K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2014, 19:56   #1
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Busparion

Er der mon nogen af k10's brugere, der har erfaring med busparion.

Det har forskelle navne som wellbutrin, zybal og buspar.
Jeg har prøvet så meget forskelligt antidepressivt. Men intet har fjernet min angst og uro.
Det bedste af det jeg har fået er jeg blevet bollefed af, da min sult bliver ulveagtig.

Jeg fik førtidspension i 2011.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 05:25   #2
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Hej jeg tager busparion 10 mg x 3 virker godt på mig når jeg har angst går i panik eller har frygt, jeg tager kun når jeg får angst, frygt og panik anfald. Også stopper jeg med at tá den når symptomer er aftaget, den er ikke vanedannede og efter aftale med lægen tager efterbehov. Bivirkning som jeg kun oplever er træthed og døsighed. Jeg fik busparion fordi jeg ikke kunne tåle antidepressiv medicin, jeg fik mere angst , uro, hjertebanke og hallucioner, hvorimod fik jeg ingen bivirkning af busparion ud over træthed og døsighed. Jeg mener ikke at busparion virker mod depression, har spurgt sygehus og ved min egen læge. og jeg har ikke taget på af busparion, for mig var det positiv som virker.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 14:27   #3
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Jeg har tabt tålmodigheden og bestilt det på nettet. Det er ikke et ulovligt stof, så det er ok.
Min psykiater eller læge vil ikke udskrive det. Men jeg har fundet en psykiater, der ikke er negativ.
Alle lande omkring os bruger midlet til depression og overvægt. I Danmark bruger man kun wellbutrin til rygestop. Danmark er håbløst bagefter. Når det efterhåndet er umuligt at få benzodiazepiner, skulle bupropufen være godt til genraliseret angst.

Det var så ydmygende i dag hos lægen.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 16:54   #4
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Det er jeg ked af at høre, min læge kendte heller ikke meget til Buspiron, det var ikke et lægemiddel som han plejer at udskrive til sine patienter. Han slog busparion op i sit lægebog og internet og han var åben over for det, han vil indda give til andre patient som er følsom for medicin. Jeg personligt er mega følsomt over for medcin, bare ved 5 mg så kan jeg mærke. Jeg var narvøs da jeg skulle tá Buspa. Engang da jeg havde meget angst og uro anfaldt jeg vidste ikke om jeg skulle løbe ud i skoven skrige eller græde, jeg følte jeg var ved at exploderet, jeg løb ud i køkkenet og tog Buspa som lå stille i mit skab, efter 20min var min angst og frygt borte, det virkede, jeg er rigtigt glad for den og tager det stadig når jeg angstanfaldt. Vend gerne tilbage og fortæl hvordan det virker på dig. Hvorfor prøver du ikke og skifte læge ? Jeg kan godt bleve lidt narvøs når du bestiller fra en hjemmeside, hvad hedder hjemmeside?

Sidst redigeret af Takecare; 19-03-2014 kl. 17:01.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 17:53   #5
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Tak for dine svar.

Jeg har lidt af depression og angst i næsten 30 år. Jeg gik med ubehandlet svær depression og blev sendt i gruppeterapi og blev bare mere og mere syg.
Jeg gik og skreg af angst - ubeskriveligt.

Mange år senere fik jeg antidepressiv medicin. Det tog toppen. Men skaden var sket - hjerneskade med kronisk overproduktion af stresshoemon og hypocambus er blevet mindre. Jeg HADER Stolpegården. Ok det var i 1987.
Jeg har prøvet epelepsimedicin, psykosemedicin, lithium og meget anden.
Det eneste der kan give mig nogenlunde ro, er benzodiazepiner og det er blevet forbudt. Jeg har taget 30 kg. på af antideprresiver. Det er en depression i sig selv at ligne en flodhest.

Jeg har tabt tålmodigheden. Jeg har bestilt wellbutrin på nettet. Og fandt en ny psykiater i dag, da jeg kom hjem fra lægen, hun er positiv.
I morgen beder jeg min psykiater afslutte min sag, derefter skifter jeg læge og får en ny henvisning.
Jeg bliver nødt til at prøve busproion. Det giver også vægttab.
Hvis det ikke duer, går jeg bare tilbage til effexor.

Sidst redigeret af Hvadnudu; 19-03-2014 kl. 17:55.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 18:13   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sætter lige et link ind, så andre kan læse om Buspiron, se priser mm...

http://pro.medicin.dk/Laegemiddelgrupper/Grupper/239030

Jeg mener også, det er et genialt alternativ til benzo'er....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 18:22   #7
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Tak for linket helenekr

Har du prøvet det?
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 18:30   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej det har jeg faktisk ikke, men har overvejet det på et tidspunkt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 19:06   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Er lidt i chock over at man kan bestille receptpligtigt medicin på nettet, især som hjerneskadet var det måske en ide at lytte til lægerne og ikke begynde at behandle dig selv eller tro du " bare lige kan gå tilbage til Efexor". ALT psykofarmaka påvirker hjernen og er ikke slik man bare tager.

Den kedelige nyhed er også at man ikke tager på af medicin. Man tager på af det man fylder kroppen med og ved manglende motion. Jep nogle præparater påvirker sultcenteret men det er der altså råd for.

Det lyder lidt som om at du evt. vil have gavn af terapi? Det er sjældent man bliver henvist til Stolpegården uden at have en personlighedsforstyrrelse og andre diagnoser end "blot" angst og depression?

Men forsøg at skabe en god kontakt til en læge/psykiater istedet for at lege din egen behandler.Læger hader iøvrigt den slags og med god grund. Skrevet i et velment forsøg på at hjælpe, selvom jeg kan lyde lidt kontant.

Wellbutin og Busperion er iøvrigt IKKE de samme præparater, hvilket tydeliggør at du bør lade lægerne stå for din behandling, da du tydeligtvis ikke har forståelse for indholdstoffer eller kan se forskel på navnene/ virkninger/ lægemiddelgrupper mv. Det kan jeg tilgengæld og mit råd er at du IKKE står for din egen behandling eller køber medicin på nettet, da du kan forværre din tilstand betragteligt.

Sidst redigeret af de7smådværge; 19-03-2014 kl. 19:19.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 19:33   #10
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Kære de7smådværge


Du kan købe alt det medicin du vil på nettet.

Min hjerneskade er stationær og medicin gør det hverken værre eller bedre.

Du behøver ikke belære mig om medicin. Jeg ved godt, hvad jeg gør.
Og selvfølgelig kan jeg gå tilbage til effexor, det bestemmer jeg da selv.
Det ingen større videnskab at sætte sig ind det forskellige medin og aspekterne omkring det.

Du tager fejl, mirtacepin f.eks. påvirker din sult- og mæthedscenter kemisk. Når man tager på af det, er der ikke noget at gøre ved det. Det er altså IKKE råd for, som du skriver.
Jeg er et voksent menneske, jeg skal ikke belæres om kost og motion.
Jeg har været i terapi hele mit og har været på Stolpegården to gange 10 uger - UDEN personlighedsforstyrrelse. Der er enighed om fra psykologer og psykiatere, om at jeg skal have fred og ro nu.

Jeg har et godt forhold og god kontakt med både min læge og min psykiater.
Jeg har fundet en psykiater, der gerne udskriver wellbutin og hende får jeg også et godt forhold til.

Jeg har ikke bedt om din mening. Jeg skrev med et andet ærinde. Og du ved tydeligvis ikke nok om enmet. Du kender heller ikke mig eller min historie.

Jeg bryder mig ikke om bedrevidende moralske opstød og jeg bryder mig slet ikke om at blive talt ned til. Din mening interessere mig ikke - med mindre du har prøvet welluptrin.

Sidst redigeret af Hvadnudu; 19-03-2014 kl. 19:45.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension