K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2014, 11:24   #1
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Unhappy Må banken det?

Hej , håber nogen kan hjælpe med oplysninger.

Jeg kom på kontanthjælp 1/1-14. Da jeg har et banklån jeg avvikler md 3.700 om md. kunne jeg godt se, at med en husleje på 5.100 + el + gas ++++, og 8.700 efter skat kunne det ikke lade sig gører.
Jeg kontakter banken og beder dem om at stille lånet i bero, velvidende at banken under ingen omstændigheder må rører offentlige ydelser.
Banken mener så at, det kan de ikke. Det de gør nu, er at hver md. intil nu er det nr. 2 md. skal jeg skrive under på, at jeg accepterer en forhøjelse af mit lån på de 3.700 kr. jeg skulle have afdraget med. Dvs. at hver md. lægger de 3.700 kr. OVEN i mit lån, som om jeg har lånt hvilket jeg jo ikke har, det kalder de så provenue.
På 2 mdr. har jeg altså "lånt" 7.400 kr. ! Hvis jeg ikke skriver under, trækker de barer pengene så jeg står i minus og ikke har penge til mad!
Kan nogen hjælpe, please !!!!
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 11:33   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det mener jeg er legalt, idet du ikke betaler det afdrag, du har aftalt. Måske du kan aftale med dem, at du i din nuværende situation aftaler at betale et lille beløb, som din økonomi kan klare?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 12:05   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan ikke være lovligt dette r jo å renter, tag dine papir op til fri advokat, det er noget der ikke passer, håber du har misforstået noget.


ellers skift til en anden bank.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 12:09   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er helt legalt og lovlig, da du har indgået en afdragsaftale med banken og hvis de ikke vil være med til at ændre aftalen, så kan de trække beløbet fra din konto hver måned også selv om du så ikke har flere penge tilbage.

P.s. Banken må godt røre offentlige ydelser
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 12:11   #5
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Lad mig lige se om jeg forstår det rigtig

1. du kan ikke betale den aftalte afdrag/rente
2. banken forsøger at tvinge dig til at forhøje dit lån til at betale Provenue?

Hvis jeg har fårstået det rigtig er den helt gal.
Der skal aftales en afdrag som passer til din indtægt, så du har mulighed for at betale den.
Under ingen omstændighed skal du skrive under på at forhøje dit lån ( det er jo stort nok i forvejen)

Du bør nok søge professional hjælp til at klare din økonomi-der må være et sted hvor der er gratis hjælp?

Du bør flytte din lønkonto til en anden bank end den du har lån i
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 12:51   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er mange banker nægter at tage nye kunder ind der lever af kh.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 12:53   #7
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
coop bank nægter ingen
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 13:08   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
coop bank nægter ingen
Nej ikke endnu.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Hej , håber nogen kan hjælpe med oplysninger.

Jeg kom på kontanthjælp 1/1-14. Da jeg har et banklån jeg avvikler md 3.700 om md. kunne jeg godt se, at med en husleje på 5.100 + el + gas ++++, og 8.700 efter skat kunne det ikke lade sig gører.
Jeg kontakter banken og beder dem om at stille lånet i bero, velvidende at banken under ingen omstændigheder må rører offentlige ydelser.
Banken mener så at, det kan de ikke. Det de gør nu, er at hver md. intil nu er det nr. 2 md. skal jeg skrive under på, at jeg accepterer en forhøjelse af mit lån på de 3.700 kr. jeg skulle have afdraget med. Dvs. at hver md. lægger de 3.700 kr. OVEN i mit lån, som om jeg har lånt hvilket jeg jo ikke har, det kalder de så provenue.
På 2 mdr. har jeg altså "lånt" 7.400 kr. ! Hvis jeg ikke skriver under, trækker de barer pengene så jeg står i minus og ikke har penge til mad!
Kan nogen hjælpe, please !!!!
Lad os nu liiige tage det stille og roligt.

Et eksempel:

Lån, restgældpr. 1.2 kr. 50.000

Ydelse pr. 1.2. kr. 5000.

Hvis ydelsen betales, restgæld kr. 45.000

Ydelsen betales ikke, restgæld kr. 45.000, + restance kr. 5.000 ialt kr. 50.000.

Banken vil nu have dig til at skrive under på at lånets restgæld, kr. 45.000 forhøjes med restancen, kr. 5.000 så restgælden igen er kr. 50.000.

Altså der er ingen der har taget noget fra dig, du får bare henstand med ydelsen.

Jeg håber det giver mening til alle som har ytret sig her.

Og jo, banken må ikke give modregne i og give forskud på kontanthjælp, men det bliver gælden ikke mindre af. Pengene er lånt og skal betales tilbage.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 14:09   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg satte tommeskrugen på min bank, de fik af vide enten fik vi noget rente nedsættelse og lån afdrag nedsat ellers skiftet vi bank og så fik de ikke en krone,de vi intet havde.

Så hed vores lån pludselig rente 3% afdrag 140 kr. lig med rente, så altså står vores lån fast til min mand får en indtægt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 15:16   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan være jeg misforstår noget, men IMO hjælper banken ved at forlænge lånet....

De får ikke deres 3500 kr som aftalt, men udskyder betalingen ved at sætte det om bag køen, så du får betalingsfrie måneder i stedet. Kommer du senere til penge, betaler du forsat de 3500 kr som aftalt. Dog er lånet så blevet udskudt på ubestemt tid (hvilket nok kommer til at koste ekstra), men det er vel også fair nok, da de ikke ved hvor længe du skal være på kontanthjælp.....

Ifølge finanstilsynet...

Banken må IKKE

Banken må ikke modregne penge fra sociale ydelser
◾tage penge fra sociale ydelser på din konto, som er nødvendige for at opretholde en beskeden levefod. Det vil sige, at du skal have penge nok til faste udgifter og leveomkostninger.
◾tage penge fra din budgetkonto, hvis disse penge er ”reserveret” til kommende faste udgifter. Kun hvis indestående på budgetkontoen har karakter af, at blive brugt som alm. opsparing, kan de tage af dem.
◾tage penge fra kapital- og ratepensionskonti, så længe ordningen løber
◾tage penge, som ved en fejl er havnet på en tidligere NEM konto.

Banken må GERNE

Banken må gerne modregne penge fra bevilget overtræk
◾modregne et mindre og enkeltstående, bevilget overtræk, selvom det tages fra sociale ydelser. Men kun, hvis du kan opretholde en ”beskeden levefod” den kommende måned.
◾tage penge fra din konto, uden at have aftalt det med dig på forhånd, hvis de ellers overholder de andre regler.

http://www.budgethuset.dk/maa-banken...ikke-har-raad/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension