K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2009, 17:44   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Lunamaria

Jeg er også selv begyndt at krydse fingre for min egen sag, for Task force og for alt der har med systemet at gøre Tror mine tvangstanker og tvangshandlinger er gået endnu mere i selvsving....

Men det dejlige er, at jeg føler mig roligere nu! Bare det at komme væk fra min sagsbehandler har gavnet mig psykisk, og selvom jeg ikke har hørt fra
'forcen' endnu, så tror jeg faktisk at der begynder at ske noget, jeg kan næsten ikke forestille mig at jeg bliver syltet igen. Det er det første 'lys' i mørket jeg har set i lang lang tid. TÆNK om jeg virkelig skulle blive hørt nu efter al den tid........måske får jeg ligefrem en sød sagsbehandler/kontankperson, der véd noget og kan noget, og ved hvordan han/hun skal sætte punktum i sagen og ikke spilde tid og ressourcer på at jagte skygger der reelt ikke findes!

Jeg er forhåbningsfuld......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 19:01   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
fandt lige job i taskforce København ...læs lidt om hvad det er ...gid de ville skrive det på godt dansk sprog taskforce ...

Resultatorienterede sagsbehandlere til ny taskforce på førtidspension

Københavns Kommune har en stor udfordring på førtidspensionsområdet. En større pukkel af ikke-afgjorte sager venter på at blive behandlet.


Københavns Kommune har en stor udfordring på førtidspensionsområdet. En større pukkel af ikke-afgjorte sager venter på at blive behandlet.

Derfor giver vi den nu en ekstra skalle og opretter en ny særlig taskforce for førtidspension.

Målet for taskforcen er klart: Sagspuklen på førtidspensionsområdet skal ned i løbet af 2009.

Rammerne for arbejdet i taskforcen er også klare: Taskforcen får fra starten tildelt et bestemt antal igangværende førtidspensionssager fra Jobcenter København. Der kommer ikke nye sager til i løbet af året. Taskforcen skal kun tage sig af den del af borgerens sag, der vedrører førtidspensionsansøgningen. Sagsbehandling i tilknytning til f.eks. borgerens kontanthjælp skal ske i de øvrige jobcenterenheder.

Derfor søger vi nu dygtige sagsbehandlere, der har lyst til at løfte denne opgave.

Det tilbyder vi dig:

http://www3.kk.dk/FaktaOmKommunen/JobIKommunen.aspx


linket tror jeg ikke går ind på selve jobbet men så klik på job.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 19:42   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaa, nyheder kan vi ikke få får mange af, men linket er allerede postet tidligere i tråden he he...Steeeellaaaa

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 21:39   #14
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
helenekr..

Jeg kender det bare alt for godt..det med sagsbehandlere som tror at de er "gud"..i mange år har jeg været benge for dem og har oplevet noget af det værste som jeg husker ...
Efter kommunesammenlægningen var jeg så heldig...fik kun sagsbehandlere som var "mennesker" jeg kunne stole på dem og ingen faldt mig i ryggen..Endda svar på mine mail kom omgående...jeg havde problemer med at få mig selv til at stole på dem ,men nu ved jeg at jeg godt kunne...
Håber at du også oplever den positive side af sagsbehandlere...de findes nemlig stadig rundt omkring...
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 22:33   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja lunamaria, det håber jeg også! Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har en rigtig god mavefornemmelse denne gang - muligvis fordi det ikke kan blive værre end det har været...jeg kan umuligt komme længere ned end jeg er nu, og så er der jo næsten kun vejen op

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 23:56   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...............OOOOOOOOOOOOOOOg jeg venter stadig på svar!!!

Andre der har hørt fra Task force?????????????????

Jeg har ikke været på i længere tid, jeg har haft et anfald af skriverier, og har skrevet til politikere og brokket mig over den lange sagsbehandling. Jeg har skrevet til en laaaaang række sagsbehandlere og spurgt hvorfor de ikke gør oprør over de forfærdelige vilkår de arbejder under. Jeg har med andre ord skrevet med arme og ben til ALLE...for ligesom at gøre et eller andet, det nytter ikke at sidde med hænderne i skødet. Tvivler også på det nytter at skrive. Men det giver mig i det mindste luft!
116 breve er det foreløbigt blevet til - flere er så meget lig hinanden - og flere bliver sendt ud....

Jeg har fået kontakt og dialog i gang med en top-politiker som jeg er sikker på har fået RIGTIG MEGET stof til næste valgkamp, eller hvor han har tænkt sig at bruge sit krudt

Men altså, jeg venter fortsat på svar fra Task force, og som tiden går, er jeg snart helt i tvivl om hvor fanden det egentlig ér vi er nået til i sagen....

NB
Glemte lige at påpege, at jeg i flere af disse breve, stiller mig uforstående overfor hvordan det kan lade sig gøre, at man kan søge førtidspension og SAMTIDIG være omfattet kontanthjælpsloven - så man søger pension fordi man ikke kan arbejde, og samtidig har en sag kørende hvor man SKAL i gentagen aktivering. Jeg mener at dette vanvid bør bremses omgående!! Så den der søger førtidspension kan få fred i perioden indtil afklaringen. Det er ikke fair og nærmest umenneskeligt at man som sygt menneske skal kører TO sager. Og ikke blot er det to sager, men også to MEGET MODSTRIDENDE SAGER som direkte er medvirkende til at man bliver endnu mere syg

Lige pt kører jeg jo selv to sager. En på Hejrevej og en i skeldbækgade, og har derfor to sagsbehandlere som IKKE meddeler hinanden om hvad der sker i sagen. Alle mine speciallægeerklæringer, psykolog vurderinger, progressionsrepport, statusprofil fra egen læge mm ligger i pensionssagen og er af afgørende betydning for at jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning.
SAMTIDIG bliver jeg indkaldt til møde/kursus/aktivering hver 3 måned og har MEGET svært ved at få forklaret at jeg ikke kan deltage i de der aktiveringer...

DET ER JO HUL I HOVEDET!!!!!!!

Nu har jeg sendt hele molevitten til min sagsbehandler i jobcentret (samt kopi af min sag!) og alle mine papir fra dvs læger - fordi han har ikke min sag.....den ligger jo på Hejrevej!! Og fordi han ikke aner noget om mig

Sidste uge ringede han mig så endelig op og sagde at vi kunne klare div møder telefonisk da han via de papir jeg havde sendt ham, godt kunne se at den var helt skudt ved siden af....

....hvad fanden er det for noget rod!??? SKAL JEG holde min sagsbehandler opdateret??? NOOOOT.

Sidst redigeret af Ninja; 19-02-2009 kl. 00:16.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 23:10   #17
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...............OOOOOOOOOOOOOOOg jeg venter stadig på svar!!!

Andre der har hørt fra Task force?????????????????

Jeg har ikke været på i længere tid, jeg har haft et anfald af skriverier, og har skrevet til politikere og brokket mig over den lange sagsbehandling. Jeg har skrevet til en laaaaang række sagsbehandlere og spurgt hvorfor de ikke gør oprør over de forfærdelige vilkår de arbejder under. Jeg har med andre ord skrevet med arme og ben til ALLE...for ligesom at gøre et eller andet, det nytter ikke at sidde med hænderne i skødet. Tvivler også på det nytter at skrive. Men det giver mig i det mindste luft!
116 breve er det foreløbigt blevet til - flere er så meget lig hinanden - og flere bliver sendt ud....

Jeg har fået kontakt og dialog i gang med en top-politiker som jeg er sikker på har fået RIGTIG MEGET stof til næste valgkamp, eller hvor han har tænkt sig at bruge sit krudt

Men altså, jeg venter fortsat på svar fra Task force, og som tiden går, er jeg snart helt i tvivl om hvor fanden det egentlig ér vi er nået til i sagen....

NB
Glemte lige at påpege, at jeg i flere af disse breve, stiller mig uforstående overfor hvordan det kan lade sig gøre, at man kan søge førtidspension og SAMTIDIG være omfattet kontanthjælpsloven - så man søger pension fordi man ikke kan arbejde, og samtidig har en sag kørende hvor man SKAL i gentagen aktivering. Jeg mener at dette vanvid bør bremses omgående!! Så den der søger førtidspension kan få fred i perioden indtil afklaringen. Det er ikke fair og nærmest umenneskeligt at man som sygt menneske skal kører TO sager. Og ikke blot er det to sager, men også to MEGET MODSTRIDENDE SAGER som direkte er medvirkende til at man bliver endnu mere syg

Lige pt kører jeg jo selv to sager. En på Hejrevej og en i skeldbækgade, og har derfor to sagsbehandlere som IKKE meddeler hinanden om hvad der sker i sagen. Alle mine speciallægeerklæringer, psykolog vurderinger, progressionsrepport, statusprofil fra egen læge mm ligger i pensionssagen og er af afgørende betydning for at jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning.
SAMTIDIG bliver jeg indkaldt til møde/kursus/aktivering hver 3 måned og har MEGET svært ved at få forklaret at jeg ikke kan deltage i de der aktiveringer...

DET ER JO HUL I HOVEDET!!!!!!!

Nu har jeg sendt hele molevitten til min sagsbehandler i jobcentret (samt kopi af min sag!) og alle mine papir fra dvs læger - fordi han har ikke min sag.....den ligger jo på Hejrevej!! Og fordi han ikke aner noget om mig

Sidste uge ringede han mig så endelig op og sagde at vi kunne klare div møder telefonisk da han via de papir jeg havde sendt ham, godt kunne se at den var helt skudt ved siden af....

....hvad fanden er det for noget rod!??? SKAL JEG holde min sagsbehandler opdateret??? NOOOOT.

Ved ikke om jeg kan svare dig, men vil da lige fortælle om mit "task forsce".

I april sidste år fik jeg besked på at jeg skulle overgives til anden aktør. Dette var fordi kommunen hvor jeg bor ikke kunne følge med og havde en stor pukkel af borgere der havde været sygemeldt i mere end et år.
Grunden som jeg fik var at så ville jeg få en meget hurtigere og bedre sagsbehandling.
Jeg havde på det tidspunkt været sygemeldt i ca 13 måneder.
Men hurtig gik det ikke..... Først i august sendte de et brev til mig , hvor de inviterede mig til et møde sammen med mange andre. Indholdet i mødet var en orientering om hvad det ville sige at være på sygedagpenge. Jeg ringede og sagde at det måtte være en fejl da jeg nu kun havde ca 1 1/2 måned tilbage inden dagpengene udløb ( 52 + 26 uger ) og jeg mente bestemt ikke at tiden skulle spildes med den slags informations møder.
på trods af at jeg skyndte på dem hver eneste uge, ja så står jeg idag uden dagpenge, eller anden økonomisk hjælp og stadig uafklaret. Det er nu 2 år siden jeg blev sygemeldt.
Så hvis dit task force er det samme, så er mit råd fyr godt op under dem for de er ikke ensbetydende med at tingene sker i en fart. kan forresten ikke lade være med at tænke på " hvordan mon de aflønnes, pr borger, pr måned eller hvad, har de mon interesse i at trække sagen i langdrag "
Hvis kommunen ikke sådan lige vil oplyse hvem og hvor du kan få fat i disse nye folk, så gå til TOPPEN for du skal bestemt ikke gå som mig og vente i måneder, det svier nu kan du tro.
Held og lykke
Edel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 23:39   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, jeg håber ikke det er den slags Task force jeg kommer ind til (ud i) for det ville mit nervesystem da aldrig overleve!!! Møde med andre mennesker - så er JEG stået TOTALT AF!!

Men de kan da dårligt holde deres deadline - jeg skulle have brev INDEN 1 Marts - og der er 3 dage tilbage...ja to faktisk, da jeg vel ikke får post om Søndagen!!!

Jeg er simpelthen så træt af at vente nu, og hvis jeg ikke høre noget inden d 1 Marts som de har lovet sort på hvidt, jamen så må jeg jo prøve om jeg selv kan få fat i dem og fået sat skub i sagen. Det er helt uacceptabelt at jeg render rundt uden en sagsbehandler og ikke aner hvor i verden min sag er....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 23:56   #19
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Ih hvor træls for dig..Jeg er sikker på at havde det været mig, som ventede og ventede, havde jeg rykket og rykket for at få at vide hvor jeg stod..
Jeg var så heldig dengang at jeg havde en sagsbehandler som svarede med det samme...og hun vidste godt at jeg var glemsom og ikke kunne huske om jeg havde mailet eller ikke...så det blev til mange mail i ventetiden..
Hvis du kender navnet på den som har din sag , kan der ko ikke ske noget negativ ved at du rykker lidt...og håbe på at du får et svar...
Jeg føler med dig
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 18:44   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej lunamaria..

Næææ, jeg ved ikke hvem der har min sag, jeg ved faktisk slet ikke hvor min sag ér! Jeg har ikke noget telefonnummer til nogen, ikke nogen konkret adresse, ingen kontaktperson, ingen sagsbehandler. INTET.
Jeg ved bare at min sag er flyttet ud af huset, men guderne må vide hvor hen....suuuk.
Så jeg kan ikke rykke (har forsøgt mig i dag) og ingen ved hvor jeg skal rykke, og hvem jeg skal rykke, for alle mine oplysninger såvel som min sag, er som sunket i jorden....

Rigtig træls situation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
800.000 danskere, der ikke laver noget? Gruppen er langt mindre Webmaster K10 Nyheder 0 10-10-2013 20:10
wattar gruppen i kbh sndnkm67 Alt det andet 8 14-08-2012 11:26
Velkommen i København Gruppen. afrodite Dit og Dat 17 18-01-2009 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension