K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 13:33   #1
basse1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
basse1979 er ny på vejen
Ny herinde

Hej Alle sammen.
Jeg har igennem lang tid nydt godt af alle de gode debatter herinde. Så nu forsøger jeg mig selv, da jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få.
Lidt om min situation.
Jeg kom til skade i 2009, det gik ud over min nakke og ryg ( diagnosen whiplash med følge skader, tinitus, kognitive, affektive osv. kronnisk facetleds syndrom eller dysfunktion i ryggen). Jeg havde godt liv og godt job da jeg blev påkørt den gang.
Som det er nu har jeg to udfordringer som jeg meget gerne vil have gode råd omkring.

1). ASK har givet mig 10%mén pga. mine whiplash følgeskader, men påtrods af at jeg har 6 læge erklæringer hvori det i dem alle fremgår, jeg har stærke svære daglige smerter så har de ikke givet mig mén for dem. Dette gælder både nakke og ryg.
Begrundelsen er siger ASK at forsikringens læge erklæring først skriver det i sin konklusion ikke under hvad jeg beskriver ? Dette undrer mig meget at man kan se bort fra det der passer dem ? er de ikke en uvildig instans ? Et af bilagene er fra den smerte klinik der behandler mig, der står også hvor meget medicin jeg får, samt at smerterne er ægte og jeg er sund i hovedet.

Kan godt se det er mange spørgsmåls tegn :O( problemet består i at jeg er 100% sygemeldt og at hende fra Ask sagde at når jeg ikke kunne arbejde pga. smerter de ikke havde valgt at give mén erstatning for, så ville de afvise erhvervsevnetabet med at det er i hovedet den er gal med.

Jeg var noget i chok, efter kontakten med ASK.
Jeg ville ønske jeg kunne arbejde normalt og slippe for alt dette.

2). Jeg er hos kommunen i kategori 3 jeg har ikke skullet komme ind før i næste måned, selvom sygedagpengene er udbetalt siden marts måned, Mit spørgsmål er hvad gør de ved mig ?
Min egen læge siger at jeg aldrig kommer til at arbejde som før max. 12 timer på en uge. Smerte klinikken skriver at jeg responderer godt på medicinen men at de ikke vil anbefale at jeg arbejder.
Jeg skal ligge ned mange gange i løbet af dagen, kan ikke holde ud at stå og side, før arbejdede jeg med pc. Jeg bruger 3 timer om dagen med noget de kalder tens, samt hvile oveni, medicinen har bivirkninger jeg får 400mg morfin lignende stof samt 4g. pamol og noget ekstra. Dertil kommer at jeg har et lille barn jeg skal klare at passe hvilket er umuligt hvis ikke jeg tager medicinen.

Jeg må hverken køre bil eller cykle pga. medicin.

Min fagforenings dame siger hun vil forsøge om jeg kan komme i flex job uden revalidering eller arbejds prøvninger, kan det virkelig gå så let ?

Jeg selv frygter arbejdsprøvninger, stop af dagpenge og en sag der trækker ud i flere år.
Jeg drømmer bestemt ikke om førtids pension eller flexjob men jeg kan desværre ikke gå efter mine drømme mere, nu ønsker jeg bare ro og fred.

Mit pensions selskab har vurderet 66% erhvervsevnetab.

Hvor er jeg i min sag i forhold til kommunen ?

Håber på i har tid til at læse min lange historie og smide et par råd afsted.
basse1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 14:48   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
det lyder som op af bakken

du er helt nede - kommer du længere ned, så ender du med en depression + +.
Det skal du bare ikke vente på.
Du skal ikke akseptere "de andres" konklutioner.
Du skal forklare din kommunale sagsbehandler din situation, sige at du er helt færdig, og de skal skaffe dig en psykiatrisk udredning, og det skal gå stærkt.
Morfin er en dejlig ting, (specielt direkte i årene), ssri-kemi er også en god ting (sommetider), men du skal videre, og det kan du ikke i din situation.
Så få en forstående psykiatrisk udredning snarest. Kommunerne bruger private psykiatere i nogle kommuner. God vind

ps." max 12 timer" siger din læge -det er grænsen for flexjob, så du er klar til fp.

ps. psykiatrisk betyder ikke at du er skør, men du har behov for en lægelig+psykologisk udredning, som i min verden, har indsigt i hvad din situation er på længre sigt.

Sidst redigeret af nocturne; 15-09-2011 kl. 15:05. Årsag: tillæg
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 10:54   #3
basse1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
basse1979 er ny på vejen
Tak for dit svar.

Jeg er netop bange for at det ender sådan, at de afviser mig hjælp.

Psykiatrisk? er det ikke skidt ?
så kan det være de pludselig mener at alle de fysiske ting, kommer af ens sind er sygt og sådan hænger det jo ikke sammen for mig.

Vil helst ikke de siger sådan, for så klapper forsikringen allerede i deres hænder for så kan de afvise.
basse1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 17:36   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
nej - du er ikke syg i hovedet, men en psykiater vil vide, at du meget vel kan havne der.
Altså med depression. Og det bør du prøve at undgå.
En psykiater er en almindelig læge med psykolog-uddannelse i tillæg.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
Ny herinde jyttels Din historie 13 13-05-2011 09:12
ny herinde solstråle Dit og Dat 11 27-11-2010 19:49
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension