K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2007, 21:13   #1
Troldemama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Troldemama er ny på vejen
Kan jeg søge førtidspension via egen læge?

Jeg har haft flexjob i et år og er nu sagt op, da min ene chef (ægtepar) døde i november og nu kan firmaet ikke bære min løn mere. Inden da havde jeg et andet flexjob, også i et år. Der blev jeg også sagt op p.gr.a. økonomi. Arbejdsgiveren ville heller ikke acceptere at jeg "kun" kunne arbejde 15-20 timer om ugen. I mit nuværende job arbejder jeg max. 15 timer og nogle gange meget mindre. Jeg er indstillet til flexjob p.gr.a. fibromyalgi. Jeg har i de sidste par år fået det værre og værre og psykisk har jeg meget svært ved at skulle igennem et jobskifte igen. Mit immunforsvar er helt i bund, så jeg bliver syg (halsbetændelse og lign.) flere gange hver måned. Jeg er ved at ryge helt ned med flaget og spørgsmålet er så, om jeg kan henvende mig til min læge og derigennem søge førtidspension.
Troldemama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 21:40   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Kan jeg søge førtidspension via egen læge?

Hej Troldemama...

Hvor er du bare uheldig og hårdt ramt.:|

Hvis jeg var dig, ville jeg skrive dagbog over helbredet.
Og over din hverdag.

Få en snak med din egen læge om din situation.

Men du er jo nødt til at tale med kommunen om din fyring, og så skal din ressourceprofil jo også opdateres.

Måske andre også kan svare dig.

Held og lykkeB)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2007, 14:04   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Kan jeg søge førtidspension via egen læge?

Hej Troldemama

Nej, lægen kan ikke indstille dig til førtidspension, men det er vigtigt for dig at have en intensiv kontakt med din læge, så alle dine sundhedsmæssige problemer er godt belyst. Også det at du er blevet markant svagere og de problemer det medfører.
Ved opdatering af resourceprofil er det oplagt at din sagsbehandler/jobkonsulent inhenter ny udtalelse fra din læge ( generel helbredsatest) og heri har din læge alle muligheder for at støtte din sag.
Efter dette og måske uddybende erklæringer, skal din resourceprofil genvurderes sammen med dig og senest her, skal du selv give udtryk for at du ikke længere magter et jobskifte og at selv din sidste ansættelse var for meget for dig. Har du en god sagsbehandler/jobkonsulent, vil vedkommende også være på din side og starte en førtidspensions-ansøgning.

Og Ja, som zuza skriver, så forsøg iherdigt at få skrevet dagbog hver dag, for med fibromyalgi (og andre lidelser) er problemerne ofte så masive, at man ikke selv er i stand til at beskrive dem i sammenfattet form. Så er en dagbog rigtig godt at have med sig.

Lykke til
fra
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når egen læge siger....( term, per fink) SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 21-03-2013 20:00
Lægekonsulent -egen læge mm søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 10:30
politisk forslag: egen betaling på læge mm Tzari Politik og Samfund 2 01-07-2012 07:28
Generel helbredsattest hos egen læge fibro Alt det andet 94 09-03-2012 23:04
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension