K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2017, 22:57   #11
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Kommunen har i øvrigt pligt til at tilbyde seniorjob til den der ønsker det.
Som jeg har forstået det, er det kun, hvis man er med i efterlønsordningen, så det er nok ikke muligt her.

Kanelte, det lyder som om situationen er uholdbar. Måske skulle din mand snakke med lægen om en sygemelding. Måske skal du gå med ham, der er en del mænd, som ikke vil indrømme hvor slemt det står til.

Hvis han er nedslidt, fysisk eller psykisk, burde han få seniorførtidspension. Men det er vist desværre heller ikke så nemt (red.: ser lige at man skal have fuldtidsjob). Har I snakket med socialrådgiver i 3F?
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 06-05-2017 kl. 22:59.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2017, 08:49   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Som jeg har forstået det, er det kun, hvis man er med i efterlønsordningen, så det er nok ikke muligt her.
Så er reglerne ændret indenfor det sidste par år.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2017, 09:35   #13
Kanelte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kanelte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Kommunen har i øvrigt pligt til at tilbyde seniorjob til den der ønsker det.
Det er desværre ikke rigtigt - du kan kun få seniorjob, hvis du opfylder visse krav. Og min kæreste opfylder ikke disse krav.
Kanelte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2017, 16:44   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Altså tror jeg at I gør bedst ved at få sygdommen dokumenteret ved at gå til lægen.
Sygemelde og forsøge at søge senior førtidspension, nogen er jo heldige at få seniorførtidspensionen og han har netop alderen da der er mindre end 5 år til at han skal på pension.
Som nævnt tidligere så er det ikke en langtidsholdbar løsning at lukke øjnene for virkeligheden og knokle videre som om intet er hændt, det kan kun gå galt.

Grunden til at jeg tidligere skrev at I skal forvente det værst tænkelige er at I bør udtænke det værste scenarie der overhovedet kan ske og så sikre at økonomien er på plads uanset hvad, for så bliver der mere ro på situationen, så kan man altid blive positivt overrasket
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2017, 17:51   #15
Kanelte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kanelte er ny på vejen
Tak for dit svar. Jeg tror du har ret - han må til lægen og høre hvad han siger.

Seniorførtidspension kan han desværre ikke få - han har ikke arbejdet på fuld tid i 20-25 år. (Han gik ned i tid for at passe på sig selv). MEN måske kan han få bevilget fleksjob ............ ?

PS: Vi ser på det værste der kan ske - og håber så at blive positivt overrasket.
Kanelte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension