K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 20:25   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
svarfrister og deslige

nu har jeg siden d. 12 dec 2010 sendt min sagsbehandler 5 mails vedr. aktinsigt, mødereferater ,oplysninger om resultater på forskellige tests der er blevet foretaget, samt skrevet at jeg nu har fået kopi af de sidste speciallæge papirer og at jeg ville kommend og aflevere dem så de kunne få dem lagt i mibn mappe og sidst rykket for hvorfor jeg ikke har hørt fra hende endnu.

jeg føler at hun totalt ignorerer mig pr mail, pt, hvor hun andre gange har været hurtig til at svare( når det er noget HUN skal bruge svar på)

hvor kan jeg klage over dette-??

hun har i en mail skrevet til mig :
Længden på min svartid, den bestemmer jeg alene!

men det er et stykke tid siden nu, og hun har faktisk slet ikke villet svare på mail siden. jeg er ved at blive vanvittig af at bare gå i uvished.

ved sidste møde der sagde hun at der gik ml. 14 dage og 3 uger til jeg fik aktindsigten. jeg ved at der må gå 10 dage- men ærligt så er min sb så modbydelig at jeg knapt tør sige hende imod.har det faktisk ret skidt og føler hun vil mig ondt hvis jeg ikke makker ret . og det vil jeg ikke kunne magte samtidig med alt det andet .
i det brev jeg modtog om indkaldelse til mødet, var der nermest en trussel med- at dr ville blive reduceret i min kontanthjælp hvis jeg meldte afbud, også selvom jeg ringede den dag det skulle være. så jeg rydede selvfølgelig kalenderen- og så ringer hun 2 dage før og laver tiden om til en dag før beregnet! og fra kl. 11 til kl 9- jeg har noget transport og har svært ved at nå at aflevere børn så tidligt og det ved hun.

hvem klager man til`? og er det muligt at skifte sagsbehandler, når det er i jobcentret de sidder??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 20:35   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du sætter dig ind i reglerne....

Kære Kandelsdorff

Finder hvad din kommune oplyser om sagsbehandlingsfrister og gør vedkommende opmærksom på at aktindsigt er på 10 kalenderdage og som er LOVBUNDEN hvilket vil sige at sagsbehandleren ikke kan omstøde de 10 dage på aktindsigt.

Lovlige og ulovlige kommuner
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Love og regler om sagsbehandlingsfrister
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

som nævnes på forsiden.

Klagemuligheder.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...lagemuligheder

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-01-2011 kl. 20:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 21:10   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
De gange jeg har oplevet noget lignende har jeg klaget til jobcenterchefen, og hun fik gerne sat gang i tingene.

Sørg for at få alt på skrift, så du kan dokumentere dine påstande når du klager.

Hvis der f.eks. er lavet nogle aftaler på et møde med sb, så sender du efterfølgende sb en mail hvori du referer mødet, og slutter med at spørge om du har forstået det korrekt.

Ligeledes hvis hun ringer dig op
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 02:13   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
vovse- sådan en mail har jeg sendt- og bla en af dem jeg ikke har fået svar på.

"min " kommune er på listen over dem der ikke er ok- så det er jo rigtig trælst.

jeg var lige ved at studere deres sagsbehandlingsfrister- men er løbet tær for energi.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 07:42   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
jeg var lige ved at studere deres sagsbehandlingsfrister- men er løbet tær for energi.
Send jobcenterchefen en klage, og spørg samtidig om svarfristerne.

Når/hvis du skriver til jobcenterchefen skal du huske, at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers lander på sb's bord.

Og så afleverer du den selvfølgelig mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 19:58   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg har i dag modtaget svar på alle mine mails af en gang og fået besked om at hun ikke svarer på mails. jesus crist så er der jo kun tlf tilbage eller personlig fremmøde.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 20:03   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
på mit spørgsmål om det virkelig var rigtigt at jeg skulle bruge de få ressourser jeg bruger på børnene nu, på et flexjob istedet for fik jeg dette svar:

Nej, ikke i stedet for - i kombination med - det skal afklares hvorledes du vil kunne økonomisere din energi og hvordan du evt. får mere energi. Det skal afklares hvordan og i hvilket omfang du vil kunne tackle dine smerter og begrænsninger. Dette via AU-Centret.

hvad tolker i andre ud af dette svar???

desuden har hun sat mig i matchgruppe 2 selvom jeg hører til i 3.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 22:56   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
jeg har i dag modtaget svar på alle mine mails af en gang og fået besked om at hun ikke svarer på mails. jesus crist så er der jo kun tlf tilbage eller personlig fremmøde.
Nu husker jeg ikke lige hvad det er du slås med, men hvis det er kroniske smerter har du sikkert problemer med hukommelsen.

Sagsbehandlingen skal tilrettelægges så du kan medvirke, eller sådan noget lignende står der i en eller anden lov.

Og derfor bør du klage til jobcenterchefen, klage over, at din sb ikke vil tilrettelægge sagsbehandlingen så du kan deltage.

Hvis du har talt i telefon med sb eller været til møde med hende, så kan du sikkert ikke huske det hele bagefter, og derfor har du ret til, at få tingene på skrift.

Når du klager til jobbcenterchefen skal du huske, at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Så fandt jeg den.

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Her var den: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 29-01-2011 kl. 22:58. Årsag: Tilføjelse
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 00:03   #9
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg slås med disse ting:

kognitive problemer, ødelagt korttidshukommelse, brud i ryggen, deraf 2 diskusprolapser med nervetryk og udsivning af væske samt tryk på rygmarv,allergi, astma,pisksmeld, kroninsk hovedpine,gigt i alle led i hele kroppen, kronisk træthedssyndrom og post traumatisk stress.

ja det er jo ikke så lidt enda.

min sags behandler har før sagtens kunnet skrive tilbage på mails, jeg er ikke informeret om at dette skulle være et problem og har først fået besked i dag om at det er et problem.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 00:13   #10
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
mht at jeg skal til at i kombination med de få ressourser jeg i forvejen bruge rmed mine børn- ja der skal de nok ligetage op til overvejelse hvor meget det egentlig er.

om morgenen, ja der er min mand her oftest- er hen her ikke er min mor her. og en sjælden gang imellem har jeg den helt alene.(sjældent fordi jeg har så svært ved det med løft) hvis det er mig der afleverer i dagpleje og børnehave- ja så er jeg totalt udmattet når jeg komme rhjem og må sove mange timer for at få lidt energi igen. nogen gange helt til de skal hentes igen og der imellem ha rmin mand og mor så ordnet alt det huslige.

hvis og når jeg har børnene alene om eftermiddagen så komme rmin barnepige ofte og hjælper. mod betaling selfælgelig.

når min mand er på job-er min mor her ofte og hjælper med børnene, det huslige og laver aftensmad.

og når børnene er lagt i seng om aftenen- ja så sover jeg ofte før end de gør- i min stol i stuen eller i min seng. her har manden så våge tjansen, hvis de skulle vågne for jeg er så udmattet at jeg ikke hører dem.

det skal lige siges at jeg har svært ved at tage vare på mig selv når jeg har det værst og senest har jeg fået svært ved at tage bad uden hjælp. så jeg vil gerne se hvor de ser jeg har en masse ressourser jeg får min familie til at fungere med- hvis jeg ikke havde hjælp i min mand, mor og barnepige- ja så havde jeg et langt større problem. hvis jeg skulle "klare" det selv, det de gør for mig. ja så tror jeg måske at kommunen kunne se at jeg har så usselt lidt at gøre med på ressourse kontoen i forvejen.

heldigvis så er jeg ikke en dårlig mor( selvom jeg får skyld for det tit)
men blot en mor med et dårligt helbred!
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusrapport Ang Svarfrister Webmaster Skal kommuner ikke overholde loven? 873 08-04-2024 18:23
Har ankestyrrelsen svarfrister? ZikZak Nyt fra Ankestyrelsen 43 09-08-2013 16:37
Kommunens svarfrister .... håber på et råd Basling Alt det andet 1 13-01-2010 22:35
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Svarfrister CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 2 06-07-2009 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension