K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 04:28   #51
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ærlig jeg har 2 uddannelser og jeg ka ikke rigtig se hvorfor jeg f.eks skal ha mere end en 22 årig der kommer på ftp...så bliver der først A og B hold...det er en grim tankegang...alle mennesker er i min verden lige meget værd..
' vi har så at sie det samme hjerte og ser næsten ligedan ud ...og så ka det vel være ligemeget hvorfor vi er kommet på
ftp og vores alder...

på den anden side er der pp en måde allerede forskel i vores ftp..nogen er gift og får ikke så meget..nogen er enlige og får en del mere...og så f.eks som mig der var ude for en arbejdsulykke og får mdr udbetalinger fra forsikringen..og arbejdsskadestyrelsen går jo f.eks ind og vuderer hvor gammel man var,hvad man tjente og hvad man kunne ha tjent hvis skaden ikke var sket til ens pension og om man er uddannet og som hvad og om man har flere uddannlser..er det så fair..det ka man også diskutere...men forskellen er der jo på en måde..og nogen har som mig tegnet privat forsikringer og får derfra

jeg personlig synes alle mennesker er lige værdifulde uanset alle og grunden til man får ftp..det plejer jeg også atid at sige hvis folk diskutere den slags,,det er da ligemeget hvordan man får ens indtægt og om man er afrikanerel.polak el.konge..
jo det er vigtig at få alle til at føle sig ligemeget værd - uanset hvad.
det var bare min mening...og jeg håberALDRIG der blir forskel på ftp-en fra det ofentlige -udover det der allerede eridag..mht ægteskabs ftp osv,,

stribe førtidspensionst
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 15:46   #52
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Alle skal føle de er lige meget værd, skriver stribe. Gylle. Regeringen og blå blok synes dem der arbejder er mest værd. De får skatelettelser og forhøjelse af topskatten. Førtidspensionister og andre på overførselsindkomst er ikke noget værd, dem tager man samlet tre milliarder fra, så dem der arbejder kan få. Og som altid får dem der har mest, det får mest.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 16:18   #53
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Alle skal føle de er lige meget værd, skriver stribe. Gylle. Regeringen og blå blok synes dem der arbejder er mest værd. De får skatelettelser og forhøjelse af topskatten. Førtidspensionister og andre på overførselsindkomst er ikke noget værd, dem tager man samlet tre milliarder fra, så dem der arbejder kan få. Og som altid får dem der har mest, det får mest.
Om det nu ligefrem er gyllle ved jeg nu ikke

Jeg får min FTP og for 200000 kr medicin årligt. + nok min 50000 til kontrol på ambulatorium.

Men kan du ikke lige fortælle mig hvor det er du mener jeg er noget værd for samfundsøkonominen ?
Jeg skulle vel op og tjene 1 mil. pr år før skatten alene kunne betale for min medicin.

Måske bliver jeg mindre værd end dem som får skattelettelse, men jeg bliver sku holdt i live, så kan man jo altid diskuterer hvad er bedst ha ha

Men hvis du kan belyse hvad jeg giver økonomisk til samfundet ud over at være en udgift så er jeg lutter øre
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:20   #54
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Det hele handler om livssyn og mennesyn. Hvordan behandler samfundet dem, der ikke kan klare sig selv? Omtaler man dem respektfuldt og søger man for, at de ikke kommer til at føle sig mindreværdige? Nej, det gør man ikke, og det er nyt, og det er skræmmende.

Ser man på et samfund som et hele, så er der syge, og der er raske og så er der alle dem midt imellem (der vel at mærke også kan blive syge). Men vi er alle en del af det samme system. Og det er et skråplan, at grådigheden begynder at tage over over.

Det er også et problem, at førtidspensionister synes, det er i orden at der bliver taget penge fra dem. Penge de i høj grad kommer til at mangle og givet videre til nogle, der ikke ligger mærke til de får dem, fordi de har penge nok.
At førtispensionister og andre på overførselsindkomst synes det er ok, er måske fordi de føler skyld og går rundt med dårligt selvværd over at modtage overførselsindkomst. Og det er da til at græde over.

Er man kun noget værd, hvis man bidrager til samfundsøkonomien? Eller er man sådan en byrde, at det bliver legalt og begrundet at tage 3 milliarder fra mennesker, der har mindst.
Et samfund, der måler værdien af et menneske afhængigt af om, det kan førsørge sig selv eller ej, er et samfund med et meget ukærligt og sort syn på sine menennesker.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:40   #55
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Det hele handler om livssyn og mennesyn. Hvordan behandler samfundet dem, der ikke kan klare sig selv? Omtaler man dem respektfuldt og søger man for, at de ikke kommer til at føle sig mindreværdige? Nej, det gør man ikke, og det er nyt, og det er skræmmende.

Ser man på et samfund som et hele, så er der syge, og der er raske og så er der alle dem midt imellem (der vel at mærke også kan blive syge). Men vi er alle en del af det samme system. Og det er et skråplan, at grådigheden begynder at tage over over.

Det er også et problem, at førtidspensionister synes, det er i orden at der bliver taget penge fra dem. Penge de i høj grad kommer til at mangle og givet videre til nogle, der ikke ligger mærke til de får dem, fordi de har penge nok.
At førtispensionister og andre på overførselsindkomst synes det er ok, er måske fordi de føler skyld og går rundt med dårligt selvværd over at modtage overførselsindkomst. Og det er da til at græde over.

Er man kun noget værd, hvis man bidrager til samfundsøkonomien? Eller er man sådan en byrde, at det bliver legalt og begrundet at tage 3 milliarder fra mennesker, der har mindst.
Et samfund, der måler værdien af et menneske afhængigt af om, det kan førsørge sig selv eller ej, er et samfund med et meget ukærligt og sort syn på sine menennesker.
Jeg vil sådan set bare sige +1, enig, "Like", spot on osv.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:45   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, vi mangler sådan en ''jeg er enig'' knap..

Naturligvis også +1 herfra!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:13   #57
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
OK hører jeg jer virkelig sige at FTP får bedre selvværd og selv-respekt bare de får nok penge ?

Det virker lidt som om at der der ikke længere kan agumenteres ud fra et samfunds økonomisk synsvinkel så skal det drejes over til de bløde værdier for der er man næsten altid sikker på at modstander vil give ret eller blive sat skak mat :-)

Jeg har aldrig påstået at vi skal omtales på på en ikke respektfuld måde, at jeg så er bange for at det kommer til at ske er noget andet.
For lige som med EL der i forhandlinger ikke kunne indgå i kompromi men ville have mer og mer selv om der ikke er samfundsøkonomi til det pt
Ja så tror jeg også at at det arbejde folk der betaler til os på overførsels indkomst på et tidspunkt bliver træt af kræve mentallitet.

Mange her mener at dem der arbejder er så smålige at de ikke vil være med til at betale til de svage i samfundet men hellere have skattelettelse.

Jeg kunne også komme med en påstand om at de FTP på ny ordning ikke vil afgive lidt for at give til dem som ikke har så meget.
Kunne man ikke sige at FTP på ny ordning er ligeså egoistiske som dem der arbejder og får skattelettelse.

Dybest set handler det jo om at ingen vil give afkald på noget og begge vil have mere og begge bevidst/ubevidst accepterer at andre har mindre bare det ikke rammer dem selv.
På den måde bliver det en ilution at påstå vi ikke allerede har dette uværdige menneskesyn og samfund for det fik vi allerede i 2003 med opdeling af FTP vel og mærke hvis vi udelukkende ser på FTP
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:21   #58
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Det hele handler om livssyn og mennesyn. Hvordan behandler samfundet dem, der ikke kan klare sig selv? Omtaler man dem respektfuldt og søger man for, at de ikke kommer til at føle sig mindreværdige? Nej, det gør man ikke, og det er nyt, og det er skræmmende.

Ser man på et samfund som et hele, så er der syge, og der er raske og så er der alle dem midt imellem (der vel at mærke også kan blive syge). Men vi er alle en del af det samme system. Og det er et skråplan, at grådigheden begynder at tage over over.

Det er også et problem, at førtidspensionister synes, det er i orden at der bliver taget penge fra dem. Penge de i høj grad kommer til at mangle og givet videre til nogle, der ikke ligger mærke til de får dem, fordi de har penge nok.
At førtispensionister og andre på overførselsindkomst synes det er ok, er måske fordi de føler skyld og går rundt med dårligt selvværd over at modtage overførselsindkomst. Og det er da til at græde over.

Er man kun noget værd, hvis man bidrager til samfundsøkonomien? Eller er man sådan en byrde, at det bliver legalt og begrundet at tage 3 milliarder fra mennesker, der har mindst.
Et samfund, der måler værdien af et menneske afhængigt af om, det kan førsørge sig selv eller ej, er et samfund med et meget ukærligt og sort syn på sine menennesker.
Heh - du er sgi smækkerlækker
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:21   #59
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Næ MichaelH, det hører du ikke nogen sige. Fordi der er ingen, der mener, man får selvrespekt af flere penge.

Regeringen og blå blok argumenterer ud fra samfundsøkonomisk synsvinkel, så du kan næppe føle dig alene med den synsvinkel.
Det her er ikke et spil, men hvis det er sådan, at bløde værdier er trumf, så er det fint med mig.

Her er ingen, der ser ned på dem, der arbejder
Lider du af "krævementalitet"? Gør jeg? Kunne jeg have valgt ikke at blive syg?

Om så al din medicin var lavet af guld, ville jeg synes, at det var passende. Fordi den holder dig i live!
Se det var en blød og meget uøkonomisk værdi - lige fra hjertet.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:34   #60
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
For lige som med EL der i forhandlinger ikke kunne indgå i kompromi men ville have mer og mer selv om der ikke er samfundsøkonomi til det pt
Ja så tror jeg også at at det arbejde folk der betaler til os på overførsels indkomst på et tidspunkt bliver træt af kræve mentallitet.
Du har virkelig styr på de indstuderede floskler og buzz-ordene fra Socialdemokratiet og den blå fløj.
Har du overvejet at undersøge om virkeligheden nu også hænger sådan sammen, som dine forestillinger eller dem du tager ordrer fra siger den gør?
EL krævede og krævede ikke bare og var gået meget på kompromis. Det er faktisk oplysninger der er meget nemme at finde frem til.
Krævementalitet? Hvis man endelig skal putte det begreb på nogen, så er det da gældende for hele samfundet. De rige kræver jo også, bankerne kræver osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Mange her mener at dem der arbejder er så smålige at de ikke vil være med til at betale til de svage i samfundet men hellere have skattelettelse.
Hvem mener det? Der er forskel på at mene, at dem der tjener styrtende ikke tager så meget skade af at betale et par hundrede mere i måneden, så dem nederst i samfundet kan have et værdigt liv, og så på, at sige at alle der arbejder er smålige (hvilket jeg ikke har set nogen sige).
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension