K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2009, 14:44   #21
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Hej Ja - Ma

http://www.clh.dk/?id=1474#c3987

Fleksjob 19. udgave...........er guld værd ..jeg fik den udleveret af min sagsbehandler,men den kan osse printes ud herfra (linket eller under Nyttige Links)
Dette er hvad der skrives

Hjælp til værktøj og kurser
Man kan få hjælp til arbejdsredskaber, mindre arbejdspladsindretninger og kortvarige kurser, hvis følgende betingelser er opfyldt:

Man står foran ansættelse, eller er ansat i fleksjob.
Arbejdsredskabet eller arbejdspladsindretningen kompenserer personens begrænsninger i arbejdsevnen.
Hjælpen skal have afgørende betydning for, at man kan fastholde eller opnå ansættelse i et fleksjob.
Hjælp til arbejdsredskaber, arbejdspladsindretninger og kortvarige kurser ydes uden hensyn til ansøgerens og evt. ægtefælles indtægts- og formueforhold.

Vær opmærksom på, at denne bestemmelse kun skal anvendes, hvis hjælp efter anden lovgivning ikke er tilstrækkelig til at kompensere for personens begrænsninger i arbejdsevnen.

Staten refunderer kommunens udgifter til arbejdsredskaber mv. med 50 %.

Læs mere om reglerne om værktøj og kurser på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside: www.ams.dk under publikationen om handicap.

Da jeg var i arb.prøvning,havde jeg brug for en støtte/stå stol og har fået at vide, at den dag jeg finder et job,får jeg den igen, hvis jeg har brug for den.
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunernes parkering af borgerene østerbro Politik og Samfund 2 14-12-2011 16:09
Så har jeg faet praktikplads limaje Jeg er kommet i praktik. 8 05-12-2011 20:10
Revalidering - ventetid på praktikplads britta86 Alt det andet 3 22-03-2011 20:50
praktikplads el ej tigger Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 24-01-2011 10:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension