K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 00:31   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg går ud fra, at en "diplomsagsformidler" er FAGuddannet, og en sådan var den værste, der nogensinde var inde over min sag.
En diplom uddannelse er ikke en faguddannelse højst en kort efter uddannelse

En fag uddannelse er defineret af arbejdsmarkedets parter ved at man er dagpenge berettiget ved uddannelsens afslutning. (hvis man altså seføli er i en a-kasse)

Ville gerne lege "krydsforhør" med en "diplom"sagsbehandler som lige er trådt ind i sygedagpenge...

Der er en grund til at vi har 3½ års jura f.eks.
(og ja ved godt at nogle socialrådgivere er klaphatte og fjolser) Men rådne æg er der i alle brancher...

Iflg. google er der ikke en gang en uddannelse som hedder "diplom-sagsformidler" så der tog personen ikke bare fejl i din sag, men også i sin egen titel... Viser lidt om niveauet...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:45   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Næh du, få krav om at man skal være FAGuddannet for at sidde på den pind som skal forvalte andre menneskers liv. Det ville have effekt!
Enig i at socialrådgivere er en mangelvare!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:52   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg går ud fra, at en "diplomsagsformidler" er FAGuddannet, og en sådan var den værste, der nogensinde var inde over min sag.
Vovse, du har selv tidligere lagt rigtig gode links om sagsformidler og diplomsagsformidler (mener jeg, titlerne var):

Forvaltningshøjskolen i første tilfælde og lidt extra kurser i andet tilfælde - hvad jeg læste mig frem til dengang, var at der var ringe socialfaglig viden i de uddannelser...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:11   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Vovse, du har selv tidligere lagt rigtig gode links om sagsformidler og diplomsagsformidler (mener jeg, titlerne var):

Forvaltningshøjskolen i første tilfælde og lidt extra kurser i andet tilfælde - hvad jeg læste mig frem til dengang, var at der var ringe socialfaglig viden i de uddannelser...
Og så er de vel billigere i drift

Lidt ligesom at købe et noname bambus fjernsyn... Vel er der et billede, men det er ikke godt, og det var jo billigt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:31   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Iflg. google er der ikke en gang en uddannelse som hedder "diplom-sagsformidler" så der tog personen ikke bare fejl i din sag, men også i sin egen titel... Viser lidt om niveauet...
Jamen så er jeg da lidt mere rolig, altså med hensyn til, at faguddannede socialrådgivere har styr på tingene.

Jeg syntes bare at kunne huske, at det handlede om hvor uddannelsen var taget.

Så vidt jeg husker benyttede hun 3 forskellige titler indenfor det års tid jeg havde hende.

Øv altså også, at jeg ikke var mere vågen dengang.
Jeg burde jo have spurgt ind til hendes uddannelsesmæssige baggrund.

Men hva', det er jo alle mine egne fejl, der gør, at jeg kan råde andre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:43   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jamen så er jeg da lidt mere rolig, altså med hensyn til, at faguddannede socialrådgivere har styr på tingene.

Jeg syntes bare at kunne huske, at det handlede om hvor uddannelsen var taget.

Så vidt jeg husker benyttede hun 3 forskellige titler indenfor det års tid jeg havde hende.

Øv altså også, at jeg ikke var mere vågen dengang.
Jeg burde jo have spurgt ind til hendes uddannelsesmæssige baggrund.

Men hva', det er jo alle mine egne fejl, der gør, at jeg kan råde andre.
Vi burde have styr på det meste, nogen bedre end andre
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 12:20   #27
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Med en diplomuddannelse i Socialformidling får du erhvervskompetence til at tilrettelægge og udføre socialt arbejde i offentlige og private virksomheder og institutioner.

Uddannelsen er en generalistuddannelse og sætter dig i stand til at håndtere meget varierede opgaver indenfor det sociale område. Eksempler på ansættelsessteder er kommuner, forsikringsselskaber og pensionskasser, kriminalforsorgen og private hjælpeorganisationer.

Diplomuddannelsen i Socialformidling svarer til en mellemlang videregående uddannelse (f.eks. socialrådgiveruddannelsen). Den formelle titel er ”diplomsocialformidler” og er adgangsgivende til uddannelse på masterniveau.
Uddannelsens varighed
Diplomuddannelsen i Socialformidling overgår til Bekendtgørelse om diplomuddannelser (Bek. 146 af 23/02/2011).
Det betyder, at uddannelsesvejen bliver kortere og mere fleksibel end tidligere.


Uddannelsen er normeret til 1 studenterårsværk pr. 1. januar 2012.
1 studenterårsværk er en heltidsstuderendes arbejde i 1 år og svarer til 60 ECTS-point (European Credit Transfer System), men det er muligt at gennemføre uddannelsen på deltid sideløbende med et fuldtidsarbejde.


Optagelseskrav

Optagelse på diplomuddannelsen forudsætter en af nedenstående:
Kommunomuddannelsen på VVU-niveau samt to relevante valgfag indenfor socialt arbejde*
• Anden relevant uddannelse på niveau med en kort videregående uddannelse eller en mellemlang uddannelse
• En relevant videregående voksenuddannelse (VVU)
• En realkompetence af dine samlede kvalifikationer
Samt mindst to års relevant erhvervserfaring efter endt adgangsgivende uddannelse.

* Social og sundhed og Sociale teorier
Uddannelsens indhold og forløb

Uddannelsen består af fire obligatoriske moduler, et valgfag og afsluttes med et afgangsprojekt i en selvvalgt socialfaglig problemstilling.

Obligatoriske moduler:
Modul 1:
Valg og anvendelse af teori - forskellige teoretiske perspektiver på sociale problemer - 10 ECTS
Modul 2:
Metodiske valg i praksis - fra teoretisk refleksion til reflekterede beslutninger og systematisk udøvelse af socialt arbejde – 10 ECTS
Modul 3:
Organisering, samarbejde, økonomi og retlige rammer omkring socialt arbejde – indenfor og på tværs af fag og sektorer – 10 ECTS
Modul 4:
Socialarbejderens deltagelse i udvikling af og produktion af viden til det sociale arbejde – indenfor og på tværs af fag og sektorer - 5 ECTS

Valgfrit modul:
Modul 5: Valgfag – 10 ECTS

Afgangsprojekt – 15 ECTS
Professionshøjskolen Metropol forventer at kunne udbyde en uddannelse i socialt arbejde på VVU-niveau fra januar 2013.
VVU i socialt arbejde bliver en selvstændig uddannelse, der giver kompetence til at rådgive, administrere og sagsbehandle inden for det sociale område.
Uddannelsen giver endvidere den studerende adgang til videreuddannelse på diplomniveau indenfor det sociale område.

DET ER EN DISCOUNT UDDANNELSE!
Discount (engelsk ord for rabat) bliver på dansk brugt til at beskrive lavpris indenfor handel. Ordet discount bliver brugt når man primært fokuserer på en lav pris ...
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 12:50   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for din mening.....

Kære Ricky M. og andre

Hvor du mener at mange problemer kunne løses ved: "Næh du, få krav om at man skal være FAGuddannet for at sidde på den pind som skal forvalte andre menneskers liv. Det ville have effekt!"

Her er det jo et faktum at en stor del af socialrådgiver stillingerne er besat af bla lærer, præster, tømre med en kort uddannelse bag sig. Her kan jeg desværre ikke finde artiklen/undersøgelsen desangående...... kan andre finde den?

Men alene at stillingerne besættes med fagudlærte socialrådgivere og eller bedre efteruddannelse tro jeg ikke hjælper på problematikken.

Hvad er problemet og hvad formålet med denne tråd?

Med den erfaring gennem 63 år, som menneske, bisidder, børnehjemsbarn, plejefamiliebarn, anmelder af børnevold, højeste invalidepensionist gammelt system, pilot, statsautoriseret gennem 30 år, invalidebil- og kørestolsbruger kan jeg se een meget ubehagelig og direkte modbydelig tendens, som jeg ikke forstå, og vil forsøge at påvirke.

Nemlig gulvet foran håndvasken som gennem årende er totalt slidt igennem både linolium og træplankerne........ slidt igennem helt ned til strøerne.

Senest med de sidste 6 - 7 børnesager har der været en livlig trafik og lang kø foran håndvasken kan vi vel blive enig om? Så lang at andre håndvaske har måtte tages i brug.

I enkelte sager, trods store politifolk har taget fotos af situationen samt indgivet rapporter om at noget var galt fortsætter børnemisbruget. Uden at professionelle mennesker reagerer.......... overhovedet.

Hvorfor?

Let er det at finde negative historier som ikke er interessant.
Men mere interessant er det hvad der foregår FØR tingende kommer op til offentligheden. Her ser jeg en fuldstændig ansvars forflygtigelse fra socialrådgiver standens side af...... fordi de ikke tør gå imod ledelsen.

Eksempelvis her fra en tilfældig artikel og oplevet på egen krop, som andre k10èr.

http://www.information.dk/230812

Hvor formanden Bettina Post udtaler:
"Jeg er ved at blive kvalt i økonomiske anvisninger. De her tal får det til at gibbe i en hver med socialt engagement - man bryder rask væk loven, fordi man er tvunget,« siger Bettina Post."


Hvem bryder loven? Sæt navne på for pokker! Hvorfor bryder vedkommende loven som Folketinget har vedtaget? Er vedkommende truet til lovbrud? Er vedkommende bange for sin ansættelse? Hvem giver ulovlige ordre til socialrådgiveren? Kommunaldirektøren? Sæt for pokker navn på hvem der udfører ulovligheder. Selfølgelig ikke i offentligheden men i stedet for at fremstille små bøger så kør sager på ulovlighederne. Som stand kan DS vel ikke levet med at I bliver tvunget til ulovligheder?

Hvem bestemmer her i landet? Folketinget eller embedsmænd/kvinder?

I samme artikel nævner en anden socialrådgiver:

"AK mener ikke selv, hun bryder loven i sit arbejde: »Jeg føler ikke decideret, jeg bryder loven, men det kommer an på, hvordan man ser på det."

hvor hun fortsætter

" Vi følger lovgivningen, men vi gradbøjer den mest muligt.« siger AK og fortæller, at hun alene i denne uge har fået besked på snarligt at hjemtage nogle anbragte unge for at spare."


Det sidste udsagn tager vi lige en gang til for Prins Knud og som er hele kernen i det jeg mener.

"i denne uge har fået besked på snarligt at hjemtage nogle anbragte unge for at spare"

Her håber jeg at du og andre der har lidt erfaring er vidende om at dette udsagn og konsekvensen af samme er direkte ULOVLIGT.

Her skal der findes en individuel vurdering og en ny afgørelse med ankemulighed sted før en evt hjemtagning kan finde sted. I hvert enkelt tilfælde.

Hvem giver denne ordre til socialrådgiveren?

Åremåls ansatte kommunale ledere( kommunaldirektøre og/eller forvaltningschefer, de højest betalte i kommunerne) som også udarbejder budgettet, for politikerne.

Det eneste værn og værktøj som den enkelte socialrådgiver har til rådighed er Gud hjælpe mig en lille bog, som Dansk Socialrådgiverforening har udgivet.

Sig nej til ulovlig praksis
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=180

Alene det faktum at K10 findes viser at noget er galt!
At du og mange af dine professionelle socialrådgiver kollegaer kan oprette firmaer for rådgivning til de stærkeste borger viser at systemet er forkert.

Vi skal skelne imellem "KAN" og "SKAL" love.

Politikerne tager sig af SERVICENIVEAUET, hvor der findes "KAN"-love.
Her findes der hverken klage eller ankemuligheder.

Socialrådgiverne tager sig bla af "SKAL"-lovene, herunder RETSSIKKERHEDSLOVEN, som er en af grundsøjlerne i vores retssamfund

Alene her ser vi et beviseligt og stort udbud af ulovligheder hvor den enkelte socialrådgiver, med embedsmands-ledelsens godkendelse, dagligt tager deres private mening med på job og forvalter lovgivningen, som de ønsker. Eller får ordre til. som i dette tilfælde.

Eksempelvis her:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Så mit håb er at Bettina Post og dermed Dansk Socialrådgiverforening ikke på forhånd vil afvise mine tanker men sætte sig ind i konsekvensen af at blive statsautoriseret.

Måske tænke lidt over HVORFOR samfundet kræver autorisation over for andre faggrupper, som eksempelvis de håndværkere der udfører arbejdet med at skille os af med vores afføring. Vand- og kloakmester eksempelvis. HVORFOR mon.?

For god ordens skyld skal jeg nævne at du Ricky kommer med mange gode råd.
At Dansk Socialrådgiverforening, Bettina Post ikke betragtes som mine fjender.

Men jeg holder fast på at socialrådgivere burde være autoriserede og derved stå til ansvar overfor sine handlinger.
Jeg holder fast på at socialrådgivere ikke skal referere direkte til den ledelse der fastlægger budgettet og som i dag, direkte blander sig i sagsbehandlinger ved at fremkomme med direkte ulovlige krav til socialrådgiverne.

Jeg holder fast på at tiden er inde til at "SKAL"-love skal overholdes, også inden for den sociale lovgivning. Fordi at de myndigheder der skal fører tilsyn med kommunerne ALDRIG har brugt deres sanktions mulighed inden for den sociale lovgivning, trods beviselige ulovligheder.

Mange venlige hilsner

Peter

Bilag: http://www.ft.dk/samling/20101/almde...424/983492.pdf hvor samfundet kræver at en autoriseret gruppe reagere, hvis deres betingelser ikke kan opfyldes, hvis de skal udfører deres job.

Bilag: http://www.kfumsoc.dk/uploads/media/...talog_2011.pdf

PS med baggrund i Østrbros indlæg kunne jeg ønske mig viden om hvilken uddannelse der ligger bag en "socialformidler", socialbehandler", "sagsbehandler" eller andre betegnelser der ikke er "socialrådgiver" og hvad kræves der af ikke-socialrådgivere?

Præcis hvor mange faggrupper kan jeg risikere at sidde overfor i en social sag?
Hvad er der officielle fagbetegnelse?
Findes der andre en Østerbros vise, uddannelses muligheder der kræves for at sidde og fremkomme med AFGØRELSER.?

Sidst redigeret af phhmw; 27-11-2011 kl. 14:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 15:07   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
VEL TALT, Peter og vi kan KUN være enige

-vil forsøge at lede efter undersøgelsen du efterlyser....var der en evt overskrift på denne, om du kan huske det?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 15:15   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja......

Kære Buster.

Det var en artikel eller undersøgelse hvor det nævnes at ca 700 stillinger var besat med læger, lærer, præster og tømre. Ca 2009. Og hvor elever også indgik i selve sagsbehandlingen og afgørelse.

Hilsen Peter

Grundet udløbstid for redigering supplerer jeg lige til min tråd med følgende åbne brev:

http://www.los.dk/aktuelt/nyt-fra-lo...lministeren-og

hvor der endnu engang offentligt nævnes at ulovligheder pågår:

"stærkt kritisable besparelser, som er i strid med både lovens bogstav og barnets tarv." hvor jeg tillader mig at spørge hvor hvem og hvad skal vi gøre ved det?

I sagens natur et brev der skal studeres nærmer da samtlige underskrivere er FAG-personer og dermed skal varetage deres medlemmers løn- og arbejdsbetingelser.

Men at så mange kan påstå, og vi andre kan dokumenterer, at der direkte pågår ulovligheder er hvad denne tråd handler om.

Sidst redigeret af phhmw; 27-11-2011 kl. 15:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension