K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2011, 09:07   #1
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
sygedagpenge eller dagpenge ?

En af min venner har ryg problemer,han arbejder som rengøringassistent 2 timer om dagen max.3 med lidt extra timer.Han har et spørgsmål til jer (via min profil her på k10.dk) hvad er det bedste for ham melder sig syg og få sygedagpenge eller bare siger op og få dagpenge (indtil videre),hvornår få han mere udbetalt på syge-eller dagpenge ? hvad er sats på de regler ?
Han har hørt at han vil få mere udbetalt hvis han få sygedagpenge,han har brug for hver eneste krone
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 09:56   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis han selv siger op kommer han i karantæne de første 5 uger mener jeg

om han skal melde sig syg, kommer an på om han har været til lægen
for det kræver en lægeerklæring at han er syg og ikke kan arbejde.

at tænke økonomi og sygdom. er en meget dårlig ting
især hvis hans lægepapir ikke peger på en meget nedsat funktionsevne

hvis han har så lidt timer, arbejder han deltid
så hvis han kommer ind i systemet på deltid, så kan han ikke få suppleret op til de 37 timer
hvis han bliver tildelt fleks
alså hvis det bliver ordenligt dokumenteret at han rygproblemer er varig og han arbejdsevne er nedsat i alle erhverv. cirka 50 procent nedsat
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat