K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Se afstemningsresultater: På hvilke ugedage modtager du post fra offentlige myndigheder?
Jeg modtager post fra myndigheder altid på fredage, lørdage og op til højtider. 66 61,11%
Jeg modtager aldrig post fra myndigheder på fredage, lørdage eller op til højtider. 5 4,63%
Jeg modtager post fra myndigheder fordelt over alle ugens dage 37 34,26%
Stemmere: 108. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2007, 08:46   #11
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Det er meget fint Mokkasine Det håber jeg du vil. Det var netop dit indlæg, der fik mig til at "se rødt" og "spy ild" - da jeg læste, at (også) du fik weekenden ødelagt... som så mange tusinder før dig.

Øv dig, Mokkasine og held og lykke

Og til alle andre
Tag og klik på den pokkers afstemning, så vi kan få nogle tal frem, vi senere kan "skyde" med. I behøver ikke kommentere, hvis I ikke gider. Bare stem
Det er jo godt, jeg kan inspirere lidt her

Det er chokerende, hvis der spekuleres i at sende brevene ud op til en weekend, jeg mener det går ind under begrebet psykisk chikane.
Jeg har da et håb om at det kun er tilfældigt. Og at man bedst husker de weekendbreve - fremfor de andre breve - fordi de har ødelagt weekenderne.

Jeg husker tydeligt et brev fra en advokat, som jeg fik d. 23. december. Måske er det almindeligt brugt at genere folk, når de efterfølgende har god tid til at tænke det hele i gennem.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2007, 10:57   #12
bjs3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: rødekro
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
bjs3 er ny på vejen
Det er som om at de ansatte ved kommunen får bonus hvis de kan tage numsen på os.
Min tidligere sagsbehandler har da indrømmet at kommunen er ligeglade med folk bare de kan spare penge
bjs3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 23:13   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Cool ødelagte week-ender

Ja jeg har utallige gange, fået en "dejlig skrivelse, fra sagsbehandler eller jobkonsulent, så Hele week-enden var totalt i udu, med gråd og søgen på nettet til følge, uden selvfølgelig at finde svar, hold da kæft, hvor er det groft!
Selv om det HVER GANG, har vist sig at være en fejltagelse fra Deres side, eksempelvis at nu: skal du møde på xxx kursus, eller, nu skal du til ny undersøgelse, o.s.v. så er det først nu, hvor jeg er blevet godkendt til flex, at jeg slapper af, når brevene ankommer.
Jeg har fået mange undskyldninger fra diverse skiftende sagsbehandlere, især efter kommunesammenlægningsrodet! Men fik sq ødelagt mange week-ender alligevel, vil da lade være, med at åbne flere breve om lørdagen, lol hvis jeg "altså kan styre mig" Mange knus til Jer alle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 11:59   #14
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har lige fået brev fra jobcenteret i dag

Så det så¨fint nok ud, men da jeg læste det kunne jeg se at det har ligget der siden i lørdags ..

Så det følger det samme mønster som det altid har gjort her i kommunen.... (...)

Det sidste brev jeg mindes at jeg fik var om at min kontanthjælp blev tilbageholdt og det kom også en fredag
Den 10. september var en mandag... men brevet til Hejdien var altså leveret om lørdagen og afsendt fra komunnen.... på en fredag - dagen før weekenden....

Jeg vil gerne bede alle, der er ved at stemme bekræftende på spørgsmål nr. 3 ("Jeg modtager post fra myndigheder fordelt over alle ugens dage") - inden I stemmer - om at huske/se godt efter, hvornår deres breve i realiteten er afsendt. Det er datoen for, hvilken ugedag posten fra kommunen reelt er havnet i postkassen på jeres bopæl, der er afgørende for denne afstemning og anklagen for, at man nedbryder borgerne ved at ødelægge deres fritid og hindrer borgere i at genoplade, endsige regenerere psykisk de par weekenddage eller til høtider....

Der har i skrivende stund været 566 besøgende her i tråden. Ud af disse 566 besøgende, har kun 34 stemt. En del er sikkert gæster, der ikke kan stemme uden tilmelding.... men så må de tilmelde dem, om ikke andet - så bare for at stemme her....

Jeg er godt klar over, at for ethvert nogenlunde velforvarret menneske, der kommer forbi og læser trådstarteren - kan denne "påstand" lyde både for forskruet eller direkte "umulig" at være sand. Det kan næsten kun være et resultat af (mit) syge hjernespind.... For det kan jo umuligt passe, at offentlige myndigheder foretager et, så udspekuleret overgreb og psykisk sabotage mod mennesker, der i forvejen ligger ned...

Men så burde man måske lægge mærke til, at dette er faktisk kun et af midlerne til "medgørliggørelse" af klienterne og ovenikøbet er det ganske gratis for offentlig forvaltning at udøve. Man kan blot indføre postrutiner for udadgående post, hvor man ganske automatisk sætter ud-af-huset-post til afsendelse på bestemte dage, så denne ganske gratis gevinst tilvejebringes og borgernes stressniveauet opretholdes, til de affinder dem med hvad som helst, selv det der oftest går dem selv imod.... Det er i hvert fald hensigten.

Jeg er blevet gjort opmærksom på "fænomenet" for en del år siden og i forbindelse med, at en god ven har hængt sig samme fredag, vedkommende endnu en gang havde modtaget et afslag på en (ellers velbegrundet) gældssanering inkl. et forslag til en frivillig akkord vedr. vedkommendes skattegæld, der var fremkommet på baggrund af ekstremt "rundhåndede" (i skattevæsenets favør) skønsmæssige ansættelser - der igen var fremkommet i anledning af vedkommendes dybe og langvarige psykisk krise, som følge af en svær sygdom og en skilsmisse....

Der kom skattefoged-gribbe i gang med at pille vedkommende fra hinanden og ikke ville acceptere, selv en hel række forslag, vedkommende i forvejen havde ansat alt for højt og hvilke ville gøre vedkommende fattig for nærmest resten af sit liv... Der var ikke noget, der var godt nok for skattegribene... Breve med afslag, påkrav, trusler blev ved med at komme på fredage, lørdage eller op til højtider.... Vedkommende havde efterhånden udviklet panikangst, der udløstes hver gang torsdagssedlen skulle rives ud af kalenderen og fredagen truede dagen efter.

Og så kom den sidste fredag, uden at der kom en lørdag dagen efter. Vedkommende havde hængt sig om aftenen samme fredag og dermed blev denne skattesag afsluttet.

Dette er grunden til, at jeg siden er blevet ekstra opmærksom på netop dette forhold.... og jeg har desværre ikke noteret mig andet, end der fortsat praktiseres "sætte-borgeren-i-nød-procedure" hos adskillige myndigheder og at "trenden" har bredt sig ud over andre forvaltningsområder end lige skattemyndighederne.... Hvorfor? Fordi det virker!

Så inden du vælger den 3. svarmulighed.... tjek lige afsendelsesdatoen først.

Sidst redigeret af Metro; 15-09-2007 kl. 12:03.
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 20:31   #15
Katmar
På vej til at lære K10
 
Katmars avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2007
Lokation: Ebberup, Assens
Alder: 48
Indlæg: 2
Styrke: 0
Katmar er ny på vejen
Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over dette spørgsmål, men vil da fremover lægge mærke til stategien. Og samtidig sørge for IKKE at åbne kommunal post fredag-lørdag og søndag + helligdage...

For det kan bestemt ikke være mere sandt, at man bliver den "lille".... i mange situationer, hvor "de" sender kedelige rudekuverter.

Vi har da så absolut rigeligt, med alle de tanker vi gør os i forhold til vores situationer, som indimellem kan være mere eller mindre besværlige eller trættende.
Tak for denne gang.
Katmar
__________________
Katmar
Katmar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 12:52   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg fik også en stak i fredags

Jo, jeg er blevet opmærksom på det efter den stak breve jeg fik i fredags...Håber ikke det fortsætter på fredag.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 18:09   #17
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Ja jeg fik brev fra kommunen så sent som denne lørdag. Og sådan er det faktisk altid. Jeg vil da prøve og se om jeg kan lade det ligge, men kender jeg mig selv så bliver det svært.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 09:50   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Berit p den kender jeg godt, jeg vil heller ikke kunne lade det ligge for jeg vil bare gå og spekulere mig grå håret over hvad der står , så heller få det overstået
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 14:07   #19
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Berit p den kender jeg godt, jeg vil heller ikke kunne lade det ligge for jeg vil bare gå og spekulere mig grå håret over hvad der står , så heller få det overstået
Hmm... og når man så har fået det overstået... hvad sker der så?

Bliver man glad og tilpas?


Eller bliver man, om muligt endnu mere gråhåret, hvis det, der står i brevet er nogle tunge "nyheder"; "ordre" om at stille op til et eller andet, man ved man ikke kan klare; trusler om nedskæring i hjælpen eller andre betingelser/afgørelser, der kommer til at række langt ind i ens liv og så sker dette på en.....fredag, lørdage eller værre endnu: onsdagen før Skærtorsdag. Dvs. 2-3 eller flere dage, før man overhovedet har en chance for at kunne henvende sig for at få en afklaring...

Nu er breve fra kommunen hverken meddelelser om Tipsgevinst, tildeling af en lisvarig plads på Finansloven eller anden meddelelse om forhold med fordel for een.... Disse meddelelser fra kommunen indeholder oftest budskaber, hvis konsekvenser er langt værre end den selvpålagte freds-pause fra man modtager brevet - og til man lukker det op den dag man også STRAKS kan gøre noget ved noget.

Jeg kan ikke se, at freds-pausen på to dage skulle på nogen måde forøge det problem brevet i forvejen handler om.... Tværtimod - nu ved vi at brevet ligger her også den førstkommende hverdag; vi brygger en kop kaffe, sætter os ved telefonen og lukker brevet op.... velvidende, at uanset hvad brevet indeholder - kan vi enten straks ringe til afsenderen eller - gå derover med det samme. Det er smart!

Det er smart fordi vi i så fald ikke behøver sidde herjemme og riste over den sagte ildflamme, en dag, to dage eller flere dage, eller fra dagen før Skærtorsdag, eller fra dagen før Bededag, eller fra dagen før Kristi Himmelfartsdag, eller fra dagen før Juleaftensdag - mens vi tænker og vrider os over de (som oftest negative) nyheder vi havde modtaget i det straks åbnede brev. Vi bliver deprimerede. Vi bliver modløse. Vi orker ikke lave mad eller lege med ungerne. Manden/konen ønsker vi hvor peber gror. Dette - synes jeg - er meget værre end at bare lade stadset ligge til den dag vi kan gøre noget ved det, det behager kommune at plage os med.... - så vores mentale fridage, de få fridage med fred i sindet - IKKE bliver ødelagte igen-igen.

Hvis man er den heldige indehaver af "compliance" eller på vej mod at være "compliant" (klik her for at læse om hvad er Compliance....) - er her en allertiders lejlighed til at træne sig selv op i at give pokker i det man bydes af myndigheder og - på sin egen måde at overtage styringen af, hvad man selv vil anbringe sig liggende under for - eller - det stik modsatte..... man bestemmer selv over, hvornår ens post skal åbnes. Det ER en stor ting. Og selvbevarende!

Lad dog de breve ligge til den førstkommende hverdag og jeg kan garantere for, at budskabet i "weekend-breve" bliver ikke mindre slemt eller værre af at vente til vi selv gider konfrontere det.

Gevinsten er og til enhver tid vil blive - rigtige fridage med fred og ro til hvad som helst, og mentalt overskud, der rækker langt ind i ugen efter

Sidst redigeret af Metro; 02-10-2007 kl. 14:20.
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 14:42   #20
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jo, jeg er blevet opmærksom på det efter den stak breve jeg fik i fredags...Håber ikke det fortsætter på fredag.
Hej Ida

Hvordan gik det så med posten i fredags? Fik du post eller fik du fri?

Hvad med vi andre? Er der flere, der har fået "offentlig" post i fredags eller i lørdags?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BREVE fra kommunen skal..... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 23 23-04-2015 17:47
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Datering - udsendelse af breve zuza Nyt om loven 3 25-05-2010 21:29
Kvittering for breve Lenep Alt det andet 3 26-11-2008 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension