K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 12:04   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og måske lidt sørgeligt, at der så slet ikke bliver noget til de førtidspensionister der ikke har en uddannelse så.....

Men jeg tror som nok, at det kan blive en realitet engang ude i fremtiden, at alle med en uddannelse vil stå langt bedre også mht førtidspensionsudbetalingerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 12:16   #42
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og måske lidt sørgeligt, at der så slet ikke bliver noget til de førtidspensionister der ikke har en uddannelse så.....

Men jeg tror som nok, at det kan blive en realitet engang ude i fremtiden, at alle med en uddannelse vil stå langt bedre også mht førtidspensionsudbetalingerne.
Jamen du godeste! Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Den kloge narrer den mindre kloge, og det mærkes meget tydeligt i denne sparerunde. På et tidspunkt, ikke så fjernt udi fremtiden, bliver det lettere for den uudannede FTP, at snuppe en étværeles med låg, end det gør at overleve økonomisk.
Pedro fra kulkælderen
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 12:57   #43
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
MAJA


er du sikker på man ka søge ftp efter paragraf 17 efter 1 jan....

stribe førtidspensionist
nope - jeg er ikke sikker på en ski. efter 1. jan
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 14:15   #44
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


jeg har nemlig ikke læst nogen steder at man ka søge på paragraf 17 efter jan..........men håber det da....

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 14:55   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har jeg også tænkt over og kan ikke finde
tror de har glemt den, i deres ivrer for at spare penge

dog burde man selv kunne søge på en §17
ellers er der ingen retsikkerhed tilbage
ellers kan en kommunen sige nej til alle som ellers er berettiget til pension

man har altid lov til at anke en sag, men hvis kommunen ikke træffter nogen afgørelse så burde man selv kunne søg og få sin sag set i gennem af BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:03   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De har ellers al mulig grund til at beholde den §17 på det foreliggende, for afslaget betyder at man er oplagt kandidat til ressourceforløbene...

Dog står der, at man søger pension, præcis på samme måde som nu (så ALT er som det plejer), men som noget helt nyt, skal man udredes langt hurtigere - og dette jo igen, for at få sluset folk hurtigere på ressourceforløbene med et afslag i hånden.....der er også mange penge at spare, ved folk ikke skal gennem smerteklinikker, psykologer og udstyres med den ene dyre speciallægeerklæring efter den anden. Ressourceforløbene har det hele til en langt lavere takst..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 22:14   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for at komme på Ressourceforløbene, skal alt andet være afprøvet
er dog ikke klar over om fleksjob mulighed også skal være afprøvet

det er rigtig du skriver
smerteklinikker, psykologer og udstyres med den ene dyre speciallægeerklæring efter den anden.
den tror jeg ikke på
man bliver bare smidt i en virksomhedspraktik med løntilskud og når den slutter
så kommer du bare et andet sted.

for kommunerne vil jo spare så meget som muligt
samt de kan lade være med at sende folk på Ressourceforløb
og bare se den anden vej.
ydelsen er den samme og folk skal jo bare vente til de bliver 40 år med at få pension

Ja sort syn, men det vil jeg tro vi ser de første år, før hele reformen er indført på de forskellige jobcenter
jobcenterne har ingen erfariing med psykisk syge og nu bliver de faktisk tvunget til at hjælpe dem
så det bliver en omvæltning for et jobcenter at de skal til at arbejde med syge mennesker
som det er nu, bestå deres arbejde jo bare i og holde folk på en lav ydelse så længe som muligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 00:18   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
MTVRV1, jeg tror i hvert fald vi vil se en helt ny type sager herinde, og her vil jeg ikke rigtig kunne bruges mere, for jeg aner ikke hvad det hele går ud på, lige som jeg jo heller ikke har prøvet det...

Jeg bliver nok også nødt til at opgive mine sager som partsrepræsentant og bisidder, for jeg vil ikke længere kunne vejlede korrekt.

Jeg tror ikke kommunerne ignorerer de ressourceforløb, de har altid været glade for at drive borgerne rundt, og i 2016 skal der en dybdegående undersøgelse i gang mht at se virkningerne og effekterne af de nye tiltag - de vil ikke som sidst (reglerne efter 2003) risikere at der kommer nye 55.000 på fleks og/eller førtidspension, som de havde regnet forkert - det er jo netop pga denne regnefejl, der har gjort at vi nu ikke længere har råd til noget.....

Samtidtig forestiller jeg mig også en masse bonusordninger for sagsbehandlerne, præcis som vi så bonusordninger for de sagsbehandlere der kunne vippe folk af sygedagpengene, som kunne få fladskærms TV, lækre sommerhuse til rådighed, og andre godter kvit og frit, blot de var barske nok.

Så jeg tror som nok de skal hænge i med næb og kløer.

Tror ikke fleksjob er en mulighed der skal være afprøvet. Ressourceforløbene er jo en af grundpillerne for at finde ud af, hvilken hylde man skal være på, for det kan vel også ende med enten fleks eller førtidspension?
Man kan jo ikke forvente, at ALLE der ryger ud i et ressourceforløb, kan blive selvforsørgende inden for X antal år.........

Men jeg tror også, der ligger en ordenlig portion psykologi bag hele dette projekt. Nu skal folk lære at tænke anderledes, bla at førtidspension under 40, ikke er en mulighed. Dét i sig selv kan jo give helt ny vinkler....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 19:12   #49
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
At ens fp beløb afhænger af ens indtægt eller uddannelse er allerede gældende i Spainen. Gad vide hvad max. grænsen er?
Årsagen er virkelig spøjs synes jeg.

http://www.radiosolymar.es/spanske/n...f-rtidspension
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 02:07   #50
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Uddannelsesafhængig førtidspension? Ja fint, så går det igen ud over dem der f.eks. bliver ramt af sygdom i en ung alder. Der er jo ingen af os der vælger grunden til, at vi er blevet syge eller at vi er blevet det i det hele taget. Så folk vil blive straffet for noget de ikke selv er herre over.
Nej, grunden til, at der er forskel på fleksjob ydelsen er jo netop fordi dem der får den jo udfører et stykke arbejde trods deres sygdom.
Jo jo, vi førtidspensionister kan også nogen gange arbejde lidt ved siden af, men det får vi jo så også løn for - og kan du lave et par timers arbejde på et højt niveau, så får du jo også løn derefter.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension