K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2010, 13:21   #1
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Lån hos kommunen?

Kære alle sammen

For en uges tid siden faldt min verden fra hinanden og jeg forsøgte selvmord med en stor dosis Seroquel. Jeg blev dog indlagt i tide, blev aspireret og var dernæst indlagt til observation i 24 timer. Før udskrivelsen blev jeg tilbudt en plads på Augustenborg Sygehus, hvor jeg nu er i gode hænder.

Fra den første april går jeg fra sygedagpenge til kontanthjælp. Sønderborg Kommune indhentede en statusattest fra min psykiater som skønnede jeg kunne raskmeldes fra den dato, men da dette ikke er tilfældet og fordi de har afgjort at jeg skulle raskmeldes, overgår jeg nu til kontanthjælp. Sådan er det bare.

Faktum er nu at jeg behøver ca. kr. 2000,- ekstra pr. måned for at holde økonomien kørende.

Findes der nogen mulighed for at min kontanthjælp kan øges eller er der nogen mulighed for at min kommune kan låne mig penge indtil min situation er afklaret?

Vi taler om arbejdsprøvning/flexjob/førtidspension før alt er afklaret
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 13:28   #2
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
§ 34 særlig støtte

Jeg er på kontanthjælp (enlig ikke forsørger) og får et tillæg på 1.921 kr skattefrit hver måned.
Det hedder Særlig støtte § 34, og jeg tror det er pga. høj husleje... husker det ikke helt.
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 14:02   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtigt hvad Maii skriver at du kan søge § 34 så skynd dig at kontakte kommunen allerede i morgen tidligt, du kan godt ringe derop men har du en sagsbehandlers mail adresse så skriv til vedkommen også og vedlæg dit budget og gør opmærksom på at du søger en § 34 da du ellers ikke vil kunne klare dine regninger , grunden til at du også skal skrive er at de ikke lige skal have lov at "glemme" dig ...


Når det er sagt så håber jeg at du anker dit sygedagpenge stop for ved de allerede nu at det ender ud med et fleksjob eller en pension men mangler arbejdsprøvningen så er der forlængelsemulighed efter § 27 stk 4
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 15:04   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der er som regel en rådgiver på de psykiatiske væresteder... jeg vil da råde dig til evt: og bede om en samtale med ovennævnte, da der måske er andre/bedre retningslinier, når man stadig er i en form for indlæggelsesforløb.

ellers er der jo altid den § 34 som andre nævner.

men det kunne da være der var en mere langsigtet løsning du kunne få gavn af.

håber det hele må falde ud til det bedste for dig ..... da det jo ikke lige er økonomi du har mest overskud til og spekulerer på (gætter jeg mig til)...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 15:16   #5
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Snak med sygeplejersken på afdelingen du er indlagt på; hun kan formidle kontakt til sygehusets/afdelingens socialrådgiver, den vej vil du kunne få noget hjælp!
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 16:37   #6
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Jeg har allerede talt med socialrådgiveren og hun har nævnt et par ting, dog ikke £34 reglen. Jeg ved ikke helt om hun er skrap til sit job, men papirer er sendt til kommunen hvori hun beder dem hjælpe mig med at få råd og vejledning angående min situation.

Det som undrer mig mest er at sagen åbenbart ikke kan genoptages. Hun siger hun har talt med den sagsbehandler jeg havde og der var intet at gøre. Jeg var blevet raskmeldt og dermed slut.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 16:43   #7
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
"Vi taler om arbejdsprøvning/flexjob/førtidspension før alt er afklaret "

Er det noget, kommunen har snakket om? Synes det er vildt, de raskmelder dig efter selvmordsforsøg. Jeg røg på rev. efter det, dog ikke lang tid.

Hvad siger din læge? Kommer du ikke i et ambulant forløb herefter, evt. i distrikts-psyk?

Hvis du kommer på kontanthjælp og ikke kan klare aktivering, må du sygemelde dig?

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 16:58   #8
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Raskmeldingen udløste selvmordsforsøget, men det har ikke ændret på at "der ikke kan gøres noget". Min socialrådgiver herude har talt med den sagsbehandler der var tilknyttet mig.

Jeg ved ikke ang. de andre ting Lone. Mit overskud er meget lavt.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 17:29   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg kommer til og tænke på din "huslæge". han må jo have en del dokumentation, på dig , og dit forløb.

jeg tænker på, før du tog det drastiske skridt.

det kan ikke være rimeligt at du "bare" skal sluses ud til 0 kærlighed men masser af kolde afvaskninger.

du må kunne indrage ham i en dialog, omkring din helbreds-situation.

derefter må rådgiveren på kommunen kunne være dig behjælpelig vedr: den økonomiske del af sagen, (der har din læge nok ikke det helt store og gøre).

men jeg tænker bare, der må kunne sammenfattes en form for løsning for dig. der er jo ingen grund til at problemet skal vokse sig ud af probertioner igen, med så uhyggelige konsekvenser......

prøv og se om du kan få lavet en dialog der hedder psyk/læge/rådgiver.

så alle kan prøve og trække på samme hammel, istedet for du står med det hele alene...

det er så knaldende svært og råde i psykiske sager, da jeg mener det er et meget ømfindtligt område.

håber du får fundet en vej , uden for mange skarpe sten.

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 08:19   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen vil til enhver tid fastholde, at det er korrekt at fratage sygedagpengene.

Det er det OFTE IKKE. Du skal klage over sygedagpengestop.
Har du fået lavet ressourceprofil?
Har du været i arbejdsprøvning?
Hvorfor blev du sygemeldt?

Prøv at svare på dette så kan vi herinde bedre rådgive dig.
Herunder vil jeg kraftigt anbefale at du tager fat i fagforeningen, for vurdering af din sag.
Hvis du IKKE mener at du er rask, og kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, skal du tage fat i disse ting.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen nielsen69 Alt det andet 25 04-10-2012 08:55
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
kan kommunen det ??? bullermus Dit og Dat 6 14-11-2008 09:51
Hvad gør kommunen ??? Kjersti Manglen på Fleksjob 15 28-10-2008 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension