K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 23:26   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Nu er det jo tilladt for en førtidspensionist at have ret mange timers arbejde om ugen...

Og der er da også fleksjobbere med arbejdstimer under 12...

Så uanset hvordan Du forsøger at "sælge" dette uanstændige nedskæringsforslag fra de røde socialkammerater og deres legekammerater fra blå blok... -er det KUN baseret på nedskæringer


.
Min arbejdsevne er vurderet til at være 0, så jeg kan ikke forestille mig at jeg hverken KAN eller må arbejde mange timer om ugen. Så er min tilkendelse jo direkte forkert!

Faktisk tror jeg ikke der er nye førtidspensionister der arbejder mange timer om ugen, for så ville de jo have fået fleks istedet

Og bare rolig, jeg forsøger ikke at 'sælge noget' - jeg har KØBT reformen og hvis den bliver vedtaget, hopper jeg på limpinden og tager imod deres rehabiliteringsforslag som førtidspensionist over 40, bare for at se om jeg skulle kunne tvinge mig op på et par timer om ugen i et job. Føler jeg har alt at vinde, og intet at miste.

Så selvom det er nedskæringer det hele, så er der nu noget i det jeg personligt føler jeg må afprøve - og hvordan skulle jeg også kunne danne mig en mening om et team hvis aldrig jeg kommer under deres vinger og får afprøvet de ressourcer de mener de kan tilbyde
Efterfølgende kan jeg så berette om jeg blev grebet, eller om det er lige til at lukke op og skide i....

Men lad os nu se om de reformer i det hele taget bliver landet, og hvordan de reelt vil se ud, når de andre partier har sat deres eget fingeraftryk.

Sådan som det er nu, så leger vi jo bare med tanken..............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 23:41   #32
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chin Se meddelelser
Det er sguda kun forringelser på Flex siden!

De tager tilskud fra dem med høj løn= Flekser for sværer ved at få en "normal løn" fordi de så femover skal have allermindsteløn. Hvis minsteløn er 250000 vil arbejdsgiver ikke få 1/3-elller 2/3 af lønnen refunderet fordi den er høj hvilket betyder dyrer ansættelser af flekser som så betyder de er nødt til at tage jobs de måske er overkfalificeret til. Jeg troede ikke at tilskud var lønningsbestemt men hvor meget skånehensyn+ arbejdstimer.

Efter 2 år skal bliver ledighedsydelsen sænket! Hvad i ******* er det! Folk kan ikke få job generelt og endnu værrer flexer som skal bøde for de ikke kan få job fordi de hænger i systemet!

Jeg håber eddermame der bliver sat en stopper for den reform NU! Opfordrer alle flex og FP til at stå sammen om det!
Helt enig.
Det er MEGET lidt kønt
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 00:19   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, fleks-siden ser altså ikke særlig munter ud, det må også give enorm usikkerhed som umuligt kan være sundt!!

Fleksområdet er også den del af reformen jeg føler er mest hen i vejret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 00:26   #34
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hmm stiger ledighedsydelsen så når man skal betale til A-kassen?

For satsen på de 91% af dagpengesatsen, er jo netop sat fordi det nogenlunde passer med hvad alm. ledige betaler i A-kasse kontigent.

Hvis flexjobbere nu skal til at betale til A-kassen på lige fod med alm. ledige, så må dagpenge satsen - ledighedsydelsen vel også være den samme?
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:22   #35
Aircat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Aircat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hmm stiger ledighedsydelsen så når man skal betale til A-kassen?
Næh, i følge reformforslaget, så skal ledighedsydelsen tværtimod falde til 89% af dagpengesatsen...
__________________
Jeg er uddannet socialrådgiver og har været godkendt til fleksjob siden 2002.
Aircat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 02:11   #36
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aircat Se meddelelser
Næh, i følge reformforslaget, så skal ledighedsydelsen tværtimod falde til 89% af dagpengesatsen...
nej den fik du galt fat i prøv at læse det her følg evt linket



* Fleksjob skal gøres tilgængelige for personer, som kan arbejde mindre end det nuværende krav om 12 timer om ugen.

* Tilskudsordningen vendes rundt, så der gives størst tilskud til de personer med laveste lønninger og mindst arbejdsevne.

* Medlemmer af en a-kasse er sikret en indkomst på 98 procent af maksimale dagpenge (cirka 200.000 kroner om året).

* Ikke-medlemmer af en a-kasse er sikret en indkomst på 88 procent af maksimale dagpenge (cirka 180.000 kroner om året)


* Fleksjobordningen gøres midlertidig - højest fem år - for personer under 40 år.

* Personer over 40 år får efter det første fleksjob - hvis kommunen vurderer, at personen ikke kan varetage et ordinært arbejde - et permanent fleksjob.

* De nye regler rammer også folk, som i dag sidder i fleksjob, men kun hvis de skifter arbejde til et andet fleksjob.
http://mobil.jp.dk/?article=2708579

Og mon ikke de gamle flekser bliver berettiget til enten den ledighedsydelse de har eller til de 98 % hvis de melder sig i akasse
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 02:54   #37
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Synes det alt sammen lyder temmelig uretfærdigt - imo. Man fokuserer meget på de opgjort 5 % flekser, der har en årsløn før skat vel på 500000+ - Men hvordan ser lønnen mon ud for de 5 % bedst lønnede ikke fleksere?

Er ikke selv fleks; men den oprindelige mening med ordningen var at mennesker skulle kompenceres for deres begrænsninger uanset fagområde.

Udviklings forløb kan være meget godt men så længe problematikker som tilskud til transport til arbejdspøvning; men ikke tilskud til transport til job eksisterer så er man jo lige vidt.

Som jeg ser det, så vil man ikke gøre noget, der, hvor skoen trykker - altså kommunernes måde at forvalte på - så længe vi har kommuner der kun tænker refusion og incitamentsstrukturene for kommunerne er de samme - ja lig'så længe vil der være problemer og manglende udnyttelse af den enkeltes potentiale.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 07:52   #38
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
En anden ting er at man kun kan få ledighedsydelse i 2 år ligesom alm. dagpengemodtagere, hvorefter man skal optjene retten til ledighedsydelse på samme måde som dagpengemodtagere.

Så der bliver da en hel del besparelser der, for det bliver da helt umuligt for alle de der nu kommer på fleks, at finde arbejde. Det vil sige vi alle sammen ret hurtigt kommer ned på en sats der stort set svare til KH
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 07:58   #39
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
nej den fik du galt fat i prøv at læse det her følg evt linket



* Fleksjob skal gøres tilgængelige for personer, som kan arbejde mindre end det nuværende krav om 12 timer om ugen.

* Tilskudsordningen vendes rundt, så der gives størst tilskud til de personer med laveste lønninger og mindst arbejdsevne.

* Medlemmer af en a-kasse er sikret en indkomst på 98 procent af maksimale dagpenge (cirka 200.000 kroner om året).

* Ikke-medlemmer af en a-kasse er sikret en indkomst på 88 procent af maksimale dagpenge (cirka 180.000 kroner om året)


* Fleksjobordningen gøres midlertidig - højest fem år - for personer under 40 år.

* Personer over 40 år får efter det første fleksjob - hvis kommunen vurderer, at personen ikke kan varetage et ordinært arbejde - et permanent fleksjob.

* De nye regler rammer også folk, som i dag sidder i fleksjob, men kun hvis de skifter arbejde til et andet fleksjob.
http://mobil.jp.dk/?article=2708579

Og mon ikke de gamle flekser bliver berettiget til enten den ledighedsydelse de har eller til de 98 % hvis de melder sig i akasse
Hej
Læste det nu også som at de ydelser du nævner med de 200000 og 180000 var mindstebetalingen såfremt du er i arbejde, men er du på ledighedsydelse ville du få 89% ca. 15.200 såfremt du er medlem af en a-kasse, dette kontigent skulle så være lidt lavere end almindelig ledige.
Er du ikke medlem af en a-kasse ville det være kontanthjælp eller særlig ydelse på ca. 10.400.
Så er du på ledighedsydelse og medlem af en a-kasse vil du miste ca. 400 pr mdr og samtidig få udgift til en a-kasse.
Har egentlig en mistanke om at der ligger en regnefejl fra BM's side der, for virker ikke helt logisk.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 09:10   #40
Aircat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Aircat er ny på vejen
Til Hejdien,

De 98 eller 88% er det tilskud man får, hvis man er ansat i fleksjob.

Hvis man derimod er ledig fleksjobber vil man komme på ledighedsydelse såfremt man er medlem af en A-kasse, og dér vil man få 89% af dagpengesatsen, mod 91% i dag. Det fremgår af reformforslaget, hvor der står:

For medlemmer af en a-kasse skal ledighedsydelsen udgøre 89 procent af højeste dagpengesats. Det svarer til ca. 15.200 kroner pr. måned.

Hvis ikke man er medlem af A-kasse får man i følge forslaget et beløb svarende til kontanthjælpen:

Ledige, som er visiteret til fleksjob, og som ikke ønsker at være medlem af en a-kasse, vil modtage særlig ydelse på 60 procent af højeste dagpengesats, hvilket svarer til ca. 10.300 kroner pr. måned.
__________________
Jeg er uddannet socialrådgiver og har været godkendt til fleksjob siden 2002.
Aircat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye kh reform, hvad nu?? Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 27-05-2013 21:05
Lidt Nyt reform flex og førtidspension dobar Politik og Samfund 1 28-02-2012 15:47
Fakta om regeringens 16 intiativer vedr reform om flex og pension. supersus Politik og Samfund 3 23-02-2012 00:58
førtidspension og flex reform MTVRV1 Politik og Samfund 4 01-01-2011 22:34
NY REFORM om flex og fp annagw Politik og Samfund 0 01-12-2010 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension