K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2011, 23:42   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
hvad hedder den paragraf man kan søge om tandlægehjælp i?? jeg er på kontanthjælp
Du kan bare ringe til kommunen og sige, at du vil søge om hjælp til en enkeltydelse og bede dem om at sende et ansøgningsskema.

Jeg mener, at der var en der lagde et link ind til sådan et skema, for ikke så længe siden.

Jeg kan ikke huske om det hedder §81 eller §82, men det kommer helt af sig selv hvis du ringer og beder dem om at sende dig et ansøgningsskema.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 23:58   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...det er "Lov om Aktiv Socialpolitik", §82.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 11:11   #13
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
ok

et eller andet sted er løbet jo kørt - så du har som jeg ser det to muligheder - enten at acceptere løsningen med gebis eller tage den sidste kamp med at klage til ombudsmanden.

m.h.t civilt søgsmål tror jeg du får svært ved dels at få en advokat som syntes det er en god ide - dels at finansiere et søgsmål via evnt forsikringsselskab idet en sådan bliver voldsomt dyr.

Det er et *******s problem de tænder altid når man har været på lavindkomst i mange år.

Jeg står med en svigerdatter hvis forældre aldrig har passet hendes tænder og skoletandpleje har ikke reageret på at hun ikke har været til eftersyn - renovering ca 50 000 - hun er 20 år - hvis er ansvaret - de svage forældre ? eller skolen der ikke har lavet underretning ?

Vi skal igang med at slås med kommunen idet hun er på forrevalidering vil jeg forsøge at få den puttet ind under revalidering idet jobmuligheder er ringe som tandløs - men jeg tvirvler på om det kan lade sig gøre.

Ragdoll jeg kan godt forstå tanken om gebis er slem - men i forhold til at være tandløs må det være bedre. De kunstigt indopererede tænder er besnærende men for de fleste af os er denne behandling så kostbar at det er helt uden for rækkevidde - jeg havde heller ikke råd men valgte broer istedet.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 14:30   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
ok

et eller andet sted er løbet jo kørt - så du har som jeg ser det to muligheder - enten at acceptere løsningen med gebis eller tage den sidste kamp med at klage til ombudsmanden.

m.h.t civilt søgsmål tror jeg du får svært ved dels at få en advokat som syntes det er en god ide - dels at finansiere et søgsmål via evnt forsikringsselskab idet en sådan bliver voldsomt dyr.

Det er et *******s problem de tænder altid når man har været på lavindkomst i mange år.

Jeg står med en svigerdatter hvis forældre aldrig har passet hendes tænder og skoletandpleje har ikke reageret på at hun ikke har været til eftersyn - renovering ca 50 000 - hun er 20 år - hvis er ansvaret - de svage forældre ? eller skolen der ikke har lavet underretning ?

Vi skal igang med at slås med kommunen idet hun er på forrevalidering vil jeg forsøge at få den puttet ind under revalidering idet jobmuligheder er ringe som tandløs - men jeg tvirvler på om det kan lade sig gøre.

Ragdoll jeg kan godt forstå tanken om gebis er slem - men i forhold til at være tandløs må det være bedre. De kunstigt indopererede tænder er besnærende men for de fleste af os er denne behandling så kostbar at det er helt uden for rækkevidde - jeg havde heller ikke råd men valgte broer istedet.
Tak for de pæne ord, det er rigtigt at det er kostbart, det vil koste omkring 85.000, men selv om gebis er billigere kan man påregne at de skal skiftes hvert femte år, og med min alder, jeg er 51, kan jeg regne med at skulle have nyt gebis 5 gange mere i livet, og et godt gebis koster mellem 15.000 og 20.000, så det løber hurtigt op i det samme, og implantater er for livet.

Jeg har grundet mine lidelser meget tynd slimhud, og nedsat spytproduktion, så et løst gebis vil have svært ved at holde sig på plads, og jeg kan regne med at få mange vabler og sår i munden. Og have perioder hvor jeg slet ikke kan bruge gebisset.

Nu har det kun været igennem kommunen, da jeg på grund af at da ankestyrelsen kom med sin afgørelse om kommunens afslag, og dømte den ulovlig, havde min tandmæssige situation ændret sig så meget at jeg var nødt til at starte forfra, og søge igen, så nu skal jeg i gang med at klage til Det Sociale Nævn, og så skal de først komme med deres afgørelse.

En anden mulighed er at jeg søger fri process, og tager kommunen i retten.

Men nu må jeg se her i løbet af næste uge.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 14:38   #15
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
nårhhh jeg havde forstået det sådan den var afgjort i nævnet - jamen så er det med at klø på.

Sidder og kommer i tanke om jeg engang havde en klient med sorte tænder p.g.a stråleskader - der var en dengang en mulighed via pensionslovene - ved ikke om den findes endnu - men det må DUHK vel vide. Ham jeg havde der havde rådgiveren "glemt" sin råd og vejledningsforpligtigelse så han havde gået med det i flere år.

Rigtig held og lykke
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 17:43   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser

men selv om gebis er billigere kan man påregne at de skal skiftes hvert femte år
...hvem siger dog det?

Og med hvilke argumenter?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 18:27   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...hvem siger dog det?

Og med hvilke argumenter?
Ikke fordi, at jeg har meget forstand på gebis'er, men så vidt jeg ved bliver et gebis slidt.
Jeg har en bekendt som har gebis, og hun har jævnligt fået et nyt, p.g.a. slid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 19:54   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har en bekendt som har gebis, og hun har jævnligt fået et nyt, p.g.a. slid.
Hvor ofte er jævnligt?

Slidt hvor?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 09:43   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hvor ofte er jævnligt?

Slidt hvor?
Implantater hjælper mod at kæbeknoglen falder sammen, de stimulerer faktisk kæbeknoglens vækst. Det gør et gebis ikke, og efterhånden som knoglen falder sammen, skal gebisset tilpasses (gennemsnitligt skal det passes til 1 gang om året), og man ved af erfaring at et gebis skal skiftes ca. hvert 5. år, enten på grund af at der er så store forandringer i knoglen eller fordi gebisset er så slidt eller har fået skader af den ene eller den anden grund.

Seks grunde til, at du bør overveje implantater i stedet for andre løsninger

1. De ser naturlige ud, føles naturlige og fungerer som naturlige tænder
2. Det er ikke nødvendigt at slibe sunde tænder ned for at støtte implantaterne
3. Forankringen af dentale implantater i kæbeknoglen stimulerer knoglevævet og tandkødet, og sikrer på den måde flotte, æstetiske resultater og hjælper med til at opretholde ansigtsstrukturen
4. Dentale implantater kræver ikke klæbestoffer for at holde de nye tænder på plads
5. Implantater eliminerer den ubehagelige følelse og usikkerheden, som forårsages af løse gebisser med dårlig pasform
6. Du får en sikker og permanent tanderstatning

Implantater er det tætteste, man kommer på følelsen af naturlige tænder og følelsen af at de sidder rigtigt fast.

Man kan fjerne smerter og den usikkerhed der kan være ved dårligt tilpassede proteser/gebis.

De hjælper med at vedligeholde kæbeknoglens styrke.

Dette er hvad man siger i forhold til raske personer, er man syg og lider af f.eks. mundtørhed enten på grund af sygdommen i sig selv, eller på grund af behandlingen (medicinske), dette kan gøre det vanskeligere at holde et gebis fast, ligesom ubehaget ved gebis forværres, så er det en yderligere grund.

Som man bliver ældre, bliver slimhinderne tyndere og mere sarte, der kommer lettere skader, med medfølgende smerter. Igen hvis man allerede er syg, og ens sygdom(me) påvirker slimhinderne allerede som de gør i mit tilfælde, så kan et gebis være en virkelig dårlig ide, jeg har tidligere været bevilget en unitor for en manglende fortand, men denne måtte opgives, da den skadede min mund så meget, gav mig voldsomme brækreflekser og aldrig kom til at sidde fast og vippede når jeg talte, uanset hvor mange gange man forsøgte at tilpasse den. Og jeg blev derfor bevilliget en implantat, af min daværende kommune. Men min nye kommune vil genopfinde den dybe tallerken.

Det implantat jeg allerede har, og som kan bruges i forbindelse med en implantatbehandling, bliver man nødt til at fjerne for at kunne tilpasse gebis.

Det er da molboagtigt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 23-01-2011 kl. 09:52.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 14:06   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hvor ofte er jævnligt?

Slidt hvor?
Nu var det en bekendt jeg skrev om, og jeg har altså ikke nær-studeret nogle af hendes gebisser for at se hvor de var slidt.

Og jeg er heller ikke gået så højt op i hvor tit hun har fået nyt, jeg kan bare huske, at det er sket flere gange.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension