K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2009, 13:36   #1
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Parkering-praktikplads

Så er der lige et spørgsmål mere.

Jeg skal på tirsdag starte i praktik med henblik på en indstilling til flexjob.

Men nu er jeg havnet i den situation, at da jeg idag skulle på besøg for lige at hilse på, har jagtet en parkeringplads. Det var ikke et problem idag da jeg "kun" skulle være den ½-1 time. Men på tirsdag når jeg skal være der i 3 timer løber jeg ind i at de parkeringspladser der ligger tættes på kun har fri parkering i 2 timer.

Praktik stedet ligger midt i gågade og nu har jeg søgt på nettet og kørt rundt omkring gågade for at finde pladser jeg må parkere længer tid en 2 timer. Jeg fandt også nogle men så skal jeg gå ret langt også ved jeg af erfaring at min smerter (hoften) allerede fra morgen af, er store.

Er der nogen der ved om der er hjælp at hente nogle steder. Jeg spørger her inden jeg tager kontakt til jobkonsulenten så jeg måske har noget konkret at komme med.

ja-ma
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 14:23   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Jeg tror ikke jobkonsulenten kan hjælpe dig med en parkeringstilladelse over 2 timer, men det er værd at få undersøgt om du kan få hjælp med din transport når du får smerter ved at gå langt.

Er din gangfunktion ikke stor, så er det værd at søge om et parkeringskort...på www.handicap.dk kan der læses om reglerne og der kan hentes et ansøgningsskema. Jeg søgte og fik bevilget kortet, din læge skal attestere og kort beskrive din gangfunktion m.m, det hele tog mindre end 2 uger.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 17:11   #3
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Hmmm jeg vil tro at du får af vide at du bare kan tage busse:-) så er problemet løst, ihvertfald set med kommunens øjne.
At det så tager længere tid for dig og koster ressourcer er dit problem:-)

Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 21:06   #4
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Bussen så kan jeg lige så godt tage bilen for der er lige så langt fra et busstoppested som der er til parkering.

Men det kan de sikkert godt sige alligevel.

Har skrevet en mail til min læge om han evt. kan hjælpe. Så nu må vi se.

Men flere forslag modtages gerne.
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 23:15   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Ja-ma

Ved ikke om det er muligt i dit tilfælde, hvis du er dårligt gående om det var en mulighed at blive transporteret på kommunens regning? Ved at Hejdien på et tidspunkt blev afhentet af taxa.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 13:13   #6
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Ny spørgsmål

Har lige et nyt spørgsmål, ang. min praktik.

Fik at vide inden jeg startede at min jobkonsulent skulle skaffe de hjælpemidler jeg havde behov for.

Nu er sagen den at jeg har behov for et hæve sænke bord og en ny kontorstol. Har sagt det til jobkonsulenten og han ville undersøge sagen.

Han er så meldt tilbag med at bordet skulle arbejdspladsen selv skaffe, da det var normalt at man har sådan en på en arbejdsplads og kontorstolen havde de ikke nogle de kunne låne ud af så jeg måtte bare bruge det der var.

Så i kan nok høre han ikke er til meget hjælp. Kan det virkelig passe at jeg skal spise af med sådan et par sætningerne. Står der nogle steder noget jeg kan burge imod ham.

ja-ma
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 22:31   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kommunen skal anskaffe de hjælpemidler du har brug for, prøv at kontakt de sagsbehandler
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 07:02   #8
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Har selv været ude i den problematik, desværre er det rigtigt det er arbejdsgiver der skal sørge for det.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:13   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det passer ikke helt at det er arbejdsgiver , det er rigtig nok at kommunerne nu har en evne til at sige at arbejdsgiver skal sørge for sådanne ting fordi det er standard på en arbejdsplads , men nu er det sådan at kommunen skal afklare en og det vil sige at de ting der kan hjælpe en til et job skal være til stede...

Jeg har været i en praktik hvor ingen af de ting der skulle hjælpe mig /hævesænkebord, speciel skærm, trådløst tastatur mus med frem tilbage knap osv var til stede ) efter 2 uger stoppede kommunen praktikken efter et besøg på virksomheden fordi kontoret jeg sad på simpelthen var for lille til at der kunne sættes disse ting ind, den virksomhed jeg var hos var et et mands firma og han havde ikke disse ting ej heller havde han brug for det og derfor kan man ikke sige at det burde han have...

Reva var kommet med det hvis der var plads , nu er jeg så i arbprøvning et andet sted alle ansatte har de ting som mine skånehensyn også kræver men de havde bare ikke nogen ekstra pladser til mig , derfor kom reva og hjalp dem med at flytte om og de kom med de møbler computer og tilbehør som jeg havde brug for , dog havde jeg en alm kontorstol , efter 2 uger kunne jeg ikke klare den stol mere og reva og deres fys kom så med en ny stol til mig i sidste uge ..

Hvis ikke jeg har de ting så kan man ikke få et klart billede af min arbejdsevne da sådanne ting jo netop er mulige at få i et evt job for at bevare min tilknytning til arbejdsmarked ..

I mit tilfælde er det reva der afklare mig og derfor er det dem der kommer med hjælpemidler , da jeg var i fleksjob var det kommunen der kom med hjælpemidler da arbgiver sagde nej til at få udgifter fordi hun skulle have en flelkser ansat og det var min sagsbehandler der sørgede for det..

Så ja-ma jeg syntes at du skal skrive til din jobkonsulent skriv hvad han har sagt til dig og hør ham om det er rigtigt forstået , og skriv så til ham at du gerne vil søge de hjælpemidler der kan hjælpe dig med at vise hvordan du klare det og om du kan klare det , og hvis han ikke mener at kommunen kan hjælpe dig med det så vil du gerne have et skriftligt afslag som du kan anke ..

Kun hvis din arbejdsplads har alle ting til rådighed i forvejen og har nok af dem kan jobcenteret give dig den besked de har givet dig , en virksomhed skal ikke have udgifter ved at hjælpe med at arbejdsprøve dig , jeg tror simpelthen at din jobkonsulent har sagt nej over telefon for at gøre livet lidt lettere for sig selv...

Tag evt dette skema http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/AF82.pdf udfyld det sammen med din arbejdsgiver og send det til ham sammen med et brev om at du ikke acceptere hans nej i telefon du vil have lov til at have det på skrift og mulighed for at anke som du skal i henhold til loven ....
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 13:40   #10
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Tak for jeres svare. Tager lige fat i kommunen igen igen :-)
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunernes parkering af borgerene østerbro Politik og Samfund 2 14-12-2011 16:09
Så har jeg faet praktikplads limaje Jeg er kommet i praktik. 8 05-12-2011 20:10
Revalidering - ventetid på praktikplads britta86 Alt det andet 3 22-03-2011 20:50
praktikplads el ej tigger Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 24-01-2011 10:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension