K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2009, 13:06   #11
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Nå det hjalp ikke at vise dette til de rådgiver ude på det aktiveringssted, de mener at man som fleksvisiteret på kontanthjælp skal stå til rådighed for det ordinære arbejdsmarkede og derfor også skal stå til rådighed for aktivering

Kan det da virkeligt passe, jeg forstår godt nok ikke en skid af det hele mere,at man bliver afprøvet i hovede og Rø*, før man kan godkendes til fleks og når man så er det, så skal man alligevel stå til rådighed for hvad de nu lige synes man skal smides ud i, uden hensyntagning til ens skånebehov, for som de sagde til mig, at jeg var jo kontanthjælpsmodtager der godt nok var visiteret til Fleks, men at min førsørgelse jo var kontanthjælp, ergo var det også disse regler jeg skal stå til rådighed for og det vil sige ganske almindlig aktivering

Men hvis jeg ikke var enig i dette, kunne jeg da klage til det lokale Jobcenter

Sidst redigeret af emks; 19-01-2009 kl. 13:14.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 13:21   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du skal ikke ha kontant hjælp men særlig ydelse for fleksere...

...det du skriver viser at de folk ikke aner en dyt om fleksjobvisitation.

...du skal ikke på det ordinære marked men på særlige vilkår det er jo derfor du er visiteret til fleksjob så tag det roligt for de tager fejl..DINE SKÅNEBEHOV SKAL RESPEKTERES:

...gå op på dit jobcenter eller bedre skriv en klage og forklar dem og så tror jeg de vil give dig helt ret.

Forstår godt du er harm og træt

har du tjekket om du kan få særlig ydelse for fleksere som var på kontanthjælp før visitering til fleksjob.

Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse

Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og, ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2008 er det 9.219 kr. pr. måned). Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 9.219 kr.

Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel (kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end 2.867 kr. og for udeboende er lavere end 5.940 kr. Her beregnes den særlige ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 8.867 kr., eller for udeboende 5.940 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.

Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2001, vil kunne modtage den særlige ydelse fra 1. juli 2001, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne. Det gælder dog ikke i de situationer, hvor en person har mistet retten til ledighedsydelse, fx på grund af ophør i fleksjob, før beskæftigelseskravet var opfyldt.

Staten refunderer kommunens udgift til den særlige ydelse med 35%.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 13:28   #13
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
jamen ved ssnart ikke op eller ned mere, ved bare jeg fik kontanthjælp som forsørger da jeg blev visiteret, fik så fleksjob i 2 mrd. og blev opsagt, fik så at vide jeg skulle søge kontanthjælps igen da det jo var min forsørgelse før mit Fleksjob, og ja nu er jeg i aktivering med jobplan som ganske normal kontanthjælpsmodtager i 25 timer om ugen, uden at der på noget tidspunkt er spurgt ind til mine skånebehov osv. er bare blevet bestemt at det er sådan det skal være!
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 13:32   #14
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Sådan noget bras de laver i de kommuner.
Og det bliver vel kun værre eller hvad?

-----------------------------------------------------------

For det første er de ansatte på jobcentrene ved at blive kvalt i centralt fastsatte krav om kontrol, skemaer, registreringsblanketter og pligtsamtaler. Og kontroltyranniet vokser. Tag bare sidste uges nye ministerielle krav om, at sygemeldte skal møde op på jobcentret i stedet for at ringe som tidligere.

http://www.ugebreveta4.dk/2009/200902/Leder.aspx
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 14:01   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
fik så at vide jeg skulle søge kontanthjælps igen da det jo var min forsørgelse før mit Fleksjob ...


NEJ du skal stadig behandles som flekser med skånehensyn.

Har du papir på at du er visiteret til fleksjob ...det er nemlig ligemeget om du er kontanthjælpsmodtager eller ikke ...har du fået et brev om godkendelse til fleks ?

Har du læst bogen her ?

http://www.clh.dk/?id=1414

Sidst redigeret af Stella; 19-01-2009 kl. 14:08.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 14:20   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.....uha, 25 timer i ugen....altså hvis de har lavet en fejl, og du nu er ude i aktivering 25 timer om ugen, så vil de da nok undre sig over din 'kunnen' hvis du er fleksvisiteret til et langt lavere timetal, samt specifikke skånebehov.

Ellers enig med Stella, der må ligge noget dokumentation på du ér fleksvisiteret....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 15:29   #17
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
.....uha, 25 timer i ugen....altså hvis de har lavet en fejl, og du nu er ude i aktivering 25 timer om ugen, så vil de da nok undre sig over din 'kunnen' hvis du er fleksvisiteret til et langt lavere timetal, samt specifikke skånebehov.

Ellers enig med Stella, der må ligge noget dokumentation på du ér fleksvisiteret....

Jamen, jeg er der selvfølgelig heller ikke 25 timer om ugen, da jeg selvfølgelig ikke magte så mange timer, så derfor har jeg på Eget intaitiv været inde og bede om at gå efter ca. 3 timer om dagen, for der er sg* ingen der har spurgt eller overhovedet været interesseret i mine skånebehov, tvært imod, sagde min kontakt person, da jeg nævnte for hende jeg ville gå hjem efter ca. 3 timer, at det skulle hun lige høre om var iorden, da det kunne påvirke deres refusion fra staten ,hvis jeg ikke var der de 25 timer. wtf

jamen har da selvfølgelig også et fint brev hvor der står:
Der er d. 15-05-08 truffet beslutning om at visitere dig til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæfigelsesindsats!

Men som sagt mener de jo at det OGSÅ er kontanthjælps reglerne jeg høre ind under, fordi det er mit forsørgelsesgrundlag, og derfor også skal stå til rådighed for aktivering og hvad der ellers er af regler for kontanthjælpsmodtager, ifølge dem.

I reglerne for at blive godkendt til Fleks står der jo netop højt og tydligt at alle relevante tilbud skal være afprøvet også aktivering. Det er sgu da skruen uden ende, hvis man bare skal state forfra på et afklaringsforløb/ aktivering, når man har været i fleksjob og ikke har noget at optjene de berømte 9 mdr.


Ja er sgu tæt på at give op, troede godt nok når man var bevillget fleksjob at det så var et fleksjob man skulle stå til rådighed for, og ikke et eller andet meningsløst aktiverings projekt,

Sidst redigeret af emks; 19-01-2009 kl. 15:36.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 15:37   #18
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
fik så at vide jeg skulle søge kontanthjælps igen da det jo var min forsørgelse før mit Fleksjob ...


NEJ du skal stadig behandles som flekser med skånehensyn.

Har du papir på at du er visiteret til fleksjob ...det er nemlig ligemeget om du er kontanthjælpsmodtager eller ikke ...har du fået et brev om godkendelse til fleks ?

Har du læst bogen her ?

http://www.clh.dk/?id=1414
Ja har læst bogen, fik den tilsendt sammen med min godkendelse til fleks i sin tid
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 18:40   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
emks jeg vil prøve at skrive noget til dig senere i aften når jeg har fået lidt ro på herhjemme jeg vil helt bestemt mene at du skal klage over behandlingen af din sag, jeg kender adskillige mange der er på kontanthjælp og de bliver ikke behandlet som du gør..

dertil skal lægges at de skal oplyse dig om at du også skal behandles efter kontanthjælps reglerne med henvisning til det i lovgivningen , det kan de ikke for det står der ikke desværre står der heller ikke det modsatte så kunne man få flækket en god anke sammen til dig sådan at man evt kan få en sm afgørelse på det en gang for alle så ville det jo være det perfekte ...

kigger på det hele og skrive et forslag til noget du kan bruge senere ...
  Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 18:49   #20
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
emks jeg vil prøve at skrive noget til dig senere i aften når jeg har fået lidt ro på herhjemme jeg vil helt bestemt mene at du skal klage over behandlingen af din sag, jeg kender adskillige mange der er på kontanthjælp og de bliver ikke behandlet som du gør..

dertil skal lægges at de skal oplyse dig om at du også skal behandles efter kontanthjælps reglerne med henvisning til det i lovgivningen , det kan de ikke for det står der ikke desværre står der heller ikke det modsatte så kunne man få flækket en god anke sammen til dig sådan at man evt kan få en sm afgørelse på det en gang for alle så ville det jo være det perfekte ...

kigger på det hele og skrive et forslag til noget du kan bruge senere ...
Lyder godt, for må sige jeg er forvirret på et højre plan

Nå men, den er god nok, i følge dette link, så er vi der er visiteret til fleks men opå kontanthjælp, stadig kontanthjælps modtager, så der er ikke noget og gøre, og man kan så tvinges ud i den ene mere meningsløs aktivering efter den anden, selv om man er godkendt til fleks!
http://ams2005.bm.dk/sw7821.asp?cat=...ID=384&subcat=

Ifølge dette link så mener de så ikke man skal stå til rådighed for aktivering, men de er vel bare ligeså forvirret som os andre
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...ar.asp?id=1042

Sidst redigeret af emks; 19-01-2009 kl. 20:51.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Jobplan - hvad er det??? zuza Nyt om loven 3 09-04-2012 15:12
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21
Hvad er en jobplan pinballs Dit og Dat 2 15-06-2009 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension