K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2008, 15:07   #11
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Trine

Ja så er jeg jo så en af dem, der godt tør eftersom der ikke er skrevet om nogle, der er døde af hans produkter endnu. Nå men Robby Curdorff er jo ikke den eneste der sælger naturmedicin. Faktisk kan du mange steder i Sverige og England og USA få de samme produkter. Vi kan så stille spørgsmålstegn ved hvorfor vores sunhedsstyrrelse er så skrap overfor naturmedicn men ikke har noget særligt at sige om bivirkninger på syntetisk skabt patenteret medicin??? Der skal mange lig på bordet inden at medicinal industrien trækker deres "vidundere" tilbage. Jeg har som sagt ikke tiltro til den branche - og er konstant på udkig efter alternativer. Jeg har nu prøvet flere at Curdorff's produkter og jeg ville IKKE være foruden hans flydense minerealer "livskilden" da det nok er det bedste jeg nogensinde har prøvet. Og tro mig - jeg har prøvet en del!!

KH
Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 24-07-2008 kl. 15:15.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 16:57   #12
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg er også blevet anbefalet og tage nervepiller/lykkepiller, da jeg har piskesmæld/whiplash.
Hvornår, hvilke og hvor meget ved jeg ikke endnu. Men det er for at kunne skabe fri bane for nerverne, og ikke fordi de tror det sidder oppe i hovedet kun.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 17:11   #13
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Fussen,

Jeg håber så sandelig heller ikke, at nogen er døde af Robby Curdorf’s naturmedicin.

Men, naturlægemidler – uanset hvem der producerer dem – skal efter min mening kun indtages efter gældende regler i Danmark.

Netop derfor blev der i DK lavet en Kosttilskudsgruppe i Fødevarestyrelsen.

Og – de har haft travlt med at komme ulovlighederne til livs – og dermed sikre at dig og mig ikke bliver forgiftet og det der kunne være værre!

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Ern...udsgruppen.htm

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyh...rretninger.htm

Citat:
Vi kan så stille spørgsmålstegn ved hvorfor vores sunhedsstyrrelse er så skrap overfor naturmedicn men ikke har noget særligt at sige om bivirkninger på syntetisk skabt patenteret medicin???
Jeg mener – efter selv at have været ansat både i apoteksbranchen og indenfor en medicinalvirksomhed der solgte vitaminer, mineraler og naturlægemidler - at det er en nødvendighed, at vi har en Fødevarestyrelse, der er særlig på vagt overfor naturlægemidler.

Jeg har set alt for mange eksempler på plattenslagere og ulovligt importeret ”mirakelmedicin”, uden nogen som helst form for dokumenteret effekt.
Ved de skærpede regler skal de enkelte producenter indordne sig under den norm for indhold af virksomme stoffer der er gældende her i landet – eller søge dispensation. Samtidig skal virkningen af midlerne dokumenteres, så det gælder ikke længere at strø sig om med miraller – der skal videnskabelig dokumentation til og det har manglet rigtig længe!!!

M.h.t. lægemiddelindustrien, så sker der også fejl der, men effekten af medicin er dog godkendt.

Jeg mener at vi skal være stolte over, at vi i DK lever med en styrelse der tør gør op med naturlægemidlerne. Om lovgivningen er for skrap kan diskuteres, men netop ved at lande som Sverige, England og U.S.A. har lempelige (eller stort set ingen) regler på området, ja så er det slaraffenland for denne industri.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 18:35   #14
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Trine

Jammen hvor blev det frie valg til selv at vælge af??? Det er jo netop det vi er så skide trætte af. Jeg er ikke stolt over at der skal sidde nogle og bestemme over hvilken type vitaminer jeg skal tage - og som oveni købet stammer fra de selvsamme industrier der forvansker kemiformlerne så kroppen får det dårligt. ( i øvrigt skal man op på nogle temmelige høje doser for at det har en terapeutisk virkning). Der findes så vidt jeg ved ikke nogle endnu der er døde af vitaminer - men i overflod af folk der er døde af medicin. Må vi så be om det frie valg til selv at vælge. Synes du da ikke vi har lovgivning nok. For nyligt blev det opdaget at Danskerne manglede jod - det er nu kommet i vores salt - det var de godt nok længe om at konstatere. Kender du konsekvenserne på jod mangel??? puha - de er altså til at få øje på. Jeg er heldigvis af den opfattelse at folk bliver mere og mere oplyste om de muligheder og alternativer der findes. Men det er da heldigt for Curdorf at han lever i dette århundrede - ellers var han nok dømt for kætteri som så mange andre før ham, der havde et par meninger om planeternes position på himlen.

http://users.cybercity.dk/~bbb9582/ssri.htm

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=6568&scid=6570


Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 24-07-2008 kl. 19:12.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 21:38   #15
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Fussen,

Jeg mener i.f.t. kosttilskud, vitaminer og mineraler - rent undtagelsesvis - at kontrol Danmark er på sin plads.

Hvorfor har jeg forklaret.

Jov jeg ved godt hvilke konsekvenser manglende jod har - nøjagtig de samme som hvis der er overdoseret - derfor har vi en max. værdi der tilgodeser flertallet. Iøvrigt kan en alsidig kost sagtens kompensere for vitaminer og mineraler, her er det i.f.t. jod vigtigt at spise fisk.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/jod.htm

Jeg beklager at der ikke er politisk interesse og vilje til alternativ forskning. Det er en skam og hindrer netop den dokumentation mange efterlyser.

http://www.bt.dk/article/20080723/pcindland/807230331/

Denne nye forskning ville netop sætte fokus på bl.a. vitaminer og mineralers positive indvirkning:

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/ny_forskning_jerk.htm

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 22:36   #16
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
man skal også huske ved natur/kosttilskud at de er ikke alle der kan tåle det, når man får medicin på recept, kan natur/kosttilskud påvirke dette medicin, så man skal altid snakke med egen læge om natur/kosttilskud sammen med andet medicin.



Citat:
uhyggelige bivirkninger ved lykkepillerne
ja det er skrækkelige bivirkninger de kan have, men jeg ved så også at det er de første 3-4 mdr. man har det meget dårligt, men for mit vedkommen var det som at vælge mellem »pest eller kolera«

jeg var gået helt ned psykisk, havde angst anfald i flere timer i træk og selvmordstanker der bare ville noget.

jeg fik så cipramil af min læge føj hvor blev jeg syg
hvis jeg ikke var syg så blev jeg det, vildt meget angst selvmodstankerne meget værre alt var blevet meget værre efter start af disse piller.
min familie var ved mig det meste af tiden heldigvis i opstarten af disse piller, bivirkninger aftog langsom og jeg fik det lidt bedre men ikke nok, gik igen til læge bad om at komme til psykiater, da psykologen ikke kunne hjælpe mig, da det er udefra påvirkninger der er skyld i jeg har dep. og angst.

det blev min redning at komme til ham, kom over på cipralex og så virkede pillerne som de skulle, har dog stadig angstanfald men ikke i flere timer som før, for det var simpelhen ikke til at leve sådanne.

i dag syndes jeg ikke at jeg har de store bivirkninger af de piller anden end de er til at leve med,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 23:08   #17
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej.

Jeg har læst en del om fiskeolies indvirning på hjernen ,eye Q skulle værre speciel god.
Det er jo friviligt om man vil tror på det eller ej .
venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 23:10   #18
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg fik også "lykkepiller" mod en depression for et par år siden. Jeg kan ikke lige huske hvilket mærke(min hukommelse er som en si), men de reddere simpelthen om ikke mit liv, så i hvert fald min forstand. Jeg ville ikke tøve med at tage dem igen, hvis depressionen vendte tilbage. Jeg havde ingen nævneværdige bivirkninger. En smule mundtørhed i starten men det var også det. Måske gav de også manglende sexlyst, men det var der i forvejen grundet depressionen
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 23:25   #19
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Trine
Ja hvor er det dog træls at alternetiv forskning ikke bliver sat øverst på listen. Hvad der virkeligt kan gøre mig vred er den danske sundhedsstyrrelse fornægtelse af andre landes viden at trække på. Der er forsket meget i det alternative, derfor ingen yderlig restriktioner af salg andre steder end i Danmark. Det hænger dog sammen.
http://www.wfp.dk/?NodeID=32
Vi har et andet godt eksempel på denne arrogante holdning. I Tyskland har Alpha klinikken i flere år opereret for ryglidelser - nu også med kikkert, det tager kun 2 timer at fjerne en discosprolaps på denne måde. Herhjemme er vi sørme ikke klar da der ikke ligger noget viden om denne type operationer, så her fortsætter vi med fuld narkose og en total opsprætning af maven samt alle indvoldene ud på et fad. Det er sgu da arrogant - og hvem rammmer det.
Jeg vil gerne til Tyskland og opereres - det kan jeg da så bare gøre og det vil så koste mig 75.000.- som jeg selv skal betale pgr den arrogante holdning om at der ikke i danmark er erfaring nok på området ( og vi spørger jo ikke dem der har, vel?). Sådan er det bare hele vejen igennem. Jeg sidder her med en Amerikansk bog: Prescription for Nutritional Healing. Skrevet af en række førende Amerikanske forskere der finder det yderst hensigstmæssigt - ud fra deres forskning selvfølgelig - at helbrede via kroppens naturlige behov for vitaminer og div. Doserne er meget store og jeg er sikker på at vores sundhedsstyrrelse ville gå helt i selvsving hvis de læste denne nye forskning på området. Nå, så har vi også den der sjove landmand der fandt ud af at hans grise ikke blev syge når de fik zink. Ja de holdt oveni købet op med at bide halerne af hinanden. Pensillin forbruget hos denne gårdmand var helt stoppet - forbløffende - kunne vi dog ikke snart tage lidt ved lære?? Nu må du ikke misforstå mig, jeg kan da godt forstå at folk tager medicin. Hvad jeg ikke kan forstå er den evige forstokkede holdning - der kommer fra storindustrien (med.) - om at vi i Danmark er bedrevidende, på trods af anden viden ,verden over, der kan trækkes på. MEN der er også store penge at hente fra statskassen når der nu skal forskes lidt, vi vil jo gerne lige efterprøve allerede eksisterende resultater. - FLOT. Nå men jeg håber da at vi har sat lidt tanker igang - det er jo folks eget ansvar hvad de vælger, jeg ville dog ønske at vi havde lidt bedre valgmuligheder her i lillebitte Danmark.

Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 24-07-2008 kl. 23:30.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 09:09   #20
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Fussen,

HOV-HOV Fussen, nu løfter jeg lige pegefingeren!!!

Om det handler om naturlægemidler eller selvbetalte operationer i Tyskland, så hænger tingene uløseligt sammen….

Vi bor i et land med en høj sundhedsfaglig standard, hvilket medfører at der skal DOKUMENTATION på bordet!

Jeg kender ikke meget til Alpha klinikken i Tyskland, men jeg har fulgt debatten om to andre tyske læger Dr. Eckard Volle og Dr. Abbas Montazem meget tæt.

Her er problematikken nøjagtig den samme, masser af danskere der selv må betale for disse operationer.

Jeg er nærmest målløs over, at det svimlende antal succesfulde operationer der foretages på Dr. Montazem’s klinik, ikke får det danske sundhedssystem’s godkendelse!!!!

Her er en forklaring på hvorfor:

http://www.folketinget.dk/samling/20...326/538843.PDF

Der er ganske enkelt ingen DOKUMENTATION –og det er immervæk det sikkerhedsnet der gør at vi kan føle os sikre, både i.f.t. naturlægemidler og operationer i Tyskland.

Og i.f.t. dødsfald så skete der desværre det ulykkelige, at en svensk kvinde døde efter en sådan operation.

http://www.expressen.se/nyheter/1.647889/1.647889

Flere danske læger har på flere fronter taget afstand fra disse risikofyldte operationer. Dels er der tale om en stivgørende operation i nakken, der bevirker at der er et enormt pres på skruerne der kan løsne sig. Når det sker, tjah... så får det danske sundhedssystem lov til at bekoste dyre reoperationer. Er det rimeligt?

Citat:
MEN der er også store penge at hente fra statskassen når der nu skal forskes lidt, vi vil jo gerne lige efterprøve allerede eksisterende resultater. - FLOT.
JA, sådan er det nødvendigvis nødt til at være når de eksisterende resultater ikke kan bevises eller dokumenteres!

Når amerikanerne, kineserne eller andre ikke kan DOKUMENTERE ,at der er nogen lægefaglig evidens, så må og skal de eksisterende resultater naturligvis efterprøves.

Nødvendigt??? Spild af penge??? Mistillid???? Mangel på viden???? Manglende respekt????

Jeg husker – og har selv et familiemedlem – der blev ramt af den Boneloc skandale der skete for år tilbage.
Den er virkelig skræmmebilledet på hvor galt det kan gå, når kontrol-system-Danmark lader hånt om patienternes ve og vel!

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller og sygedagpenge Pyt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-04-2011 21:55
Lykkepiller, placeboeffekt Florken Dit og Dat 2 06-01-2011 23:44
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller harris Et godt link! 35 12-12-2010 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension