K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2009, 23:36   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tanja, det var ikke for at nedgøre andre -PÅ NOGEN MÅDE.

Det er blot min gamle parole: gør din pligt, men kræv også din ret! -og måske er det ikke korrekt at bruge blot en del af det, uden sin helhed.
Jeg skal være den første til at undskylde hvis jeg på nogen måde har skrevet noget som kan opfattes arrogant eller andet, det er ikke min hensigt.

At gøre sin pligt, kan selvfølgelig også være at være et ordentligt menneske, det kan vi ikke være uenige om

Hvad angår kvalifikationer i de forskellige hverv/stillinger ja, så kan det som du siger være meget forskelligt, og uddannelse er bestemt ikke lig med intelligens

Men det var jo ikke det der var spørgsmålet som sådan, altså menneskesyn, men om der var nogen regler/krav til diverse aktører og til det kan kort siges: nej.

DERFOR også at jeg forsøger(måske lidt naivt og til tider lidt anmassende) at huske hinanden på, at vi er selvstændige, anstændige mennesker som ofte er kommet i en situation som vi ikke selv har ønsket men af den grund behøver man ikke finde sig i at blive devalueret til et uselvstændigt væsen der blot skal finde sig i diverse -hvis du forstår

Jeg véd det er svært, det har en pris og nogen gange er man måske villig til at betale den, andre gange ikke, men vi er alle mennesker der har krav på en ordentlig behandling, ligegyldig af hvem

At jeg så ikke kan døje at de ansvarlige lever efter devisen: den enes død, den andens brød, - ja, det er jo så min mening

(Tanja, du kan måske bedre forstå hvorfor jeg har den holdning jeg har hvis du har læst vores historie
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 00:00   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har da læst tråden, som du jo hurtigt besvarede.
Jeg vil bare tilføje, velkommen i systemet, du kræver dine rettigheder,
men hvad gør man, når aktøren er ligeglad med folks skånehensyn,
og alle protesterer til chefen, borgmesteren, og ikke bliver hørt!
Jeg kom heldigvis væk derfra, i arbejdsprøvning, men de andre måtte
blive der.

Sidst redigeret af Tanja; 21-08-2009 kl. 00:14.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 00:48   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Jeg har da læst tråden, som du jo hurtigt besvarede.
Jeg vil bare tilføje, velkommen i systemet, du kræver dine rettigheder,
men hvad gør man, når aktøren er ligeglad med folks skånehensyn,
og alle protesterer til chefen, borgmesteren, og ikke bliver hørt!
Jeg kom heldigvis væk derfra, i arbejdsprøvning, men de andre måtte
blive der.
Tanja ja hvad gør man .... det er et godt spørgsmål man kan vel ikke gøre andet end at kæmpe protestere deltage i evt aktioner der bliver stablet på benene og dem af os der så har lidt mere kampgejst lidt flere ressourcer, lidt mere stædighed eller hvad der nu driver os hver i sær tja vi må fortsætte vores kampe og kæmpe for dem der kommer efter os eller er gået ned i deres kamp...

det er en ulig kamp det giver jeg dig ret i .. men vi der kæmper må nok se sådan på det at regner det på præsten så drypper det på degnen

Du kæmper jo også videre trods det at du har fået din pension og det må man jo så formode at du gør for alle dem der kommer efter eller gik ned på deres vej
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 07:14   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Hvad angår kvalifikationer i de forskellige hverv/stillinger ja, så kan det som du siger være meget forskelligt, og uddannelse er bestemt ikke lig med intelligens
Der rammer du lige hovedet på sømmet, Buster.
Det, at en jobkonsulent/sagsbehandler har en relevant uddannelse, er absolut ingen garanti for at man får en ordentlig behandling.

Det værste jeg nogensinde har oplevet i min sag, var en DIPLOMSAGSFORMIDLER, som fyldte min sag med løgn.

Og det bedste har været en jobkonsulent, som var uddannet SKOVARBEJDER, og siden bla. har arbejdet med børn og unge.

Efter min mening, handler det mere om moral og indstilling, end det handler om uddannelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 10:46   #15
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Jo netop det jeg har skrevet hele tiden:-) at uddannelsen betyder intet hvis blot de har de fornødne ressourcer til rådighed....men ak desværre langt fra alle der har det:-)
Jeg er desværre selv røget i hænderne på en aktør som jeg mener intet begreb har om blot de mest elementære love og regler indenfor sygedgpenge området og derfor kæmper jeg en kamp:-)

Så ja som Tanja skriver ......hvad gør man???? man kæmper en brav kamp for blot at blive hørt. Jeg kæmper, da jeg p.t har overskuddet til det godt bakket op af min psykolog:-) men hvad med dem der blot lade verden passere??? hvorfor har de ikke et sikkerhedsnet???

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 11:22   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, det er et godt spørgsmål: hva så?

Hm, som Hejdien siger, man protesterer, man deltager osv, kort sagt, man forsøger ikke at lukke øjnene for tingenes tilstand

Når det gælder en selv, ja, så må man forsøge at være stærk, sige fra og stå fast -og ja, det har ofte en pris, men så må man gøre op med sig selv om man vil betale den pris.

Der er også nogen "kloge" der siger at: man skal vælge sine kampe
-og for vores vedkommende ja, da ønskede vi ikke at kaste vrag på de opnåede ting som vi efter mange års medlemskab af fagforeningen havde krav på.

-Og så er det mindste vi beder om at man fra kommunernes side overholder lovgivningen!

Tanja, både min mand og jeg har været der i ca 8 år og det havde nær haft en uhyggelig høj pris for at stå fast på sine principper!
Vi er nu begge ftp og lige som dig, ja, så hænger vi på og håber at vi med vores beskedne indsats kan hjælpe netop dem der kommer efter os - for det vil der jo desværre nok komme.

chnevide, ja, verden er hård men uretfærdig! Derfor synes jeg jo også at de mennesker der har overskuddet ja, det har en (forb....) pligt til at tænke på andre end sig selv -meeeen jeg er nok også gammeldags, en fortids pensionist som ungerne siger

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 21-08-2009 kl. 11:38.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension