K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2012, 19:49   #1
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
trådstarter starter sit indlæg med et citat fra en overlæge der siger, at halvdelen af de unge der i dag tildeles førtidspension kan helbredes !

Det er jo en skandale - for hvorfor bliver de så ikke helbredt?

hvorfor skal alle disse mennesker lide et helt liv hvis de kan helbredes?

hvorfor er der ikke nogen der reagerer på det?

hvad fanden sker der ? er det ok at de kan helbredes men ikke bliver det?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 14:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
trådstarter starter sit indlæg med et citat fra en overlæge der siger, at halvdelen af de unge der i dag tildeles førtidspension kan helbredes !

Det er jo en skandale - for hvorfor bliver de så ikke helbredt?

hvorfor skal alle disse mennesker lide et helt liv hvis de kan helbredes?

hvorfor er der ikke nogen der reagerer på det?

hvad fanden sker der ? er det ok at de kan helbredes men ikke bliver det?
det er den samme læge der har skrevet ingen behandlingsmuligheder i min sag

det som er baggrunden som jeg ser det
de har absolut ikke nogen ressourcer til at hjælpe folk på afdelingen

i min sag blev der sagt uanset hvilken ressourcer de havde, vil de ikke kunne hjælpe mig.

mit bud et spøgsmål om flere penge, bare sagt på en anden måde

men det kommer der ikke, da hele reformen er et stort spare forslag

det vil koste mia og hjælpe folk og det er sandheden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 17:24   #3
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
trådstarter starter sit indlæg med et citat fra en overlæge der siger, at halvdelen af de unge der i dag tildeles førtidspension kan helbredes !

Det er jo en skandale - for hvorfor bliver de så ikke helbredt?

hvorfor skal alle disse mennesker lide et helt liv hvis de kan helbredes?

hvorfor er der ikke nogen der reagerer på det?

hvad fanden sker der ? er det ok at de kan helbredes men ikke bliver det?
Det er jo i sidste ende de folkevalgte der vender det blinde øje til - og derigennem sender et signal til både sundhedsvæsenet og forvaltningerne at det er helt i orden.

En af grundene til at "det er helt i orden" kunne være at det det her og nu er voldsomt tungt og dyrt at skulle helbrede i stedet for at tilkende ftp.
En anden grund kan være at det er for dyrt og for meget "op ad bakke" at skulle helbrede unge mennesker der ikke er motiverede for det.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 19:57   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Læs lige hvad vi skriver, før du siger at ingen reagerer på at folk faktisk kan helbreds.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 20:23   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle er vel helt enige i at alle der kan helbredes skal helbredes...

Problemet er at den reform der kommer...det er en sparereform....

De skal spare penge...

Det koster mange penge at helbrede disse mennesker som de "går" efter...

Et forslag til dem som mener at disse to herre Morten Birket-Smith og Poul Videbech burde have noget indflydelse på noget som helst..

Google dem...find ud af hvem de er og ikke mindre hvad de står for...

@§ABC...

Jeg tror at Maja44 mener at disse mennesker jo har kunne helbredes i de sidste ti år....og hvorfor er de så ikke blevet det...

Det at de kan helbredes nu med den reform der kommer....det er jo ikke noget som de først har fundet ud af nu....men de har vist det i mange år at folk kan helbredes...

Man har bare ikke afsat penge til denne behandling....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 20:51   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Alle er vel helt enige i at alle der kan helbredes skal helbredes...

Problemet er at den reform der kommer...det er en sparereform....

De skal spare penge...

Det koster mange penge at helbrede disse mennesker som de "går" efter...

Et forslag til dem som mener at disse to herre Morten Birket-Smith og Poul Videbech burde have noget indflydelse på noget som helst..

Google dem...find ud af hvem de er og ikke mindre hvad de står for...

@§ABC...

Jeg tror at Maja44 mener at disse mennesker jo har kunne helbredes i de sidste ti år....og hvorfor er de så ikke blevet det...

Det at de kan helbredes nu med den reform der kommer....det er jo ikke noget som de først har fundet ud af nu....men de har vist det i mange år at folk kan helbredes...

Man har bare ikke afsat penge til denne behandling....
Som tidligere skrevet så er det ikke lagt ud som en økonomisk politisk diskussion, men en konstatering af hvordan det er muligt at behandle sig ud af mange psykiske tilstande som ellers virker stationære.

At læger begynder at udtale sådan, må vi håbe får den konsekvens at almindelige danskere indser at der er noget galt i toppen, når det snart kun er folk med kræft eller livstils sygdomme som kommer til hurtig behandling.
Dør man ikke lige om lidt, så kan behandlingen sagtens spares væk... jeg ser de to omtalte læger gøre et forsøg på at henlede opmærksomheden på at en langsom død heller ikke er iorden, og at der derfor skal både forebygges og skrides hurtigere ind.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 20:27   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
jeg mente ikke at folk her på k10 ikke reagerer, men at feks alle de "kloge" læger osv reagerer, det er åbenbart ok og anekendt i vores system at mennesker skal leve et "****eliv" når de kan helbredes og få et godt liv?
Kan vi dog ikke få råbt dem op? det er sgi da ikke i orden ?
ja jeg ved godt jeg er naiv, men for pokker da !
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 22:26   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og som sagt...så kan jeg se at du ikke har tjekket de to herre ud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 22:51   #9
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Og som sagt...så kan jeg se at du ikke har tjekket de to herre ud...
Jeg ved udmærket godt hvad du hentyder til... og der må jeg bare sige at jeg danner mig min egen mening om folk og hvordan de passer deres faglige virke.
Fordi man er idiot på nogen områder kan man jo godt være klog på andre, jeg synes det er meget unuanceret når talen falder på de herrer, her på siden.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 23:25   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er da også helt op til dig hvad du vil mene om de to herre...

Vi er bare nogle som kender lidt mere til dem og deres "virke"...og nej...jeg snakker ikke om bare herfra denne side af...

Men du synes da bare hvad du vil....det er helt okay med mig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktiviteter for pensionister Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 24 28-11-2011 15:19
Køb af hus for pensionister martinper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-07-2009 01:06
Førtids- pensionister tvinges i job Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 02-01-2009 03:54
sygedagpenge pensionister MORFI Dit og Dat 1 28-10-2008 23:42
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension