K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 19:45   #31
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Så forstår jeg det bedre, selv om det utroligt at sdp bare kan køre i så lang tid.
Ja men det er fordi de skal udrede dig til det der står i §7a og når de ikke vil sætte turbo på så er selv ude om det.
Lige som jeg beskrev i samtalen med dig
Hvordan forløb din samtale så
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 21:12   #32
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Klage og ansøgning om førtidspension sendt med hjælp fra a-kasse. To kompetente socialrådgivere har sagt det kan man godt. Så får vi se.
Jeg er så træt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 21:31   #33
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Ja det kan jeg forstå
Jeg ønsker al hel og lykke
Krydser fingre
Kærlig hilsen Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 18:15   #34
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nyt spørgsmål.

Jeg modtog brev afsendt fra JC den 17. februar med afgørelsen om at mine sygedagpenge stopper. Der står i brevet:
Din sidste sygedagpengedag er den 23.02.14

Jeg afleverer ansøgning om førtidspension den 21.02.14 (har dokumentation for at den er afleveret den dag).

Nu siger de så, at sagen om førtidspension er startet efter mine sygedagpenge er stoppet, da de regner sygedagpengestoppet ud fra den dag afgørelsen er sendt, altså den 17.02.

Er der nogen der kender til afgørelser omkring hvilken dag ens sygedagpenge stopper? Den dag de skriver i brevet eller den dag de har sendt brevet?

Suk,
Akva
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 19:50   #35
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nyt spørgsmål.

Jeg modtog brev afsendt fra JC den 17. februar med afgørelsen om at mine sygedagpenge stopper. Der står i brevet:
Din sidste sygedagpengedag er den 23.02.14

Jeg afleverer ansøgning om førtidspension den 21.02.14 (har dokumentation for at den er afleveret den dag).

Nu siger de så, at sagen om førtidspension er startet efter mine sygedagpenge er stoppet, da de regner sygedagpengestoppet ud fra den dag afgørelsen er sendt, altså den 17.02.

Er der nogen der kender til afgørelser omkring hvilken dag ens sygedagpenge stopper? Den dag de skriver i brevet eller den dag de har sendt brevet?

Suk,
Akva
Hej Akvamarin
I indlæg 32, siger du at: Klage og ansøgning om førtidspension sendt med hjælp fra a-kasse. To kompetente socialrådgivere har sagt det kan man godt. Så får vi se.
Du bliver nødsaget til at tale med a kassen igen. Da de har startet sagen,må de også føre den videre.

Men efter §7 a Står det klart og tydelig 2 uger Så kan de ikke stoppe dine SDP samme dag hvor de giver besked. Det er noget vås.

I lov om retssikkerhed og administration på det sociale område

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158024

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Bemærk det er fremhevet med rødt
De 2 uger gælder fra den dag DU modtager brevet. De skriver jo også at SDP stopper de 23/2( hvilket er 1 uge for tidlig, efter min mening). Så bare rolig, tal men din A kasse. I morgen.
Din SB helt der ude hvor det er manipulation.
Vh. Evelyn
Ps Ja der er rets afgørelser på dette område.

Sidst redigeret af evelyn; 11-03-2014 kl. 20:30.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension