K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2013, 12:48   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Har ankestyrrelsen svarfrister?

Hej. Jeg kan ikke finde et svar på dette.
Jeg har anket (indsendt partshøring) på at man ikke ville forlænge mine sygdagpenge.
Er der en svarfrist for hvor længe der må går før jeg får svar på dette?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 13:00   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja og Nej

Kære ZikZak

Ankestyrelsen har sagsbehandlingsfrister!

http://ast.dk/artikler/default.asp?page=435

En anden k10-bruger har netop modtaget en svarfrist på 10 mdr før en afgørelse kan foreligge.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27536

Men, .......

Her skal der skelnes om hvad der er hvad.

Ankestyrelsens svarfrister..... sagsbehandlingsfrister er SERVICEFRISTER...
... og kan fastsættes af dem selv, alt efter hvor travlt de har. Det sker jævnligt at embedsmænd ændre disse servicefrister, der IKKE er lovbundne.

Sagsbehandlingsfrister iht til Retssikkerhedslovens §3 stk.2 skal behandles som om de er lovbundne og kan IKKE ændres af sagsbehandlere/embedsmænd, da de er fastsat af politikerne.

Eksempelvis, har du i enden tråd søg om råd om kontanthjælp. Her kan du på din kommunes hjemmeside finde den sagsbehandlingsfrist din kommunalbestyrelse, har pålagt sagsbehandleren at komme med en afgørelse inde fristens udløb. Undtagelsesvis kan SB udskyde afgørelsen hvis der mangler oplysninger som er vedkommende for din sag.

Du kan ikke finde denne frist hvis din kommune har valgt ikke at overholde lovgivningen.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Skulle du have lyst og have 300 timer til overs, kan du læse lidt om, hvad sagsbehandlingsfrister er for en størrelse og hvorfor embedsmænd ikke ønsker at følge, hvad Folketinget har vedtaget:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Så en servicefrist er lige så lang, som en elastik.

Ankestyrelsen har særdeles travlt nu og de næste par år, formoder jeg, da flere andre ankenævn er nedlagt og overgået til Ankestyrelsen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-07-2013 kl. 14:02.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 13:00   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Når du skriver partshøring går jeg ud fra det r kommunen du har indsendt til, ller tager jeg fejl ?

Generelt har alt en svarfrist, men myndigheden kan sagtens overskride denne, flere gange ved at sende besked inden udløbet af fristen.

Man skal være opmærksom på at når en myndighed udskyder en svarfrist så er det ikke nok at skrive vi har travlt og tager sagerne i den rækkefølge de kommer.
Der SKAL ligge en individuel forklaring til grund for hvorfor netop DIN sag er forsinket.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 13:27   #4
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Når du skriver partshøring går jeg ud fra det r kommunen du har indsendt til, ller tager jeg fejl ?

Jo det er rigtigt at jeg har afleveret den på kommunen. -- så det er måske slet ikke ankestyrelsen der behandler den endnu? Føler mig lidt dum nu ...undskyld hvis jeg spørger dumt
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 13:35   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der findes ikke dumme spørgsmål...

Kære ZikZak


..... kun dumme svar.

Hvis du har afleveret en klage/anket, til kommunen som du skal, over en afgørelse (sygedagpengestop), som du ikke har været enig i, har kommunen 4 uger til at revurderer din sag. 4 uger er lovbunden.

Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, skal de sende den til Ankestyrelsen inden de 4 uger.

Hvis, den ligger hos Ankestyrelsen, er det som tidligere beskrevet, med servicefrister, som er lige så lang, som en elastik.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-07-2013 kl. 13:37.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 13:38   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Men nu bliver der altså blandet noget sammen, for en partshøring er altså IKKE det samme som en klage/anke.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 15:14   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
1000 tak for hjælpen!!

beklager forvirringen...synes det er svært at hitte rede i det hele
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 15:24   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Men jeg ved stadig ikke om der er tale om en partshøring eller klage/anke, men mig om det... det er bare rart at vide hvad vi snakker om.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 16:10   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske vi skulle skære det mere ud...

Når man bliver partshørt af kommunen....så er det kommunen der vil vise dig de papirer og ting der står i sagen....altså i din journal som de har på kommunen..

Du kan så være enig i de ting som ligger eller som der står....og du vil have mulighed for at komme med dine rettelser til de ting som der står i sagen...

Men denne partshøring....ja det er ikke en klage....feks over sygedagpengestop...

Så du skal komme med dine rettelser til det som de har sendt til dig (partshøringen)

Hvis du så vil klage over dit sygedagpengestop....så skal du gøre dette seperat...

Hvor du skriver direkte at det er en klage over dit sygedagpengestop...

Når en kommune afgøre en sag og kommer med et sygedagpengestop eller et afslag...

Så er det kommunen du skal klage til...

Kommunen har så de 4 uger til at genoverveje sagen....om de vil give dig ret eller om de fastholder deres afslag...

Hvis de fastholder deres afslag....ja så skal de sende hele sagen videre til Ankestyrelsen...

Her vil Ankestyrelsen så tage stilling til din sag og komme med deres afgørelse...

Håber det forklare sagsgangen lidt bedre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 20:11   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ankestyrelsens sagsbehandling af nye sager

Til information i forbindelse med Ankestyrelsen nye opgaver samt sagsbehandlingsfrister.

Spørgsmål til ministeren fra Folketingets Socialudvalg.

"Bliver sager, som Ankestyrelsen overtager fra de sociale nævn, hurtigere færdig behandlet end nye sager, styrelsen får ind?"

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...11/1269381.pdf

Ministeren har endnu ikke svaret.

Men nyt spørgsmål er allerede forberedt til ministeren, hvis ministerens svar på det første spørgsmål er relevant, til det andet spørgsmål.

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...08/1269376.pdf

Det er politik der belyser situationer, som borgeren kan bruge.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-07-2013 kl. 20:18.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusrapport Ang Svarfrister Webmaster Skal kommuner ikke overholde loven? 865 10-03-2024 18:10
ankestyrrelsen?? AnjaW Alt det andet 6 30-03-2011 17:16
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Svarfrister CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 2 06-07-2009 12:17
Hjælp til ankestyrrelsen DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2009 17:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension