K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 09:44   #1
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
Smidt ud af samfundet.

Hej
Jeg skriver her i håb om der er nogen der kan hjælpe, for jeg kan ikke se flere muligheder.
Jeg er smidt af systemet og har en indtægt på 0 kr det har jeg haft det sidste halve år mens min ankesag om pension er kørt, og jeg har nu fået afslag. De giver min "unge alder" som begrundelse og giver lægekonsulenten ret i hans "diaganose" at jeg ikke er uarb. dygtig i et hvert erhverv.(han har ingen forslag til hvad det kunne være.)
Jeg har været hele møllen rundt, været i aktivering, arb. prøvning, div. test, smerteklinik, lægeundersøgelser og de skriver ALLE at jeg er uarb. i ethvert erhverv, jeg kan arb med skånehensyn en time om dagen. Jeg blev smidt af dagpenge da jeg kom i arb. prøvning 3 timer om dagen, det kunne jeg ikke holde til, så jeg var for syg til sygedagpeng og blev smidt af.
Jeg er gift, min mand har et helt alm. arb. og vi lever nu to voksne og to børn for hans løn. Komunnen siger jeg kan få hjælp hvis jeg bliver skilt og sælger alle egendele. Eller jeg bliver rask!
Der er en sidste mulighed at jeg kan anke med advokat hvis det er en principsag, nogen der kender en god advokat? Jeg har en fagforening der hjælper, men de er ikke så gode.
Jeg har kroniske smerter, fra et trafikuheld.
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 09:50   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Prøv lige at uddybe lidt om din sag.

Vi skal høre lidt om diagnoser, hvad lægerne siger om dem, hvad skrev kommunen som grund til dit sygedagpenge stop, hvad skrev Beskæftigelses ankenævnet i deres afslag?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 11:56   #3
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Jeg kan ikke hjælpe, da jeg lidt står i den samme situation. Men vil ikke gå fra din tråd uden
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:37   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som en anden også skriver...så er du nød til at komme med en del mere info før nogen kan hjælpe dig videre...

Det faktum at lægekonsulenten skriver at du ikke er uarbejdsdygtig i ethvert erhverv....er IKKE en diagnose...som du skriver...

Har du spurgt ind til hvad de evt ser du kan??

Har du gjort alt skriftligt?? så du har dokumentation på alt...

Har du fået aktindsigt i din sag??...ellers kan du finde en formular her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvad siger din ressourceprofil??....her kan du læse lidt om hvad en ressourceprofil er http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Er du blevet partshørt før de lavede deres afgørelse??

Hvor mange arbejdsprøvninger har du været i??

Normalt vil man stå godt hvis man har papirer fra alle....herunder læger, arbejdsprøvningssted osv....på at man er uarbejdsdygtig i ethvert erhverv...

Men skriv noget mere om din sag så folk bedre kan hjælpe...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:51   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Her er noget info omkring "erstatningsadvokater", kender intet til dem, men det kan måske give noget inspiration, da det er gratis hvis ingen erstatning

http://www.google.dk/search?sourceid...+ingen+regning


Ps. Jeg var blevet skilt forlængst hvis min økonomi var ved at bryde ned... -man kan jo blive gift igen, så snart ens livssituation er "normaliseret"... -dårlig økonomi er roden til en masse ondt...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 15:00   #6
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
Puha nu har jeg fundet stakken frem med min sag, og prøve at uddybe lidt mere.Svare på nogle af spørgsmålene.
Jeg kan ikke stå gå ret længe af gangen, holder mange pauser iløbet af dagen hvor jeg er nede og ligge. Bruger delvis kørestol fesk. hvis jeg skal på tur i zoo med børnene. Jeg har smerter i hofte og lænd. Jeg blev kørt ned for en del år siden og brækkede lårbenet, blev opperet, og oppereret igen da der var fejl med skruerne. Kom på arb igen og var selvforsørgende men tingende gik ned af bakke fik flere og flere smerter, bed det i mig forsatte, gik ned i timer og måtte tilsidst opgive da jeg ikke kunne rejse mig fra sengen...
Jeg har fået aktindsigt i min sag, har tingene på skrift, Jeg er blevet partshørt og fagforeningen har skrevet parpirene i den rigtige ordlyd. komunnen har ingen forslag til et job jeg kan varetage, men vil gerne snakke relivadering hvis jeg finder noget jeg "drømmer" om som de siger. hvilket jeg også rigtig gerne ville hvis jeg kunne.
Jeg har været i to arb prøvninger det ene et halvt år, rapport derfra: fysiske smertetilstand forbliver uændret, er vedvarende, svært at pege på ressourser der kan anvendes i specifikke, konkrete jobfunktioner, der vil bringe hende til selvforsørgelse ved indtægtsgivende arbejde. 1 time om dagen hvorefter hendes smertegrænse klart er overskredet.
Rapport fra hjemmebesøg: arbejdsevnen er væsentlig og formodentligt varigt nedsat ud fra en samlet vurdering syndes det ikke ikke realistisk at kan opnå eller fastholde beskiftigelse på normale vilkår.
Smertekliniken skriver Min diaganose er: DR522E kronisk non-magling kompleks smertetilstand. Der vil være varige begrænsninger i forhold til ethvert job, og der er behov for omfattende skånehensyn.
en psykologerklæring udtaler der har været tale om en langvarig smerte o stressudvikling der har drænet hende for personlighedsmæssige, fysiske og psykiske energier, begrænsede ressouser. Der kan ikke peges på behandlingsmuligheder,der kan undersøgtes erhversevne.
Jeg har flere udtagelser af den slags.... men det bliver jo ikke brugt til noget...lægekonsulenten skriver bare han er uenig i de udtagelser der kommer og så er det hans ord der bliver lyttet til...Jeg føler mig magtesløs. Tak for kram og i gad læse min historie.
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 15:07   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg forstår slet ikke kommunerne og deres sagsbehandlere i sådanne sager!

Hvis bare halvdelen passer (Jeg tror skam på dig) så burde det jo være nok til en § 18 indstilling... (MEGET SUR)

Er der overhovedet noget forløb i gang for dig nu?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 15:17   #8
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
Har ingen forløb, og ingen sagsbehandler, fik lederen på det a7 møde hvor jeg blev smidt af systemet.
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 15:21   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
INGEN! ikke engang ved dom, kan smides ud af systemet... Der er dog undtagelsen hvis man er udvist af landet, men så langt er de nok ikke nået med dig endnu
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 15:41   #10
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emspower Se meddelelser
så jeg var for syg til sygedagpeng og blev smidt af.
Man kan ikke være for syg til sygedagpenge. Er det noget du har på skrift fra kommunen?, eller er det noget som er blevet sagt til dig mundligt?

Hvis du ikke har det skriftligt så bed om det. Når du har det så anker du det, og jeg er ret så sikker på, at du vil få medhold, da der som sagt ikke er noget som hedder for syg til sygedagpenge. Hvis din indtægt var sygedagpenge fra A-kassen (altså ikke sygedagpenge på kontanthjælp) så er du berettiget til at få disse penge.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Ny her - Smidt Smidt Din historie 103 09-12-2009 00:21
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension