K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 00:37   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
PAS! Jeg synes gensidig forsørgerpligt er en oldnordisk foranstaltning!


Ift. det med fleksjob i færre timer...

Synes faktisk, at hvis det kunne strikkes ordentlig sammen, så ville det da være udemærket!
Hvis man afskaffede skånejobbet, og i stedet gjort det muligt med f.eks. 3/4 eller 4/5 dele tilskud, eller mindre, så det blev rentabelt for arbejdsgiver også... Det ville da være alletiders!
Så ville flere da kunne få en ordentlig indkomst!


Den er jeg altså ikke med på.

Jeg arb.22,5 time pr uge, nedsat tid, tunge løft og gulvask er mine skåne hensyn, hvis der ingen skånehensyn er så må jeg melde pas, så kan jeg ikke arbejde 22,5 time pr. uge.

Selvom jeg stadig havde nedsat tid, ville jeg få ødelagt min arm endnu mere end den er i forvejen.
Så det syndes jeg er en dårlig løsning.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 14:50   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg mente, at det vilkår som man nu kan have på skånejob, skulle man også kunne have på fleksjob... Incl samtlige skånehensyn...
Både for måske at gøre det mere enkelt, for at holde flere folk ude på arbejdsmarkedet, og for at give folk en større indkomst... Men tvivler nu på, at det nogensinde bliver en realitet, det skal nok være for dyrt for nogen...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 10:42   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Regeringens reform på området, er klart med det for øje at spare.

Ergo vil der ikke være en økonomisk fordel i dette, vedr fleks på timer under de 12.5 time.

Jeg tror at man vil have at den syge/handicappede selv skal bære dette tab det giver i forskel op til de 12.5time.

Ergo kan pensionen, økonomisk bedre betale sig, i de fleske tilfælde, men hvis de kommer igennem med deres foreslag, kan de, under 40 slet IKKE få pension.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ægtefælleforsørgelse = selvforsørgelse ??? 0401AMvB Alt det andet 0 12-05-2013 23:36
efterlønsbidrag - fleks - ægtefælleforsørgelse foetsie Alt det andet 4 18-09-2012 12:19
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
Ægtefælleforsørgelse, igen igen! buster Politik og Samfund 24 25-09-2010 00:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension