K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2010, 17:49   #1
B G A
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
B G A er ny på vejen
Førtidspension §18 papir væk?

Hej Jeg håber der sidder nogen derude der måske kan hjælpe mig..Jeg blev indstillet til førtidspension §18. Det er nu 1 år og 7md siden..Jeg var blevet lovet at den skulle komme på plads i feb 2oo9 ca et halv år efter indstillingen...Min sagsbehandler må pludselig holde i dec fra job.. og siden har det bare været et stort kaos for mig..Min nye sagbehandler vil først læse min sag igennem, så ville hun vurdere og nu er mine papirer væk...hun kan ikke se jeg er indstillet nogen steder..selv om jeg talte med hendes chef der fortalte mig den var lagt i haste og hvad forskellen på §17 og §18 er...Idag har jeg grædt og grædt jeg opgiver snart..Har en stofskiftesygdom,en hypofyse svulst, og har fået stress for ca 3md siden..Jeg har virkelig ikke overskud til at finde papir fra snart 2 år siden frem for at påvise rigtigheden..Jeg fik at vide idag at jeg løj og det slog mig ud..jeg sagde nej til pension i år 1999 fordi jeg ville gøre faktisk alt for ikke at skulle have den, man har jo håb masser indeni..og nu hvor sygdommene har forværet sig bliver jeg fortalt at jeg lyver...trods lægepapir fra forskellige syghuse og egen læge..
Jeg kunne blive ved med at skrive og skrive,, faktisk første gang jeg er på dette link og jeg kan se megen forståelse og gode råd måske derfor jeg ikke rigtig kan holde igen..mvh bga

Såå er der nogen derude der ved hvad jeg kan gøre?

Sidst redigeret af B G A; 13-09-2010 kl. 17:51. Årsag: manglende tekst
B G A er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 18:35   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
BGA der er desværre nok ikke nogen vej udenom at finde dine papir frem har du søgt aktindsigt sådan at du kan se hvad de har omkring din sag og hvad de ikke har ?

Du skal ikke finde dig i at blive kaldt hverken det ene eller det andet, mit forslag vil være at du pr efter dags optager samtaler (uden at sige det ) og at du altid har en bisidder med ...

Du finder en erklæring om aktindsigt her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Få sendt sådan en afsted hurtigst muligt sådan at du kan se hvad de har på dig og hvad de ikke har på dig, da du fik at vide at din sag lå i hastebakken fik du det da på skrift ?


Er der lavet ressourceprofil på dig og har du en kopi af den (det burde der være når du er indstillet til en § 18 )

Du skal have sparket gang i kommunen på en eller anden måde og det hurtigste og mest umiddelbare ville være lige at få den aktindsigt sådan at du kan se hvad de har, kan du så se at de stadig har alle lægepapir osv så kan du skrive en klage (især ville det her være godt hvis du fandt det gamle brev frem om at du blev indstillet til pension ) du kunne også overveje at skrive til den chef der sagde til dig at den lå i hastebakken og høre om de her vidste noget.

Hvis du er på kontanthjælp kunne du overveje at søge en § 17 på forliggende grundlag forudsat at du kan se de ligger inde med alle papir på dig, og ellers kan du få dem sparket igang med at lave din sag ved at søge (de vil så skulle lave en ressourceprofil hvis dette ikke findes og du kan selv bede om aktindsigt ved læger sådan at de kan se papir fra lægerne , dem skal de lægge i din sag når du beder om det )

Det kunne lyder som om der er gået godt og grundigt kludder i din sag og du er nød til at have den igang igen også selv om det virker mere end uoverkommeligt ...

Så først aktindsigt og hvis en sagsbehandler sidder og siger til dig at du er fuld af løgn ja så ville jeg skrive til denne og bede personen bekræfte at det var rigtigt forstået og så ville jeg med det samme smide en klage over sagsbehandlingen , det er ikke dig der skal betale for kommunens inkompetence den må de tage på sig selv ..
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 19:54   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej BGA
Har du ikke selv en kopi af indstillingen til pension? Jeg vil mene, at du bør have fået det i forbindelse med din sag - ligesom du får kopier af ressourceprofil osv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 21:43   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hejdien... kan man ikke bare ringe og bede om akt indsigt i sin sag..?
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 21:54   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
maja-bell jo i princippet kan du godt , men jeg ville ikke gøre det , de kan ikke holde styr på sager de kan ikke finde ud af at folk har søgt pension, deres sagsakter bliver væk osv osv ..

flere gange har vi set herinde at selv om folk bruger erklæringen så skal de rykke og rykke for den aktindsigt , så jeg ville ikke nøjes med at ringe , for du har ingen dokumentation når du skal rykke for din aktindsigt ...

så helt klart ..skriv (og det gælder med alt kommunalt )
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 22:55   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
hejdien... kan man ikke bare ringe og bede om akt indsigt i sin sag..?
Jo da, det kan man.


Men bevisets stilling er svagt, dersom du efterflg. får behov for at dokumentere, at du har ansøgt om aktindsigt på et bestemt tidspunkt - fx fordi tidsfristen for udlevering af akterne ikke overholdes.

Der kan jo nemt ske det, at myndigheden glemmer at notatføre din mundtlige begæring, ligesom myndigheden kan glemme at effektuere handling på din mundtlige begæring ...

Og så sidder du der om X antal måneder uden sagens akter og skal til at foreligge dit erinde endnu engang ...

Derfor kan du ligeså godt starte ud med skriftlig at søge aktindsigt - så undgår du evt. bøvl.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 23:21   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har mailet anmodningen om agtindsigt til min sagsbehandler - men kan ikke få hende til at bekræftige at hun har modtaget, hun er for engang skyld tavs.

Spændende at se om jeg modtager noget fra kommunen - jeg kan jo ikke bevise at hun har læst mailen, men kun at jeg har sendt den
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 23:24   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tunnus...

Jeg ringede på et tidspunkt til kommunen for at tale med min sagsbehandler. Han var ikke ledig, og jeg spurgte omstillingsdamen om jeg kunne få hans direkte nummer eller e-mail. Nummeret måtte jeg (selvfølgelig) ikke få, men mailen kunne jeg godt få. Hun sagde dog, at hun ville anbefale mig at blive ved med at ringe for at få fat i ham, da de var flere måneder bagud med mails...

Så jeg vil anbefale dig at bruge den tid det tager at møde op på kommunen med skriftlig anmodning om aktindsigt og få en underskrift.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 23:41   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Anna, det vil jeg gøre når jeg kommer på kommunen næste gang - med mindre jeg er heldig og modtage noget med posten.

Jeg er dog ikke i tvivl om at hun læser mine mails, hun reagerer normalt hurtigt og mener ikke det er nødvendigt med opfølgning af afklaring/virksomhedspraltik, da jeg mailer til hende hele tiden som hun siger
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Papir pist væk.... Lightlessnes Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-01-2011 08:56
papir fra kommunen ang, beregning af FTP Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 21-11-2010 12:46
OBS! på hvad lægekonsulenten får af papir maj Lægekonsulenternes Rolle 1 20-01-2008 14:59
Har du fået forkerte papir ? Hejdien Politik og Samfund 3 14-08-2007 12:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension