K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2012, 11:20   #11
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Går den indeværende forsikrings udbetaling også på 1/3? Den skal jo være lig nul i forbindelse med ftp. Hvis lægekonsulenten har vurderet den er til 50% så er det jo heller ikke 1/3, men som Stampe skriver det kommer jo an på dine forsikringsbetingelser.

Mange forsikringsselskaber taler også om erhvervsevne frem for arbejdsevne, meget indviklet. Men hellere skriv til dem en gang for meget, det betaler sig sikkert.
Ja det er med at holde tungen lige i munden, der er tale om 2 forskellige lægekonsulenter.

Det er Danicas lægekonsulent der mener jeg har halvdelen af min arbjedsevne igen.

Kommunens lægekonsulent mener derimod, at der er så lidt arbejdsevne tilbage, at min sag kan afgøres på det foreliggende.

Begge har lavet utrolig forskellige arbejdsevne/erhversevne vurderinger, ud fra samme speciallæge erklæring. Der så tydeligt som aldrig før beskriver at jeg ikke kan arbejde.

Her er f.eks. hvad speciallægen skriver til allersidst.:
I forhold til erhvervsevne, er der ikke udsigt til hel eller delvis selvforsørgelse, heller ikke i en længere tidshorisont.

Det må anbefales, der ikke laves arbejdsmarkedsrettede tiltag, da det kan forværre hans psykiske problemer, og derved forringe livskvaliteten. Selvom der er peget på behandlingsmuligheder, har forløbet været så langvarigt, at forventningen til effekt er en bedring af livskvaliteten, men uden perspektiv i forhold til arbejdsmarkedet. Der har været lavet relevante arbejdsmarkedsrettede tiltag, hvor selv enkelte ugentlige timer, lå udover hvad han har magtet.


Kommunens lægekonsulent konkludere ud fra det at.:
Vdr behandlingsmuligheder anser psykiateren ikke at dette vil kunne medføre tilbagevenden på arbejdsmakedet og en arbejdsprøvning frarådes.Disse klare udmeldinger tages til efterretning og min tidligere givne prognose bliver opfyldt.
Det skønnes således der er tilstrækkelig lægelig dokumentation for at kunne afgøre sagen.


Derudover har jeg som sagt fået fuld udbetaling for 1/3 eller mindre hidtil. Nu da jeg så skal have livslang månedlig udbetaling, syntes Danicas lægekonsulent at jeg på magisk vis har halvdelen af min arbejdsevne. Samtidig med at det dokumenteret som aldrig før, at den er langt under 1/3. Og at jeg er på vej mod førtidspension.
En anden forsikring jeg selv havde, har udbetalt invalidesum. Og den får man kun udbetalt hvis man varigt har 1/3 eller mindre arbejdsevne.

Uanset vilkårne, så har deres lægekonsulent fejlvurderet. Eller også er det en bevidst sparemanøvre. 750.000 mod 1.5 mill. over de næste 32 år.

I hvert fald har jeg nu skrevet 3 sider, om min store forundring over deres vurdering, samt min klage over den. Og laver de den ikke om, har jeg skrevet det bliver anket. Og det gør det også hvis det kommer dertil...

Og tak for jeres input, de er altid velkomne
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 21:47   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Så fandt jeg lige info. Det samme som jeg fik at vide i telefonen.

"Afgørelser fra kommunen
Om du bliver tilkendt førtidspension eller fleksjob, er ikke
afgørende for vores vurdering af din erhvervsevne, da
kommunens regler ikke er de samme som dine forsikringsbetingelser.
Du kan derfor ikke sætte lighedstegn mellem
en offentlig tilkendelse og en vurdering fra Danica Pension.
Vi inddrager dog i visse tilfælde grundlaget for kommunens
afgørelse i vores vurdering."

Forstår så stadig ikke at jeg fik at vide min erhversevne var vurderet til ca. halvdelen, på baggrund af de oplysninger de har fået fra kommunen. For ifølge dem og psykiateren er jeg jo langt under 1/3.

Mit eget bud er at de går op i at jeg pt. ikke er deprimeret, istedet for at se på at jeg lægefagligt er vurderet til at have en ubetydelig erhvervsevne.

Nå men det er nu ikke for at spamme K10 ved at snakke med mig selv
Jeg kan altid vende tilbage på tråden, hvis de ændrer mening. Hvis der er andre der kommer til at ligge arm med Danica
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 15:30   #13
kerozen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Brøndby
Indlæg: 18
Styrke: 12
kerozen er ny på vejen
Nu er 2 forløb jo ikke ens og kan ikke sammenlignes
Men vil sige at danica tilkendte mig TAE på 12.000 pr måned indtil jeg er 65 før kommunen traf afgørelse om min FP.
Så ja, de vurderer ikke efter kommunen men laver deres egen vurdering, så man kan risikere at få TAE uden man bliver tilkendt FP
kerozen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 00:53   #14
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kerozen Se meddelelser
Nu er 2 forløb jo ikke ens og kan ikke sammenlignes
Men vil sige at danica tilkendte mig TAE på 12.000 pr måned indtil jeg er 65 før kommunen traf afgørelse om min FP.
Så ja, de vurderer ikke efter kommunen men laver deres egen vurdering, så man kan risikere at få TAE uden man bliver tilkendt FP
Det har jeg også fået indtil videre for 2/3 tab, i alt den tid jeg har været på KH, siden jeg gik ned med flaget.
Men syntes det er for utroligt at de nu kan vurdere ½ arbejdsevne, når det er dokumenteret der ingen er, og pension er så tæt på som det kan blive. Det bliver man jo så heller aldrig garanteret...

Sidste arbejdsprøvning var 1½ time om ugen, og det gik galt alligevel. Så måtte jeg til speciallæge i psykiatri, som så sagde stop. Både for flere bekskæftigelsestiltag, og arbejdsprøvninger.
Fordi der sker en forværring hver gang.

Man kan undre sig om vedkommende overhovedet har læst den erklæring... eller bare har krøllet den sammen og skrevet ½ arbejdsevne efter aftale med Danica. Eller om de bare skriver at en lægekonsulent har kigget på den...

For der står aldrig hvad deres lægekonsulent helt præcis bider mærke i, som kommunenes gør på skrift.

Så man ved aldrig hvad man skal argumentere imod

Kommunens lægekonsulent har jeg klaget over før, over en konkret udtalelse. Så røg jeg til førnævnte psykiater, og fik bekræftet at arbejdsprøvning er kontraindiceret...
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 14:29   #15
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg har vist malet fanden på væggen for tidligt...

Lå og funderede over det i går nat, hvad der egentlig var sagt i telefonen. At de vurdere ud fra andre kriterier end kommunen, at det set på det fra en ren lægelig vinkel...

Tænkte så, gad vide om de så overhovedet har set den speciallæge erklæring. Så jeg ringede igen idag. For at høre om de normalt fik lægeerklæringer fra kommunene, når der var nye, og de indhentede oplysninger fra kommunen.
Det gjorde de fra egen læge i hvert fald.

Så spurgte jeg til den fra spiciallægen, og så gik vedkommende ned og fandt min sag, nej den var ikke i min sagsmappe. (stor lettelse)

Okay, så er jeg mere rolig sagde jeg så. For den handler specifikt om min erhvervsevne eller mangel på samme. Og så min psykiske sygdom. (som er kronisk).

Hun svarede så, ja det kan let have betydning for om det er halv eller hel udbetaling. Den må du meget gerne sende til os.

Fik så en mail adresse at sende den til.

Det var vist godt nok jeg lige tænkte tingene igennem over weekenden. Lige så snart der er ballede, så er den automatiske reaktion at finde sværd og skjold frem, for mig. Havde det været tidligere på ugen, havde jeg fluks sendt min ueninghed afsted pr. brev.

Så jeg holder lige min løftede pegefinger overfor Danica i ro
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 17:36   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det var godt at du fik undersøgt "sagen". Det ville nok være godt for dig at søge akt indsigt i din sag, så du ved hvad de præcis ligger inde med.

At anmode om akt indsigt er jo ikke noget med at skabe mistænksomhed, det er for at sikre sig at alt i ens sag er forelagt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 01:02   #17
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det var godt at du fik undersøgt "sagen". Det ville nok være godt for dig at søge akt indsigt i din sag, så du ved hvad de præcis ligger inde med.

At anmode om akt indsigt er jo ikke noget med at skabe mistænksomhed, det er for at sikre sig at alt i ens sag er forelagt.
Helt rigtig Enteneller

Det kommer også af at jeg har kæmpet med dem før. Pludselig stoppede de nemlig helt udbetalingen tilbage i 2009, med en begrundelse noget lignende at nu var der gået et år. Så måtte den depression være stilnet af.

Dengang blev jeg faktisk rådet til opgive den kamp af mins daværende psykolog af mine forældre.
En ting er at jeg selv har opgivet meget, men når nogen fortæller mig at jeg skal opgive, så bliver jeg stædig, og kæmper til sidste blodsdråbe

Jeg dog på nippet, indtil jeg snakkede med en i familien, der tidligere havde arbejdet i Alm. Brand, med forsikringer. Det var hans opbakning der gjorde at jeg fortsatte. Danica havde nemlig også sendt et girokort på 10.000 for at jeg kunne fortsætte med at have forsikringen, ellers røg jeg ud. Jeg fik trådt i vande længe nok og kom uden om det, og det blev bevist at jeg ikke var rask.

Idag kan jeg næsten ikke tro jeg var ved at smide det på gulvet.

2. gang der var noget, skruede de også ned til halv udbetaling. Men efter et år fik jeg fuld udbetaling igen med tilbagevirkenhed. Efter yderligere dokumentation.

Og nu var jeg så lige ved at tro vi skulle ud i en 3. runde

Nu er det min sagsbehandlier jeg har rettet blikket imod. Det er 3 uger siden imorgen, at hun fik lægekonsulentens vurdering, og gik igang med at samle det hele sammen, som hun skrev. Ressourceprofilen skal opdaters.

Jeg er nok en plage for tiden for min SB. Jeg spørger stortset til det hver uge. Men med så lidt tid tilbage af året, så er det svært ikke at skrige højere og højere, som en anden fugleunge. For at få sagen pakket sammen og sendt afsted til pensionsteamet
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2012, 14:53   #18
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Fleje fejl på én gang

Der kom ret hurtigt brev fra Danica. Efter min mail.

Tak for din mail fra 22. oktober 2012 og den medsendte speciallægeerklæring.

I brev af l5. oktober 2012 har jeg, som du gør opnærksom på, ganske rigtigt skrevet, at du har ret til udbetaling ved tab af erhvervsevne, med 1/2 ydelse og fritagelse for indbetaling frem til den 1. maj 2046.

Dette er en fejl fra min side.

For det første har vi genoptaget din udbetaling med 1/1 ydelse fra den 1. december 2011.

Udbetalingen med 1/1 ydelse og fritagelse for indbetaling er foreløbigt i en midlertidig periode, indtil vi får revurderet din generelle erhvervsevne.

Du har derfor ret til udbetaling ved tab af erhvervsevne med 1/1 ydelse og fritagelse for indbetaling foreløbigt indtil den 1. april 2013.

Jeg beklager den skete fejl.

Jeg har nu bedt vores Iægekonsulent om at revurdere din generelle erhvervsevne på baggrund af den speciallægeerklæring, du har indsendt.

Til din orientering er udbetalingen fra 1. november 2012 korrekt med hensyn til beløb.

Når jeg har vores lægekonsulents vurdering, hører du fra mig igen.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2012, 19:00   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dejligt for dig, godt kæmpet, tillykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 00:43   #20
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Dejligt for dig, godt kæmpet, tillykke.
Mange tak Enteneller Ja det var dejligt. Det var nok den letteste "uenighed" med Danica, nogensinde. Godt det bare var en fejl. Og der ikke skulle en ny brevkrig igang
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
erstatning/forsikringsudbetaling momsemor65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-12-2012 11:22
Erhvervsevne tab/forsikringsudbetaling PiaTT Alt det andet 3 02-04-2012 11:51
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension