K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2013, 04:55   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Calem

Ja jeg syntes det er skræmmende men det er også svært For hvor går grænsen, vi bliver jo allerede tjekket ca 15-30 gange om dagen bare alene ved dankort og tlf ....

Og jeg skal være ærlig at sige at jeg støtter overvågning til en hvis Grænse...

Feks så jeg gerne der var det i parker så voldtægt mænd kunne få kappet deres stang af med det samme, og det samme mht pædofile..

Og for at fange sådan nogle ja der må de altså også holde øje med os almindelige..

De sidder jo også inde på Arto.dk og holder øje med pædofile, det tror jeg bestemt ikke nogle forældre i verden har ondt af at de ser dit barns chat, for man ved hvad de reelt holder øje med..

Og hvis du nu er psykisk syg og skulle snakke om blå mænd og hvad ved jeg, så er jeg ret sikker på der stadig skal en del før du ryger i fængsel som noget som helst...

Men vil sige at har du siddet og sagt at du støtter anders Bering Brekveik og godt kunne sympatiserer med ham og du bagefter Går ud og køber dig 100 kg gødning og skaffer dig pistoler..

Ja så er det nok fordi de skal stoppe dig.....

Hvis Pet ikke havde de beføjelser de havde idag så var der jo allerede sket en del terrorist handlinger i Danmark, dem vi hører om er jo de største de siger jo de stopper mange flere som offentligheden overhovedet ikke får afvide om pga man ikke vil skabe panik...

Så jeg tror desværre at så længe der findes folk der syntes det er iorden at splatte alle der ikke mener det samme som dem ud som persiske Tæpper på Main street, ja så stopper overvågningen ikke, og jeg ville selv sige ja hvis de spurgte om de måtte sætte et kamera på min hæk fordi der var en mistænkt der tog turen forbi mig hver dag.......


Der er jo så forskellige, min holdning er at hvis du ikke laver noget ulovligt hvad er du så bange for......??
Det er en yderst skræmmende holdning du har...synes jeg....dette er ikke et angreb på dig personligt...men omhandler den holdning du deler med overraskende mange mennesker...

Det at jeg ikke har noget at skjule gør da ikke at det er i orden at alle mulige bare skal se mine private ting igennem...

Hvem er det de fanger...via deres overvågning....tja der bliver stadig begået grufulde ting....de mennesker er ikke blevet stoppet...

Du kan så vælge at tro på de myndigheder der overvåger...at de rent faktisk har fanget eller forhindret nogen....men du har kun deres ord for det...

Man kunne jo omsætte det....

Du vil så ikke have noget imod at folk ligger i din hæk eller hvad der findes omkring der hvor du bor....og lurer ind og ser alt du laver....

For man kunne jo sikkert...eller måske....finde nogle der snyder....og det kunne jo være dig der snyder...

Ville du have det okay med det....og ville du stadig tænke....jamen jeg har jo ikke noget at skjule...så de må da godt se det hele....alt du laver privat...

Hvis du får din førtidspension....så har du sikkert heller ikke noget imod at der bliver sat en kontrol på feks hver 5 år....så du skal revurderes hvert 5 år....resten af dit liv....

For man høre jo om mirakler...folk bliver raske...eller hvad man nu høre...

Du har jo ikke noget imod det...da der jo ikke kan ske noget ved det og du har ikke noget at skjule....er du stadig syg...tja så burde du jo forsat få din pension ved en revurdering....

Hvorfor er folk så ikke lige glade med at der kommer kontrol på deres pensioner....

Tja det kunne jo måske skyldes at den nye læge man har fået...evt fordi man er flyttet....ser på ens helbred på en helt anden måde end ens tidligere læge....og da han skal sende en attest ind...ja så kan resultatet jo blive et andet end det var tidligere....

Du burde da af alle vide at det ikke er alle der ser ens på feks fib....så alt efter hvem der skal skrive din attest....ja så risikere du jo at du er syg i den ene attest men ikke er det i den anden...

Sidste afsnit her var mit ynkeligt forsøg på at forklare ud fra noget som ligger tæt på dig...og som viser at alt efter hvem der skal skrive en attest....ja så kan du få noget forskelligt ud af det...alt efter hvem det er der skriver den...

Sådan er det også med dem der skal hive ting ud af alt du har foretaget dig de sidste 20 år....de kan vælge at hive kun de ting ud som understøtter det de vil...

Man kunne faktisk blive ved....men det er jo ikke sikkert at du tænker anderledes om dette emne...

Men hvis du har læst og fulgt med....så vil du vide at ganske uskyldige mennesker er blevet sat i fængsel alene fordi de har sagt noget uheldigt som er taget ud af kontekst....fra en helt anden sammenhæng...

Feks en ung mand i USA...han sidder og spiller....mulitiplayer på nettet....

De har en chat sideløbende med spillet der hvor han spiller....så alle spillerne kan chatte sammen...

Der snakkes på chatten en masse om våben og en sige noget til ham om netop våben...og han siger i spøg...altså i sjov.....og husk lige at denne snak er om det skydespil de spiller....at han da godt kunne tage våben med i skolen....

Han blev straks anmeldt....han har aldrig haft noget med politiet at gøre...og er ved at uddanne sig....

Manden....eller man bør måske kalde ham knægten....bliver smidt i fængsel....og har siddet der i lang tid....uden mulighed for at gøre noget ved det...

Man kan finde sagen på facebook hvor der er skrevet rigtig meget om den...

Men alt dette viser tydeligt at det efterhånden er nok man siger noget....også selv om det man siger gælder noget helt andet end virkeligheden....ja så kan man risikere at bliver sat bag lås og slå...

Hvis nu man ved at de feks har alt fra dig....lad os sige igennem 10 til 20 år....alt som du har skrevet eller sagt....

Tror du så ikke at man kan få hvilket som helst billede frem af dig...som man nu ønsker...positivt eller negativt alt efter hvad man skal bruge det til...

Nej overvågning....er under nogen omstændigheder ikke okay i min bog...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 05:29   #22
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pyha, det tænder det paranoide-gen jeg har, som i forvejen er velvoksent. Ikke på rent personligt niveau, da jeg kun er en plumret dråbe i havet, men ved tanken om, hvad alle de mængder af informationer kan gøre af skade i de forkerte hænder - det er jo lig magt i så store størrelsesforhold, at man dårligt kan evne at forstå omfanget....:mad
Ud over det ubehagelige i at PRISM og tilsvarende projekter har næsen helt oppe i dit anus og andre indvortes steder, så udfolder du og de fleste andre næppe ret meget aktivitet, der afviger fra "normen" og derfor i den aktuelle verdensorden er grundlæggende mere eller mindre uinteressant - hvorfor dine aktiviteter derfor blot "går på lager".


Omvendt så konflikter diverse aflytningsaktiviteterne på dansk jord principielt, med Grundloven og er således et manifesteret udenomsparlementarisk projekt.

Og her skal man ikke tillade sig at være så naiv, at udelukke at sådanne udenlandske styrede projekter, herunder PRISM, ikke har snablen dybt nede i dansk kommunikationsinfrastruktur - det ville tvært imod overraske, hvis det ikke var tilfældet ...

Fx den 27. oktober 1997 annoncerede TDC:
Citat:
Tele Danmark har i dag aftalt et strategisk partnerskab med det amerikanske teleselskab Ameritech. I denne forbindelse køber Ameritech 34 pct. af aktierne i Tele Danmark af den danske stat, således at selskabet siden får en ejerandel på ca. 42 pct.
Kilde: http://om.tdc.dk/publish.php?id=7035

Og så kan man ellers forsøge at forestille sig, hvad der er blevet kørt i stilling på den konto ... BTW: der findes dyrt udstyr, der kan dumpe store mængder datatrafik i real time.


I forlængelse af aflytningsdebatten kan man begynde at overveje forskellige metoder til at forsøge at komme "aflytningsutøjet til livs".

Af flytte ud på en åben pløjemark uden teknologi og med brevduer som kommunikationskanal er selvf. en mulighed, som dog de fleste nok ikke er særlig begejstret for at implementere ... BTW: Røgsignaler dur ikke, da de jo kan aflyttes af en kratlusker i marken ...

Men som virksomheder der arbejder med forskellige sikkerhedsklassificeringsgrader, er det og har altid været en tvingende nødvendighed at forholde sig til aflytningstendensen, herunder HVOR klassificerede data placeres.


Det er i øvrigt ret avanceret udstyr og metoder man er op imod, men alt har sin grænse hvorfra den definerede funktionalitet ændre form og til sidst ender med at bryde sammen.

Samtidig kan det måske endda ende med at afdækningen af de udemokratiske og magtstyrede aflytningsprojekter udvikle sig til en ny græsrodsfolkesport, hvor folket fx sysler med at aflytte aflytterne ... hvem ved ... :-)


BTW: Her er lidt trivielt om (Tude)Fjæsen (der som sikkert bekendt danser efter aflytternes pibe): http://www.youtube.com/watch?v=VWA00apDIJ0

Og skulle man have mistet tråden i debatten og derfor føler behov for at følge lidt op på al den snak frem og tilbage om den omfattende data mining, der finder sted, så er fx her et sted at begynde:
http://www.youtube.com/watch?v=5yB3n...kmz9vFGBSculrJ
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 05:54   #23
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Til Webmaster.

Det kunne hvis ikke skrives bedre end du gjorde

Fuldstændigt korrekt....

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 12:29   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tror du så ikke at man kan få hvilket som helst billede frem af dig...som man nu ønsker...positivt eller negativt alt efter hvad man skal bruge det til...

Nej overvågning....er under nogen omstændigheder ikke okay i min bog...
Man skal ihvertfald passe på med sort humor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 16:23   #25
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Indholdet af vores telefonsamtaler bliver også optaget og efterfølgende analyseret.
Det er dog ikke NSA og PRISM der står for denne del.

Det er NSA's britiske modstykke og samarbejdspartner GCHQ der står for dette jf. Edward Snowden. Programmet hedder Tempora. Men i modsætning til PRISM bliver optagelserne ikke opbevaret livet igennem. De bliver slettet efter 3 dage , når analysearbejdet er overstået.

Citat:
The Guardian claims that no distinction is made in the gathering of data between private citizens and targeted suspects.[3] Tempora is said to include recordings of telephone calls, the content of email messages, Facebook entries and the personal internet history of users. Snowden said of Tempora that "It's not just a U.S. problem. The UK has a huge dog in this fight...They [GCHQ] are worse than the U.S."[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tempora

Sidst redigeret af halse; 24-07-2013 kl. 16:26.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 18:56   #26
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Indholdet af vores telefonsamtaler bliver også optaget og efterfølgende analyseret.
Det er dog ikke NSA og PRISM der står for denne del.
Echelon projektet blev designet til bla. det formål ...

Echelon blev oprettet i slutningen af 80'erne med deltagere af bla. USA, Canada, England, Australien og New Zealand og blev mere eller mindre operationelt på verdensplan.

Der findes mængder af oplysninger tilgængelig om Echelon, men en væsentlig kilde er bogen "Secret Power" fra 1996 skrevet af Hager.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicky_Hager


Den nuværende overvågningsaktivitet med fx PRISM i spil er blot en Echelon v. 2.0 upgrade - hvor det er forholdsvis veldokumenteret at Echelon projektet ikke handlede om udspionering af militære mål, men derimod tjente politiske og økonomiske formål og at det var borgeren/verdensborgeren, politiske grupperinger og virksomheder, der mere eller mindre var målet for aktiviteten.

En rapport om bla. overvågningsteknologi udarbejdet for Europaparlementet og offentliggjort primo 1998, har titlen: "An appraisal of technologies of political control" (og som et knopskud kom i 2000: CROWD CONTROL TECHNOLOGIES - An appraisal of technologies for political control - Final Study) - dvs. på magthaverniveau er man ganske opmærksom på de muligheder, der ligger i omfattende overvågnings- & kontrolprojekter mv.


Og så er vi tilbage, der hvor den enes "frihed" udvikler sig til den andens "ufrihed" ... også selv om man på politisk niveau højt besynger og voldtager "frihedsbegrebet" på populistisk vis uden at have helhjertede intentioner eller evner til at "komme hele vejen rundt om grøden".

Ja undskyld mig, men det lyder sq ret hult, når de politikerne i skåltaler bræger op om personlig "frihed" og blah blah min bare r*ev i et samfund, hvor den personlige "frihed" er sovset godt og grundigt ind i al mulig og umulig parlamentarisk & uparlamentarisk kontrol og overvågning fra fødsel til grav ... senest har man fx begrænset "friheden" til aktindsigt i visse dokumenter i den demokratiske proces.


Og mht. telefoni, så overgår mere og mere telefoni til ren digital telefoni, der kommunikeres via en IP-forbindelse også internt og eksternt hos teleselskaberne - det er typisk kun "last mile", der er gamle irrede kobberforbindelser ... hvor man for sit indre ser datidens "agenter" rode rundt på centralen for at sætte "krokodillenæb" på offerets linieterminering på centralen ... samtidig med at offeret fik det klassiske klik i røret når båndoptageren startede ... det var sq noget mere besværlig dengang ... men fx Stasi var dygtig til det i DDR ;-)

Og opdampning, gennemsyn og genlukning af breve der kom ind i DK ... skulle også være klassiske tendenser ift. interessante personemner ... igen noget mere besværlig og dermed mindre omfattende end dagens elektroniske pendant.


Citat:
Det er NSA's britiske modstykke og samarbejdspartner GCHQ der står for dette jf. Edward Snowden. Programmet hedder Tempora. Men i modsætning til PRISM bliver optagelserne ikke opbevaret livet igennem. De bliver slettet efter 3 dage , når analysearbejdet er overstået.
Det skal man så ikke lade sig narre af ... ud fra devisen: man siger ét og gør noget andet - det er en del af alm. efterretningsvirke at misindformere.

Derudover sker der typisk en maskinel transskription af samtalen, som i tilgift fylder meget væsentlig mindre end de rå lydfiler ...

Og i øvrigt: Det med at have et parlamentarisk afsæt for at gøre dit eller dat, det tager branchen formodentlig forholdsvis let på ... vi har AFAIR et dansk modstykke til registreringer, der skulle slettes, men hvor man så tilfældigvis inden "sletningen" lod opbevare en "sikkerhedskopi" på fremmed jord ...


Når debatten raser, så skal man dog huske på, at efterretningsvirksomhed hele tiden er en afbalancering af behovet for lukkethed omkring virket og så fællesskabets behov for at aktiviteterne har et demokratisk afsæt - det er en meget, meget svær balance - hvilket bliver tydeligt, hvis man som fx Snowden har et ben i hver teltlejer.

Problemet er, at der også her (som fx også i visse kommuner) kan opstå virksomhedskulturer, der legitimere sig selv og sit virke uden for den demokratiske kontekst.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 21:15   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg tænkte sjovt nok selv på Echelon da jeg skrev indlægget. Der er mange ligheder mellem de to programmer. Men Tempora er nok mest effektiv , da de rent fysisk kobler sig på fiberkablerne og optager ALT ( også intern dansk kommunikation ).

Echelon er mig bekendt baseret på trådløs satellitovervågning , der scanner efter specifikke søgeord.
Det sidste er formentlig også tilfældet for Tempora.
Jeg er bestemt heller ikke overbevist om optagelserne efterfølgende bliver slettet. Jeg vil bare ikke skrive noget jeg ikke har belæg for.

Mht. til den ”svære” balancegang. Det er et argument jeg oftest hører blandt fortalerne for overvågningssamfundet. Jeg deler ikke synspunktet.

Jeg mener slet ikke et hemmeligt politi som PET , Gestapo , Stasi mv. er foreneligt med den demokratiske model. De har det med at løbe fuldstændig ud af kontrol. Det skyldes de ikke er underlagt samme parlamentariske opsyn som ordinært politi. Seneste eksempler er fra Tyskland i denne uge , og Luxembourg i sidste uge. I Luxembourgs tilfælde måtte Jean-Claude Juncker træde tilbage som premierminister , som følge af efterretningsskandalen.

Jeg er særdeles påholdende når det kommer til magthavernes beføjelser i forhold til overvågning af borgerne.

Den bør efter min mening udføres af almindeligt politi. Overvågningen skal altid forudgående være forelagt og godkendt af domstolene , naturligvis på baggrund af begrundet mistanke.
Overvågningen skal være tidsbegrænset ( med mulighed for forlængelse ).
Mistænkte skal altid efterfølgende underrettes , og oplysningerne skal i den henseende være udspecificerede, så mistænkte ved præcist hvad der er blevet overvåget.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 00:50   #28
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg tænkte sjovt nok selv på Echelon da jeg skrev indlægget. Der er mange ligheder mellem de to programmer. Men Tempora er nok mest effektiv , da de rent fysisk kobler sig på fiberkablerne og optager ALT ( også intern dansk kommunikation ).
Kært barn har almindeligvis mange navne ... i dag er rigtig meget kablet og trådløs kommunikation IP-basseret.

De bagomliggende teknikker til at analysere den slags trafik, de afviger ikke ret meget fra hinanden.

Det er ikke klassificeret information (i den forstand, at man kan finde information om forholdene på Internet ... hvis man ved hvad man skal søge efter), at nogle producenter i DK er endda ganske godt med på vognen med hyper-højteknologiske network-produkter til netværksanalyse, der kan følge med i 40++ GB klassen pr. stk.


Citat:
Echelon er mig bekendt baseret på trådløs satellitovervågning , der scanner efter specifikke søgeord.
Echelon handler ikke bare om satellitkommunikation - der i øvrigt i dag typisk er digitaliseret.

Satellittrafik er blot én blandt flere kilder til høst af data.

Der er lavet en lille fransk dokumentar om Echelon: Échelon - Le Pouvoir Secret, som du kan se på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7tnMkHi8Po0

Se særlig det lille korte indslag om USS Jimi Carter class ubåden ...

Citat:
The Navy's newly launched $2.5 billion Seawolf-class attack submarine USS Jimmy Carter is the third of a class suspected of being capable of attaching tapping devices directly to the fibre-optic cables which criss-cross our oceans.

The 106.7m, 9297-tonne nuclear-powered vessel can dive to a depth of 800m where it can deploy minisubs and remote-controlled underwater vehicles.

Such taps would be extremely difficult to detect and easy to replace.
Kilde: http://rense.com/general11/mill.htm

... nu du antager, at det kun handler om satellit data dumping ... ;-)


Opsummerende kan vi sige, at det i bund og grund i første runde handler om access til data ... om det sker på den ene måde eller den anden måde, om projektet hedder Per, Poul eller Trine ... eller det er Kurt eller James, der udfører det, det er for det overordnede formål fløjtende ligegyldig.


Citat:
Mht. til den ”svære” balancegang. Det er et argument jeg oftest hører blandt fortalerne for overvågningssamfundet. Jeg deler ikke synspunktet.

Jeg mener slet ikke et hemmeligt politi som PET , Gestapo , Stasi mv. er foreneligt med den demokratiske model. De har det med at løbe fuldstændig ud af kontrol. Det skyldes de ikke er underlagt samme parlamentariske opsyn som ordinært politi. Seneste eksempler er fra Tyskland i denne uge , og Luxembourg i sidste uge. I Luxembourgs tilfælde måtte Jean-Claude Juncker træde tilbage som premierminister , som følge af efterretningsskandalen.

Jeg er særdeles påholdende når det kommer til magthavernes beføjelser i forhold til overvågning af borgerne.

Den bør efter min mening udføres af almindeligt politi. Overvågningen skal altid forudgående være forelagt og godkendt af domstolene , naturligvis på baggrund af begrundet mistanke.
Overvågningen skal være tidsbegrænset ( med mulighed for forlængelse ).
Mistænkte skal altid efterfølgende underrettes , og oplysningerne skal i den henseende være udspecificerede, så mistænkte ved præcist hvad der er blevet overvåget.
I en idel verden har du selvf. en pointe ... ligesom det åbenbart er et menneskeligt vilkår, at der er en vis forkærlighed for at misbruge tildelte privilegier ...

Der hvor jeg som dansker ser problemet, det er ift. Grundloven, herunder grundlovens bestemmelse om meddelelseshemmelighed, jfr. Grundloven § 72 ... som fx pindet lidt ud forklares her: http://www.denstoredanske.dk/Samfund...seshemmelighed

Men al den slaraffenland af muligheder digital kommunikation byder på, så har det åbenbart været en kende for fristende for magtens elite, så man har lobbyet på at gradbøje Grundlovens §72 via anden lovgivning - ikke at det i sig selv kan være praktisk og hensigtsmæssigt i visse situationer, hvor en dommer siger god for det, men omvendt berettiger det ikke til generelt at udfordre Grundloven uden en folkeafstemning mht. ændring af Grundloven.

Derfor jokkes det typisk også op som stor mediesag, når man har én eller anden sag med en mere eller mindre betydningsfuld fisk, der kan være med til at skubbe grænsen for overvågning yderlig.

Der opereres måske tillige ud fra devisen: det er lettere at få tilgivelse end lov + at Grundlovens rammer har svært ved at styre "udenlandske venner" på visit i en dansk borgers digitale gemmer.


BTW: Den nationale og globale overvågnings problemstillinger minder et stykke ad vejen om de udfordringer man løber ind i ift. overvågning af medarbejderne på en arbejdsplads.

Problemstillingen er ridset op i enkelthed fx her:

http://www.amino.dk/blogs/regnskabbo...-reglerne.aspx

En del af problemet: arbejdsgiverens medarbejder-udspionering udspringer egentlig af, at visse medarbejdere ikke er helt voksne nok til klart at skelne imellem, om de er på arbejde eller har fri ... men det er en anden diskussion ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 08:42   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det er mange år siden jeg blev opdateret omkring Echelon projektet. Jeg kan bare huske fokus var rettet mod de mange radar stationer. Men det da er muligt de benytter sig af anden teknologi også.

Jeg er godt klar over amerikanerne ligesom briterne kobler sig på kablerne , herunder også de undersøiske fiberkabler. The young Turks havde faktisk et indslag i sidste uge , hvor netop historien om USS Jimmy Carter indgik. Men hvorvidt denne tilkobling til fiberkablerne er et led i Echelon projektet , er fortsat et åbent spørgsmål for mig.

Amerikanerne har mange andre overvågningsprogrammer end Echelon ( som i øvrigt ikke er amerikansk , men et fællesprojekt mellem 5 nationer ). Som eksempler kan nævnes
Fairview og DCSNet bare for at nævne nogle få. Endvidere har de mere end 30 forskellige efterretningstjenester.

Temporas styrke ligger i Storbritanniens geografiske placering. England er et knudepunkt mellem Nord Amerika og Europa. Der findes ingen steder i verden hvor datatrafikken er så tæt.

Angående PET

Jeg mener ikke vi behøver leve i en ideel verden for at nedlægge PET.
Der er jo ikke tale om vi skal indstille efterforskningsarbejdet af terrorrelateret kriminalitet , eller udenlandsk agentvirksomhed. Efterforskningen skal bare foregå inden for de demokratiske rammer.

En nedlæggelse af PET vil først og fremmest være et anslag mod magthaverne , ikke befolkningen. Sidstnævnte vil tværtimod opleve markant øget retssikkerhed , og formentlig ingen forøget sikkerhedsrisiko overhovedet. Ifald risikoen skulle stige , vil det være så lidt at det næppe er målbart.

Terrortruslen er stærkt overvurderet. Magthaverne har en åbenlys interesse i at frygten forplanter sig i os alle.
Tænk engang på alle de retssikkerhedsmæssige overgreb der er indført i terrortruslens hellige navn. Konstruktionen af PET er også et eksempel på dette. Dens berettigelse i befolkningen er udelukkende baseret på denne frygt. Men dens virkelige ærende er at beskytte magthaverne mod den befolkning , den angiveligt skulle beskytte.

Jeg vil lige benytte lejligheden til at indsætte nedenstående kendte citat fra en af USAs grundlæggere. Det er desværre mere aktuelt i dag end nogensinde før.

Citat:
Those who will give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.

Benjamin Franklin

Sidst redigeret af halse; 25-07-2013 kl. 09:32.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 15:44   #30
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hold da op, man må godtnok være noget ved musikken, hvis nogen gider at spilde tid på at aflytte ens samtaler.

Ang. om man ikke har noget at skjule...
Hvis man har problemer i den retning, så bør man lukke sin FB profil, og alle andre tilmeldinger man har på nettet, det meste er regulære "indsamlingsmaskiner".

Også reklamerne her på nettet, er styrret af dine søgeresultater.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 25-07-2013 kl. 15:52. Årsag: rettelse
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
psykisk sygekontanthjælp hr.boege Alt det andet 10 13-02-2012 10:09
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension