K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 13:53   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Nu fik jeg altså bare lige nok. Dette er uhyrligt.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...55696582_n.jpg

Det er de rene stasi-metoder der anvendes. Det kan da ikke være rigtigt at kommunen opfører sig sådan.
I givet fald kan jeg godt forstå, hvis nogen bliver voldelige.

Mig bekendt har vi da endnu ikke fået slavestatus - eller nummer tatoveret på armene.

Det er fand'me en ommer.

Sidst redigeret af Zastrow; 26-06-2013 kl. 13:58.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 13:59   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at den læner sig meget godt op ad de ting der ligger til grund for at afgøre hvorvidt man er enlig..

Det afgøres jo netop ud fra antal overnatninger og om man bliver anset for et par, om man hjælper hinanden økonomisk og praktisk osv..

Synes da altid det er noget at de giver lov til skriftligt forsvar, istedet for bare at afgøre uden fremmøde...

Så har man jo fred og ro til at tænke over svarene, istedet for at skulle sidde overfor en hob af medarbejdere..


At de så jagter enlige med nye potentielle kærester ud over rimelighed er så noget andet..

Men kender selv til et par der boede sammen og havde børn sammen - hvor han havde en fiktiv adresse et andet sted, så de kunne høste tilskud.. og det er ikke i orden.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 26-06-2013 kl. 14:02.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 15:10   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nu altid været en overtrædelse, når kommunerne indkalder borgere til forhørslignende metoder - de SKAL faktisk give borgeren mulighed for at ''forhøret'' kan klares på skrift....

Men hvor er det dog kvalmende det brev, og grænseoverskridende - specielt hvis man har rent mel i posen.
Der er jo stadig folk der hævner sig på hinanden, af den ene eller den anden årsag, og planter en falsk anmeldelse, bare for at sætte rav i den, og gøre livet surt for den de anmelder.

Men bare dét, at der skal sidde nogen i den anden ende og vurdere om personen nu taler sandt eller ej, er jo i dén grad ubehageligt. Og hvad så hvis sandheden er ilde hørt???

Helt enig, Stasi metoder!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 16:01   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down I det hele taget er den stikker mentalitet som under Hitler helt hen i vejret..

Hvornår har vi alle accepteret at være dommere over andre mennesker i vores samfund? Og syntes det er i orden at stikke sin nabo, veninde eller hvem som helst til kommunen, staten osv.?

Der er noget galt i et land, hvor man kan tjene penge på at stikke andre. Der er kun en vinder på stikkeri i den kategori og det er staten. Men hvorfor gøre det ved folk som ligger ned i forvejen? Spørg om der er noget du kan hjælpe med. Staten er ligeglad med dig. Men du burde hjælpe dine medmennesker i stedet for at stikke dem.

Det er ikke sammenhold på nogen måde. Og det gavner ingen. Føj siger jeg bare. Indiansummer

Sidst redigeret af Indiansummer; 26-06-2013 kl. 16:04.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 17:05   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er desværre ganske normalt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 17:22   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det gavner heller ikke nogen at så mange snyder - måske I ser det som at de snyder staten, men det er jo os alle sammen og hvis ingen snød var der basis for at bruge pengene hvor de gør ordentlig gavn.

Selvfølgelig er det træls for dem der er uskyldige - men hvis man har rent mel i posen ser jeg ikke problemet i at svare.

Måske nogle af alle de syge kunne få pension hvis ikke der blev snydt så voldsomt som det er tilfældet i virkeligheden - det kan side stilles 100 % med tyveri.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 17:28   #7
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Det gavner heller ikke nogen at så mange snyder - måske I ser det som at de snyder staten, men det er jo os alle sammen og hvis ingen snød var der basis for at bruge pengene hvor de gør ordentlig gavn.

Selvfølgelig er det træls for dem der er uskyldige - men hvis man har rent mel i posen ser jeg ikke problemet i at svare.

Måske nogle af alle de syge kunne få pension hvis ikke der blev snydt så voldsomt som det er tilfældet i virkeligheden - det kan side stilles 100 % med tyveri.
Jeg har personligt været hele denne mølle igennem selv. Jeg havde helt rent mel i posen, alligevel blev jeg dømt "ikke enlig" og alle mine tilskud blev fjernet. Bag efter det ville de starte en sag om tilbagebetaling af 70.000 kr
Jeg vandt i sidste ende - efter 6 måneders kamp. Dog med et noget forringet helbred pga den psykiske tortur, som de trækker en igennem. De går langt over lovens grænser, det gjorde de i hvert fald ved mig.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:27   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske skulle man også kigge lidt på, HVORFOR nogen snyder....

Jeg har selv snydt engang - jeg arvede 35.000 kr på kontanthjælp, og opgav dem ikke.
Jeg fik dem på en check, indløste checken og gemte pengene der hjemme.

Både min læge og min daværende psykiater syntes jeg skulle beholde de penge selv - jeg havde fået afslag på psykologhjælp, så en del af arven gik også til psykolog. Hvilket reddede mit liv.

Mange år efter fortalte jeg det så til en sagsbehandler, og hun sagde bare ,,mon ikke vi er mange der har bevæget os på kanten af systemet på et tidspunkt i livet'', med et forstående smil. Men ok, det var også tilbage i 90érne, hvor alt var lettere og forståelsen en hel del større....

Jeg tror på, at der er en grund til folk snyder - og jeg tror på at folk grundlæggende hellere vil være fri for at snyde.

Med de nye regler for kontanthjælp, tror jeg tallet for bedrageri vil eksploderer - folk har simpelthen ikke råd til at blive sammen længere. Så de penge de ville spare ved at sætte ydelserne ned, kommer de til at betale mange dobbelt igen, i takt med folk flytter fra hinanden.
Så tiltaget kommer jo slet ikke til at give mening.

Socialt bedrageri er aldrig okay, men jeg forstår det godt, jeg ved hvorfor det sker, og vil derfor heller ikke dømme nogen - andre menneskers gøren og laden rager ikke mig. Jeg kan kun feje foran min egen dør.
Men jeg føler ofte, at det er systemet der må være skruet sammen på en forkert måde, siden der er åbenlyse fordele ved fx at bo hver for sig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:28   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Alene Spørgsmålet Hvordan ville Andre Der så jer Opfatte jer er jo Hen i Vejret....!!
Hvis det var folk der gerne så man fandt sig en kæreste ville deres svar jo være håbefuldt og sige uhh er det en ny kæreste selvom det var din bror eller fætter eller onkel som du ikke så særlig tit.......

Og man må så heller ikke tage på ferie med nogen??
Der er altså mere rabat i 2 voksne 2 børn en 1 voksen med barn....

Og vi må være i Et Bigami forhold herhjemme..

For jeg låner gerne min Mand bil ud til Mine single Venner fordi de skal hente noget som d feks har købt på den blå avis, så længe de fylder benzin på er jeg ligeglad....

Og Husker da at jeg tit i tidernes morgen når jeg var single så gav jeg maden og biffen den ene gang og næste gang var det en af mine venner også sådan gjorde vi altid..

Vi var da bestemt ikke i Et forhold...

Og har man problemer med Samværet med Børnene ja så kan der altså også gå sådan at han kun ser dem hjemme hos dig et par timer for ellers kan man ikke få taber øret til at engagerer sig (og ja jeg kender et par stykker der holder tabe ører hjemme hos sig til børne besøgelse..)
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 00:22   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er ret sikker på at folk godt ved hvornår man er et par,der er bare det at mange par har delt øknomi,og hver sin huslege,jeg tror mange flere ville springe på det med fældes bopæl og fældes øknomi hvis de var sikker på at der ville være en bolig til dem hvis de ikke følte for at være et par mere.

Så måske er bolig manglen med til at skabe socialt bedrageri,fordi rigtig mange par har to boliger ,den de deler og en tom for en sikkerheds skyld,og det koster.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er bare sur gal ked af det, så skal lige af med dette Smidt Alt det andet 70 24-02-2011 10:31
Prøv lige og læs dette!!!!! Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 23:57
nu må jeg altså lige have luft! buster Dit og Dat 6 11-08-2008 22:56
Må altså bare lige fortælle buster Dit og Dat 13 02-06-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension