K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2010, 10:06   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtig nok som Huldra har sat ind fra Andersines tråd , du er desværre ikke den eneste de prøver at lave det med, så nogen kommuner har da godt gravet den mulighed frem ...

MEN når det er sagt så har du et par muligheder du kan bruge ..

Du skriver at du ikke er varslet på skrift og at du ikke er partshørt ... derfor kunne det være en mulighed at bruge den her

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Der er også den mulighed at du søger ftp på det forliggende grundlag efter § 17 når du selv mener at du kommer tilbage til ordinært arbejde på et tidspunkt kan jeg godt se at det ikke er relevant med en pension pt , men der er det i det at de ikke må stoppe dine sygedagpenge hvis du aflevere en ansøgning om pension .. ikke før der er taget stilling til pension og pension kan de så heller ikke tage stilling til uden at de har lavet og opdateret din ressourceprofil ..

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.


Det er en panik løsning men dog en løsning der gør at du kan beholde dine sygedagpenge indtil der er kigget på muligheder for pension ..

og for at kunne det så skal de jo have opdateret din ressourceprofil problemet er bare at når de så afslår en pension så er det igen kontanthjælp så det er en stakket frist ...

Ved en anke af dine sygedagpenge så er det sådan at du i sær skal gå efter den her ...

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


Det er hvis din læge mener at du kommer tilbage i ordinært job ...
  Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 15:02   #22
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Tak til alle... Åh er altså bare så forvirret. Min sagsbehandler kommer fra ferie i morgen, håber virkelig at jeg der kan få fat i hende! De 3 uger hun har været væk har været et ******* ( fik selvfølgelig brevet om evt. udsættelse ) da hun var påbegyndt ferie, så har bare ingen forklaring fået og ingen andre har kunne hjælig.... Mens hun har været væk har jeg bedt om agtindsigt og kan se at lægekonsulentens vurdering ligger klar når min sagsbehandler kommer igen, men mon hun kan nå det inden d. 31 aug.
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 12:23   #23
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Puha, det er drøjt det her. Snakkede med sagsbehanleren i mandags hvor hun lovede at have en afgørelse færdig inden varighedsbegrænsningen.
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 18:38   #24
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Lidt opsummering....
Mine sygedagpenge udløber 31.08.2010 på grund af varighedsbegrænsning...
Fik pr. tlf. at vide den anden dag at det ikke så godt ud og at jeg kunne forvente at ryge på kontanthjælp d. 01.09.2010...

Jeg venter på behandling der muligvis kan bedre mit helbred men ventetiden er lang...

Har fået fortalt at evt. revalidering ikke er en mulighed da man ikke kan sige at det er en varig lidelse jeg har. Altså alle behanlingsmuligheder er ikke uddtømte.

Har været i arb.prøvning, startede på 20 timer der dog efter 1 mdr. blev reduceret til 15 timer. Var i arb. prøvning i 3 mdr. derefter 2 mdr. uden der skete noget vedr. min sag, da de ventede på lægepapirer.... Fik dog lov at live i praktikken fordi jeg ikke holder ud at gå hjemme, dog uden indblanden fra kommune da det udelukkende var for min egen skyld... I de 2 mdr. som sluttede her d. 06.08.10 hørte jeg intet fra sagsbehandleren.

Jeg har bedt om agtindsigt, men da min ressourseprofil ikke er opdateret, kan jeg ikke se mig ud af så meget.
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 21:43   #25
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Det er meget forskelligt hvor lang tid i forvejen man bliver varslet. Men den undskyldning hører ingen steder hjemme.

Revalidering, læs her https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Der står ikke noget som helst om at modtagerne af revalidering skal have en varig sygdom, hvor behandlingsmulighederne er udtømt... Derimod kan revalidering være en rigtig god støtte til en borger, så vedkommende gradivist kan vænne tilbage til arbejdsmarkedet og dermed blive selvforsørgende igen.

Så det lyder underligt, har du fået det på skrift? Ellers bed dem om en skriftlig forklaring på hvorfor de ikke mener du er berettiget til revalidering!

Jeg kender flere som har været den vej og der er ikke en eneste af dem, der havde en lidelse som ikke kunne og er blevet behandlet med tiden og de er raske i dag!

Kæmper også min datters sag i øjeblikket og her ses der på muligheden for revalidering, hun har heller ikke en varig lidelse!
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 21:46   #26
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Du kan melde dig rask og få fra a-kassen?
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 21:52   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Den løsning er ikke nem, da man skal underskrive en rådighedserklæring på at man kan stå til rådighed 37 timer om ugen. Jeg prøvede det selv, men den holder jo ikke meget i længden når man lige kommer fra en sygeperiode på 52 uger.

Dog kan man bruge sin fagforening til at få hjælp til sin sag og få etableret rundbordssamtaler. Det er da et forsøg værd.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 09:16   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Altså alle behandlingsmuligheder skal være udtømte
det gælder kun for flex og pension og ikke revalidering

så revalidering er netop til dem der har været syg i lang. samt man forventer på sigt, igen kan komme på det ordinær arbejdsmarked.

En rask meldning til a-kasse= slut for nogen form for afklaring fra kommunen
samt nogen skal have en læge erklæring på man er rask og man skal netop skrive under
underskrive en rådighedserklæring på at man kan stå til rådighed 37 timer om ugen
som EE skriver

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-08-2010 kl. 09:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension