K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 22:08   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse

Er pt sygemeldt på ledighedsydelse - og sygemeldt fra arbejdsprøvning pga. dårlig ryg

Må jeg:

Kører med min mand i fakta (kan ikke løfte så det gør jeg ikke)?

Gå en aftentur?

Besøge børnene (tager en halv dagsrejse)?

Drikke kaffe ved naboen?

Have besøg af børnebørnene?

Deltage ved det årlige julebankospil i idrætsforeningen?

Deltage i syklubben?

Jeg er SÅ bange for at miste mit eksistensgrundlag ved at komme til at gøre noget forkert.

Tænker om jeg bliver mødt med at "kan du det og det, kan du osse gå på arbejde"

Er der nogen der kender reglerne/paragraffer for hvad man må når man er syg - ved kommunen spionerer og folk i området er kaldt til samtale for eks. at feje sne.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 22:38   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alt det du nævner er der vist ingen § for,selv har jeg lige været til banko,en lang aften,det gør jeg ikke igen,jeg kan ikke holde til at side ved bordene så længe selv om der var pauser og lægge på pladerne jeg var helt ødelagt bagefter,og så varr det stressende py ha

Men vi er forskellige og så må det jo også være forskelligt hvad man kan tillade sig som sygemeldt.

der vel forskel på vores hendsyn og på om man er sygemeldt fra 6 timer eller 30 timer.

Selv har jeg aldrig været sygemeldt,for mine hendsyn er netop at der skal tages hendsyn til at det ikke skal være belastninger i jobet.og rigtige hold i ryggen har jeg ikke haft i afprøvningerne.,for så kan jeg bare slet ikk.

Og så må man selv sige fra og til.men er man er ryggen dårliger og kan blive bedre så skal man da sygemelde sig.

Da jeg i sin tid var i job og syge meldt kunne jeg ikke undgå at blive set,hvis jeg handlede ,men man kan godt være syg selv om man gør de ting du skriver ,har man en dårlig ryg skal man bestemt ikke ligge på sengen hele døgnet ,for så kommer man da ikke op igen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:19   #3
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Hej!!

Jeg er heller ikke bekendt med at der skulle være nogen regler for at du ikke må det du nævner....
Men jeg ved da at selvom jeg er sygemeldt så skal jeg stadig have handlet ind, for mad og drikke skal der jo til
Og jeg skal jo også stadig se mine kære, og jeg skal også stadig have en snak med min nabo... Det kunne jo være at hun/han hjalp mig efter vores kop kaffe, med et eller andet jeg ikke selv magter.. Og lidt social kontakt skal vi jo også have, det er regeringen jo også selv inde på med deres aktiveringer af os alle sammen

Så med mindre kommunen stiller en til rådighed til at handle for os og dække vores sociale behov, så ser jeg intet forkert i at vi foretager os noget trods det at vi er sygemeldte..

Vi kender jo vores krop bedst, og ved hvor længe vi feks kan sidde på naboens stol og drikke kaffe..

Og med hensyn til det at feje sne, så er det jo et lovkrav at vi skal fjerne sne på fortovet, uanset om man er syg eller ej. Og ingen kan jo vide hvor længe vi er om det og hvor ødelagte vi er bagefter.

Der er nogle ting som bare SKAL ordnes, og når de er ordnet er vi totalt ødelagte, og det er ikke ensbetydende med at vi magter en raskmelding.. Havde vi først været på arbejde, er det jo ikke sikkert at den sne var blevet fjernet, eller at der var blevet handlet ind, for det var der ganske enkelt ikke kræfter til..

Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 00:01   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Der er ikke noget af det du nævner, som man ikke umiddelbart må, "bare" fordi man er sygemeldt.
Det eneste man med sikkerhed ikke må, det er at tage på ferie, altså være væk fra din bopæl og uden for kontakt.
Og så sker der jo heller ikke noget ved at tænke over, hvad man er sygemeldt med, og hvordan man kan blive opfattet, hvis sagsbehandleren skulle komme forbi.

F.eks. er man sygemeldt med en dårlig ryg, så ser det altså forkert ud, hvis man bliver set i fuldt firspring på en hoppepude i et sommerland!

Men ellers så skal man jo stadig leve, selvom man er sygemeldt
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 09:51   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg er pt sygemeldt, og går da stadig i byen og shopper lidt.
Jeg kan så kun bruge den ene arm.
Det er desværre ikke sådan, at den kun er lam i arbejdstiden..

Jeg tager også til nørklehygge. Laver stort set ingenting, men har det rart med de andre alligevel.

Der er utrolig mange ting man kan som sygemeldt, og alligevel ikke kan arbejde x antal timer.

Med Fibromyalgi er der jo mange ting der er afhængige af hinden og ingen ved, hvordan der er imorgen, eller om 3 timer.
Hvis Jeg har sovet rigtig dårlig og har mange smerter, så ser du heller ikke mig i byen.

I øvrigt kan man være på vej til lægen, fyssen, kiropraktoere, eller turen i sig selv er helende.

Som en anden skrev.
Hvis Du ser hende smilende i byen, kan du være sikker på, hun har en god dag. De andre dage murer hun sig inde derhjemme.

I øvrigt står der også et sted i loven, at man har ret til privatliv.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 13:29   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg er pt sygemeldt, og går da stadig i byen og shopper lidt.

I øvrigt står der også et sted i loven, at man har ret til privatliv.
Kunne du evt.finde loven frem ? den ville jeg gerne vide noget mere om.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 18:07   #7
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Man må vel det hele så længe det ikke

1) strider imod det du kan i aktivering/jobprøvning (altså som en anden siger, så skal man nok ikke hoppe i hoppeborg med dårlig ryg, eller udføre hårdt fysisk arbejde i haven eller lign)

2) forværrer din tilstand

??? - det er mit bud, men ikke noget jeg har på skrift. Jeg er selv på ledighedsydelse pga kroniske skader som følge af stress/udbrændthed. Jeg kan jo sådan set det meste. Bare i kortere tid, med forskellige forbehold osv. Jeg tænker ikke at der som sådan er meget jeg ikke må...?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 19:01   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
1000 tak for brugbare svar

Jeg bor i et lille samfund, hvor sladeren stortrives, derfor er jeg mere paranoid, osse fordi jeg ved folk sladre, der er spurgt ind til min fritid af en fra jobcenter m.m.

Min ryg er meget dårlig, så det siger sig selv af jeg hverken går til zumba, kører gocard og dyrker springgymnastik.

Jeg vil bare gerne have et sted hvor det ligesom står sortpå hvidt at man ikke nødvendigvis er bundet til hjemmet/sengen fordi man er syg

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 21:25   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg mener kun der er en meget vigtig ting i de regler som kan fjerne tæppet en gang for alle. og det er hvis du holder ferie i ind og udlandet.. uden at have meldt det hos sagsbehandleren først.. de dage hvor du så holder ferie vil så blive modregnet..
og hvis du bliver taget i støtte arbejde frivillig og lønnet job. men det burde jo også være udelukket..

men jeg forstår ikke du ikke er blevet informeret hos sagsbehandleren.. så gør da lige opmærksom på det næste gang i snakker sammen. for det er da vigtigt du ved besked omkring de regler. jeg er en af dem som har fået dem fortalt mange gange. så til sidst sagde jeg selv remsen for dem.. så stoppede det.. hehe
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 22:33   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg har haft en borger der spurgte mig, om det var ok at h** tog ud og spillede en dag, gratis. H** var nemlig, som du, nervøs for, hvad folk ville sige, om det var lovligt osv.
Sagde selvfølgelig at h** bare kunne spille løs, det var slet ikke modstridende med sygdommen, og hvis vedkommende var bange3 for sladderen, så var det jo fint at h** havde "advaret" mig forinden.
Så har man et ok forhold til sin sagsbehandler kan man jo også gøre sådan!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på ledighedsydelse hvor længe molly_molly Spørgsmål ang fleksjob 20 12-03-2014 09:33
Sygemeldt på ledighedsydelse - ret til ferie Ninja Spørgsmål ang fleksjob 50 20-07-2013 12:13
Ledighedsydelse og sygemeldt Tak Spørgsmål ang fleksjob 10 26-02-2013 17:17
Fra sygemeldt til raskmeldt, på ledighedsydelse energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-10-2012 14:58
Ledighedsydelse og sygemeldt felikse Alt det andet 1 20-10-2010 22:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension