K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2013, 19:43   #21
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ser lige at det er Randers du har din sag i. Jeg har hørt at de er rigtig stride og svære at samarbejde med. Prøv at tage kontakt til mette heap, www.dinsocialjurist.dk
Hun har i forvejen flere sager ifht randers jobcenter og jeg tror at hun er ret godt inde i deres måder egne måder at fortolke lovene på.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2013, 21:48   #22
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ser lige at det er Randers du har din sag i. Jeg har hørt at de er rigtig stride og svære at samarbejde med. Prøv at tage kontakt til mette heap, www.dinsocialjurist.dk
Hun har i forvejen flere sager ifht randers jobcenter og jeg tror at hun er ret godt inde i deres måder egne måder at fortolke lovene på.
Tak for rådet. Jeg vil tjekke hendes side ud.

Hvor føles det hele bare håbløst...aner ikke hvordan vores familie skal klare os igennem de mange måneder indtil man får en afgørelse. Økonomisk ruin truer. Havde ALDRIG troet jeg ville ende i sådan en situation. Og hvor føler man sig magtesløs...........................
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 01:20   #23
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Ressourceprofilen er afskaffet her i 2013, så den findes ikke mere, i stedet bruges rehabiliteringsteamets skemaer som skal udfyldes, når du søger om eksempelvis at blive godkendt til fleksjob osv. disse skemaer findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Hvis jeg var i dine sko ville jeg give dem en ansøgning om at blive godkendt til fleksjob så du kommer på ledighedsydelsen og kommer væk fra kontanthjælpen og gensidig forsørgerpligt og de ting der.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 08:31   #24
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Ressourceprofilen er afskaffet her i 2013, så den findes ikke mere, i stedet bruges rehabiliteringsteamets skemaer som skal udfyldes, når du søger om eksempelvis at blive godkendt til fleksjob osv. disse skemaer findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684
Okay...så den skal kun bruges når man søger om eller er kommet i betragtning til fleksjob, og ikke for alle der er på sygedagpenge?

Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Hvis jeg var i dine sko ville jeg give dem en ansøgning om at blive godkendt til fleksjob så du kommer på ledighedsydelsen og kommer væk fra kontanthjælpen og gensidig forsørgerpligt og de ting der.
Men i afslaget argumenterer kommunen jo at jeg IKKE kan komme i betragtning til fleksjob. De mener at jeg kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked og arbejde 22 timer med skånehensyn. Så giver det vel ingen mening at ansøge om det? Ledighedsydelsen er så vidt jeg har forstået kun for dem som ER godkendt til fleks.

Det er lidt "morsomt" kommunen mener jeg kan søge den type job som var med til at gøre mig syg, og som jeg blev opsagt fra netop fordi jeg ikke kunne varetage mere Det er et job med konstant kundekontakt - og det er netop en af mine skånehensyn - "ingen kundekontakt".
Det er som at slå i en dyne at argumenterer over for dem!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 13:52   #25
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Okay...så den skal kun bruges når man søger om eller er kommet i betragtning til fleksjob, og ikke for alle der er på sygedagpenge?

Men i afslaget argumenterer kommunen jo at jeg IKKE kan komme i betragtning til fleksjob. De mener at jeg kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked og arbejde 22 timer med skånehensyn. Så giver det vel ingen mening at ansøge om det? Ledighedsydelsen er så vidt jeg har forstået kun for dem som ER godkendt til fleks.

Det er lidt "morsomt" kommunen mener jeg kan søge den type job som var med til at gøre mig syg, og som jeg blev opsagt fra netop fordi jeg ikke kunne varetage mere Det er et job med konstant kundekontakt - og det er netop en af mine skånehensyn - "ingen kundekontakt".
Det er som at slå i en dyne at argumenterer over for dem!
Resurse profilen er skiftet ud med det der nu hedder forberedelses skema og det skema skal laves sammen med din sagsbehandler og erstatter resurse profilen som vi kender den fra før den 1/1-13 dvs at søger du om noget her i 2013 og frem skal det der forberedelses skema laves før mødet med rehbiliteringsteamet.

mht. fleks delen, så er min pointe at du skal søge om at blive indstillet til fleks, enten indstiller de dig til fleks eller giver afslag og ved et evt afslag har du noget at gå videre med i form af en klage til ankestyrelsen.

Som jeg forstår det lige nu, skriver kommunen at du ikke er egnet til ftp eller fleks, men derfor står det dig frit for at søge disse ting, uanset hvad kommunen d.d. mener og skriver i deres begrundelse for at de ikke vil sende din sag videre i systemet til eksempelvis at blive godkendt til fleks, da du ikke har søgt om at blive indstilet til fleks har du ikke fået et afslag du kan klage over.

Hvis du søger om at blive godkendt til eksempelvis fleks, skal din sbh opdatere din resourse profil ( fra før 1/1-13 ) til d.d. og ligge den over på det der nye omtalte skema til rehabiliteringsteamet ( sammen med dig), så bliver du indkaldt til et møde hos det der rehab.team og de skal begrunde skriftligt via andre skema, hvorfor du kan eller ikke kan blive indstillet til fleks og der har du så den afgørelse som du vil modtage efter rehab.teamets indstilling er blevet behandlet af din kommune og nå du så modtager deres afgørelse med posten, kan du evt. vælge at klage over afgørelsen til ankestyrelsen hvis der er brug for det.

Lige nu har du jo ingen afgørelse fra kommunen vedr. fleks delen, men kun kommunens " tanker " omkring dette, hvis du forstår mig ret og giv ikke kommunen lov til at skræmme dig til ikke at søge om eksempelvis fleks delen, hvilket du giver udtryk for ved at skrive at det giver vel ingen mening at søge om at blive indstillet til fleks ........... jo det giver mening at søge, da kommunen skal begrunde et nej ( eller et ja for den sags skyld ) og det er jo her kampen skal udkæmpes med systemet, husk du er ikke alene i din situation, der er mange der sidder fast i saksen ligesom dig, ved godt det er en ringe trøst, men se hvor det vælter ind med klager til det der hed ban og nu ankestyrelsen, hvis folk blev behandlet med respekt af systemet ville klagerne nok falde drastisk efter min mening, så op på hesten, søg og klag hvis der er behov for at klage.

Husk at kommunen kan ikke nægte dig at søge om at blive indstillet til fleks eller nægte at du søger om ftp for den sags skyld, husk det og tænk på det uanset hvad kommunen siger til at du vil have din sag behandlet, da de evt. nok vil snakke for deres syge et eller andet ...........

Der sker intet ved at søge andet end du har det bedre med dig selv efter du har søgt, alternativet er at du senere sidder med tanker som, hvad nu hvis jeg havde søgt osv.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 19:56   #26
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Det er forhåbentlig ikke denne samme sagsbehandler der også skal kigge på det? Jeg sendte en mail til borgerrådrådgivningen, som anbefalet af peter. Men har ingen tillid til at det gør nogen som helst forskel.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 14:58   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her er hvad vi er oppe imod.....

foranlediget af bla partier der påstår de gennem generationer har beskyttet de svage.

http://www.avisen.dk/kuk-i-ankesyste...te_228109.aspx

Ikke lige hvad der bliver sagt, når mikrofonen holdes i hånden.

Nogle burde skamme sig.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 15:19   #28
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Her er min dialog med borgerrådgivningen på Randers kommune...

Kære Borgerrådgiver.

Jeg føler der er begået op til flere fejl i min sagsbehandling, og jeg vil bede jer kigge på sagen.

Den 24-6-13 modtog jeg via eboks et brev med varsel om stop af sygedagpenge, med virkning den 30-6-13.

Det er min opfattelse at der hermed er sket et lovbrud, da man mindst 14 dage før et sygedagpengestop skal adviseres. Jeg har kun fået 7 dage.

Den 8-7-13 modtager jeg et brev med min partshøring (indleveringsfrist 23-7-13). Altså efter sygedagpengene er stoppet den 30-6-13. Dette er endnu et lovbrud. Partshøringen skal gå forud for stoppet af sygedagpenge.

Af disse årsager må afgørelsen om stop af sygedagpenge være ugyldig.

D. 8-7-13 søgte jeg grundet partshøringen om aktindsigt. I følge loven skal jeg have svar herpå senest 10 dage herefter. Jeg modtog intet svar. Jeg rykkede for svar, og modtog først svar, i form af mine akter i dag d. 26-7-13, efter fristen på indlevering af min partshøring. Dette er på kant med forvaltningslovens §19 som kræver at en part i sagen skal være gjort bekendt med oplysningerne i sagen.

Ironisk nok har jeg også i dag d. 26-7-13 fået endelig afslag fra kommunen på forlængelse af mine sygedagpenge.

Med venlig hilsen
ZikZak



Kære ZikZak

Tak for din henvendelse.

Hvis du vil klage over afgørelsen om stop for dine sygedagpenge, skal du indgive en klage til Sygedagpengeafdelingen inden fire uger fra afgørelsen er truffet. Klagen kan indgives såvel mundtligt som skriftligt.

Det er en god ide, at klagen ledsages af dine begrundelser for, hvorfor du er uenig i afgørelsen. Du kan her anføre de kritikpunkter, som du har skrevet til Borgerrådgiveren i din mail nedenfor sammen med dine eventuelle andre bemærkninger eller argumenter.

Jeg har herudover mulighed for at hjælpe dig med at klage over, at du ikke modtog et svar med en afgørelse på din anmodning om aktindsigt indenfor 10 dage, hvilket har betydet, at du først modtog akterne efter, at du rykkede for et svar og altså også efter, at fristen for indgivelse af partshøring udløb.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på mit direkte telefonnummer xxxxxxxx, så vi lige kan aftale nærmere eller hvis du har spørgsmål til ovenstående. Hvis jeg ikke har mulighed for at svare på din opringning, skal du bare lægge en besked med dit telefonnummer på min telefonsvarer, så ringer jeg tilbage hurtigst muligt.

Venlige hilsner

borgerrådgiver


Hej borgerrådgiver.

Jeg HAR jo klaget over afgørelsen vedr. sygedagpenge i form af min partshørelse. Og har, som jeg også skrev i min mail, IGEN modtaget en afvisning af forlængelse eller anden indsats. Derfor skal jeg nu indgive min klage til Beskæftigelsesankenævnet, og ikke sygedagpengekontoret. Det er ikke hertil jeg har brug for hjælp.

Dét jeg vil gerne have jeres hjælp/svar på er følgende spørgsmål:

Er afgørelsen på afslag af forlængelse af sygedagpenge UGYLDIG eftersom jeg ikke har fået min aktindsigt inden for lovens rammer, og derfor ikke var bekendt med sagens detaljer, da jeg skulle partshøres?

Er stop for udbetaling af mine sygedagpenge ULOVLIG efter som jeg ikke blev varslet inden for den lovbestemte frist på 14 dage?

Hvis du kan svare JA til en af ovenstående spørgsmål - HVOR og HVORDAN skal jeg så klage?

Med venlig hilsen

ZikZak


Måske er det mig der er for påvirket af det hele - men jeg synes sg* ikke den tegner for godt, den her "rådgivning". Synes rådgiveren svare som om personen ikke har læst min mail ordentlig - eller bare går uden om det relevante i min mail.
....

Der er noget andet vigtigt jeg gerne vil spørge jer om:
I det endelig afslag på forlængelse af sygedagpenge skriver kommunen bl.a.
"Du har igennem en længere periode været i praktik 25 timer om ugen, hvor du har vist at have en effektivitet på 22 timer om ugen - frokostpauser inkluderes i vurdering af effektivt timeantal. "

Jeg nægter at tro på at kommunen bare uden videre må medregne frokostpause i effektivtid - når denne pause er betalt af medarbejderen selv! Når man taler om effektivtid i forbindelse med fleksjob er der, som jeg har forstået det, tale om den tid som arbejdsgiver skal aflønne medarbejderen for! Og kommunerne forlanger vel ikke at arbejdsgivere skal betale for en fleks-medarbejders frokostpause- det er vel overenskomsten eller arbejdsgiver som afgør dette! Hjælp mig her!! Er jeg helt gal på den?
Er der nogen som kan finde noget som helst som underbygger at kommunen må medregne frokostpause i effektivtid - uanset om pausen er betalt af personen selv? Eller noget som helst som modsiger Randers kommunes beregningsmetode?
Hvis der ikke findes noget om dette - hvem kan man så spørge??
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 07:26   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Måske er det mig der er for påvirket af det hele - men jeg synes sg* ikke den tegner for godt, den her "rådgivning". Synes rådgiveren svare som om personen ikke har læst min mail ordentlig - eller bare går uden om det relevante i min mail." citat.

Jo, du har misforstået, du skal bare ringe, for vejledning eller be om møde.

Vedr. frokostpause, SKAL dette selvsagt undtages effektiv arbejdstimer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 09:16   #30
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej popiae
mange tak for dit svar
ja, man bliver jo helt rundtosset af det hele

vedr. nedenstående:

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Vedr. frokostpause, SKAL dette selvsagt undtages effektiv arbejdstimer.

VH Popiae
kan du henvise til et sted hvor dette står beskrevet? for randers kommune mener åbenbart det modsatte, og har med dette argument sendt mig på kontanthjælp (= 0 kr). Det er derfor super vigtigt for mig at kunne modbevise dette. Håber meget på at du kan hjælp...........
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusrapport Ang Svarfrister Webmaster Skal kommuner ikke overholde loven? 874 20-04-2024 18:33
ankestyrrelsen?? AnjaW Alt det andet 6 30-03-2011 17:16
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Svarfrister CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 2 06-07-2009 12:17
Hjælp til ankestyrrelsen DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2009 17:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension