K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2012, 09:24   #111
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også enig med Risa omkring den med boligsikringen - min faldt med ca 500 kr da den ældste blev 18, så jeg trænger til et nøk op
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 09:38   #112
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis man hæver bundgrænsen, altså fradraget, får ALLE skatteletteler, også de højeste indkomster.

Men ved at hæve i toppen, får kun de højest lønnede en skattefordel.

Dette er derfor et klart udtryk for vilje og menneskesyn.

PS. Ved at forhøje bolig sikring, giver det kun fordel for de i lejeboliger, da man ved ejerbolig, får nadar, medmindre det er som lån.

Og principelt, er jeg imod at vi alle er med til at finanserer, boligspekulanter, som tager ublu priser for lejeboliger, finanseret af skatteyderne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 09:43   #113
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Joo men her er problemt så at man samtidig siger at det skal førtidspensionister også....eller folk på fleksjob....og det giver igen mening at give disse et incitament til at arbejde mere da de jo af gode grunde ikke kan....
Hvem er det som siger, at førtidspensionister skal arbejde mere?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej men det bliver den jo når det begynder at være legitimt at kalde folk for nassere og byrder for samfundet...altsammen i skattelettelsernes navn...eller hvorfor de nu gør det...

Her er det at folks menneskesyn er blevet ændret igennem de sidste ti år....og ja....Carina sagen har helt sikkert ikke hjulpet på det...
Der er sikkert nogle på kontanthjælp som godt kunne tage et lavtlønsjob, men som ikke gør det fordi gevinsten er for lille.
Og det er i mine øjne en katastrofe for DK. Det kan ikke være rigtigt, at det ikke kan betale sig at få et arbejde. Men det er naturligvis primært systemet der bør kritiseres i det henseende. Politikerne bør tage fat i dette og gøre det mere attraktivt at arbejde. Og her kommer skattelettelser ind i billedet.

Det er ikke fordi man vil straffe dem på overførselsindkomster. Man vil til gengæld belønne dem der tager et arbejde.

Ift. topskatten, så synes jeg det er fair nok at øge grænsen lidt. Det har aldrig været meningen, at almindelige lønmodtagere skal betale topskat.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det kan være svært at undgå at de høje indkomster får noget ud af det.....men her tror jeg nu også at det folk mener er at de bare ikke skal have mest ud af det....når man samtidig tager pengene fra dem der har mindst...

Man kunne jo have undladet at hæve topskatten og dermed sørget for at de ikke får så meget mere end dem der har en lønindkomst under topskattegrænsen...hvis det altså var den gruppe man helst ville have skulle have de lettelser...
I stedet for entydigt at fokusere på hvem der får mere eller mindre end andre, så bør man vel mere fokusere på hvad der er godt for DK

Og her kan skattelettelser være et godt værktøj, hvis man vil skabe noget mere dynamik og mere incitament til at arbejde mere. Det er ikke fordi man vil træde på de svage grupper.

Jeg må tilføje, at det er grotesk at indføre så mange afgifter. Det er meget skadeligt for DK, og det betyder at folk på overførselsindkomster rammes ekstra hårdt.

Jeg kan godt forstå reaktionen fra dem på overførselsindkomst, og at de er harme. Personligt synes jeg også at man skulle spare andre steder i det offentlige forbrug.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 09:50   #114
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis man hæver bundgrænsen, altså fradraget, får ALLE skatteletteler, også de højeste indkomster.

Men ved at hæve i toppen, får kun de højest lønnede en skattefordel.

Dette er derfor et klart udtryk for vilje og menneskesyn.

PS. Ved at forhøje bolig sikring, giver det kun fordel for de i lejeboliger, da man ved ejerbolig, får nadar, medmindre det er som lån.

Og principelt, er jeg imod at vi alle er med til at finanserer, boligspekulanter, som tager ublu priser for lejeboliger, finanseret af skatteyderne.

VH Popiae
Problemet med at hæve bundfradraget er, at det virkelig dyrt, hvis det skal have nogen effekt.

At hæve topskatten har intet med menneskyn at gøre. Det er ikke noget man gør for at være ond eller træde på andre.
Det er blot sund fornuft, hvis man vil skabe mere dynamik og belønne dem der vil arbejde ekstra hårdt.

Jeg tror, at hvis man letter topskatten og fjerner nogle af de tåbelige afgifter, så vil DK få flere arbejdspladser, nogle vil arbejde mere og DK vil alt i alt få flere skatteindtægter. Dette til gavn for alle, inklusiv dem på offentlige ydelser.

Du nævner boligspekulanter. Det er vel bare et spørgsmål om udbud/efterspørgsel. Hvis man synes det er for dyrt at bo i midten af København, så må man jo søge længere væk fra centrum.

Og hvad mener du med "finansieret af skatteyderne"?
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:02   #115
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Problemet med at hæve bundfradraget er, at det virkelig dyrt, hvis det skal have nogen effekt." citat jonas.

Ja, for alle vil få det samme.

"At hæve topskatten har intet med menneskyn at gøre. Det er ikke noget man gør for at være ond eller træde på andre.
Det er blot sund fornuft, hvis man vil skabe mere dynamik og belønne dem der vil arbejde ekstra hårdt." citat jonas.

Sikke noget sludder. De mærker stort set IKKE forskellen. Derudover bliver de der får disse løninger jo betalt for ansvarsområde, og opfylde deres mål, med jobbet. Og dette har altså INTET med timer at gøre.
Andre grupper vil ikke, viser div spørgerunder, ikke arbejde ekstra, men endda mindre for at priotere familie og børn.


"Og hvad mener du med "finansieret af skatteyderne"? "
Hvis IKKE kommunerne via loven var indrettet sådan at man kunne få div bolig ydelse/sikring, ville de selskaber ikke skumme fløden, i så høj grad som idag.
Du tror vel ikke, at de bare gør folk en tjenste, ved at udleje?
Og hvem betaler for div sociale ydelser, tror du?

Selv enlige med en rimmelig indkomst, får denne bolig støtte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:18   #116
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


må jeg spørge om noget...nu diskuterer i boligstøtte...hvor meget er det ca..i gennemsnit og hvordan regner man det ud....

har aldrig boet i lejeboliger...så jeg ku godt tænke mig nogen fortalte det

håber nogen vil svare.på forhånd tak

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:28   #117
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Det kan du læse om på din kommunes hjemmeside eller borger.dk
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:38   #118
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
smækkerlækker

tak..har været inde og kigge....

mvh stribe

ps ka godt se hvis der er nogen der fylder 18 det er lidt af enn nedgang
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:45   #119
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Problemet med at hæve bundfradraget er, at det virkelig dyrt, hvis det skal have nogen effekt." citat jonas.

Ja, for alle vil få det samme.
Korrekt. Det er sikkert det mest "fair", men det er som sagt meget dyrt og ikke noget der ændrer noget særligt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"At hæve topskatten har intet med menneskyn at gøre. Det er ikke noget man gør for at være ond eller træde på andre.
Det er blot sund fornuft, hvis man vil skabe mere dynamik og belønne dem der vil arbejde ekstra hårdt." citat jonas.

Sikke noget sludder. De mærker stort set IKKE forskellen. Derudover bliver de der får disse løninger jo betalt for ansvarsområde, og opfylde deres mål, med jobbet. Og dette har altså INTET med timer at gøre.
Andre grupper vil ikke, viser div spørgerunder, ikke arbejde ekstra, men endda mindre for at priotere familie og børn.
Ja der er sikkert mange som ikke vil yde en ekstra indsats, hvis de fx får en fast månedsløn eller hvis man heller vil prioritere familien.

Men der er også en del, hvor der ikke er noget incitament til at yde en ekstra indsats, og det er jo uheldigt. Synes du ikke det?

Et andet argument for at lette topskatten er, at det bliver nemmere at tiltrække kvalificeret arbejdskraft til DK, fx ingeniører og lignende.

Et tredje argument for at lette topskatten er, at det mindsker lønpresset. Jo mindre folk får for deres penge pga. afgifter og skatter, jo højere løn vil de have. Og det skader DKs konkurrence evne.

Der er sikkert mange flere argumenter.

Omvendt synes jeg ikke der er så mange argumenter for at forhøje topskatten, andet end hvis man vil have et mere lige samfund (selvom det er et af verdens mest lige samfund)
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:46   #120
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jonas81

"Hvem er det som siger, at førtidspensionister skal arbejde mere?" Det siger regeringen og blå blok. Det skal kunne beate sig at arbejde, lyder det.

"Og det er i mine øjne en katastrofe for DK. Det kan ikke være rigtigt, at det ikke kan betale sig at få et arbejde." Så kan man jo hæve mindstelønnen.

"Det er ikke fordi man vil straffe dem på overførselsindkomster." Men det gør man.

"At hæve topskatten har intet med menneskyn at gøre. Det er ikke noget man gør for at være ond eller træde på andre." Det har alt med menneskesyn at gøre at hæve topskatten på bekostning af førtidspensionister.
Hvis man IKKE gør det for at træde på andre, kunne man lade være.


Boligspekulant: Person der ved at udnytte eller omgå gældende love og regler skaffer sig store indtægter ved handel med og udlejning af lejligheder og ejendomme.

Boligspekulant på flugt

14. jun. 2011 08.00 Kontant

Han nyder livet i Monaco. Tilbage i Danmark sidder frustrerede studerende, lejere og håndværkere og kan ikke få de mange millioner, han skylder dem.

Kristian Kongstad Holm er boligspekulanten, du ikke ønsker at havne i kløerne på. Misligholdte lejeaftaler, ubetalte regninger og ufine forretningsmetoder hører til dagligdagen, og politiet jager ham - foreløbigt uden held.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension