Ved ikke om det er den, har aldrig set den, kun hørt om den - men den der ser da ud som en evt alternativ

Nej, har ikke spurgt min kommune, jeg tør efterhånden ikke spørge om noget som helst nu hvor de holder sygedagpenge osv tilbage
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 21:44   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan prøve at spørge din egen læge.

Evt. finde et nummer på en ergoterapeut i kommunen. De er ofte meget søde at tale med.

Jeg er ikke helt sikker, men mener, du skal bruge nogle lægepapirer for at låne en. Det er forsøget værd, da man ellers risikerer at købe noget, man ikke kan bruge alligevel. Nogle gange skal man jo prøve tingene et stykke tid, før man ved, om det kan bruges eller ej.

(I mellemtiden er en badering måske anvendelig... og meget billig.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 21:48   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ja, det har du ret i .. Kunne være jeg skulle snakke med sådan en ergoterapeut.

Jamen baderingen har jeg skam - Jeg har også en specialmadras og nogle sko med indlæg, som gør at jeg ikke får stød op i halebenet og bækken, jojo jeg er godt udstyret efterhånden
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 00:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gigipi tror det er den stol du tænker på, har selv haft den på arbejdspladser da den også tvinger dig til at rette lænden ud hvis du har tendens til at falde sammen i lænden.. kan varmt anbefale den (selv om det er en læring proces at bruge den )
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 08:45   #7
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Gigipi -
Har du prøvet Stokke stole? De er udformet ergonomisk, så man er nødt til at sidde med ret ryg og samtidig på meder (som gyngestole), så man hele tiden kan holde kroppen i bevægelse. De findes som "almindelige" stole - se link:
http://www.stokke-center.dk/index.php?id=15&id2=26
eller som arbejdsstole, hvor man hviler på knæerne - se link:
http://www.stokke-center.dk/index.php?id=14
Der findes en forhandler i København: http://www.movement.dk/
Jeg har købt mine Stokke stole på nettet (brugt), fordi de er hundedyre.
De er simpelthen så gode at sidde på - og især som arbejdsstole, fordi man virkelig aflaster kroppen.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor finder jeg en bisidder? Snuppi At søge førtidspension 4 19-04-2013 22:07
hvor finder man en søsser98 Alt det andet 12 15-01-2013 16:18
Hvor finder jeg ansøgning til § 17 lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-01-2011 04:05
Hvor finder jeg . . . hobby4me Alt det andet 2 26-10-2010 21:53
Hvor finder jeg... Risa Alt det andet 4 27-07-2008 08:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension