K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2014, 19:41   #11
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hvadnudu Se meddelelser
Kære de7smådværge, Du kan købe alt det medicin du vil på nettet.

Min hjerneskade er stationær og medicin gør det, hverken værre eller bedre.

Du behøver ikke belære mig om medicin. Jeg kender det hele og har prøvet det meste.
Og selvfølgelig kan jeg gå tilbage til effexor, det bestemmer jeg da selv.
Det ingen større videnskab at sætte sig ind det forskellige medin og aspekterne omkring det.

Du tager fejl, mirtacepin f.eks. påvirker din sult- og mæthedscenter kemisk. Når man bliver fed af det, er der ikke noget at gøre ved det. Det er altså IKKE råd for, som du skriver.

Jeg er et voksent menneske, jeg skal ikke belæres om kost og motion.
Jeg har været i terapi hele mit og har været på Stolpegården to gange 10 uger - UDEN personlighedsforstyrrelse.
Jeg er færdig med terapi.

Jeg har et godt forhold og god kontakt med både min læge og min psykiater.
Jeg har fundet en psykiater, der gerne udskrivwr wellbutin og hende får jeg også et godt forhold til

Jeg har ikke bedt om din mening. Jeg skrev med et andet ærinde.

Jeg bryder mig ikke om bedrevidende moralske opstød og jeg bryder mig slet ikke om at blive talt ned til. Din mening interessere mig ikke - med mindre du har prøvet welluptrin.

Ok min uddannelse gør bare at jeg har et ganske indgående kendskab til lægemidler, hvilket du med alt respekt udviser at du ikke har. Skal bestemt ikke genere dig. Såfremt det er den attitude du møder dine behandlere med, kan jeg dog godt forstå de ikke lytter. Held og lykke med det hele og godt for dig at du har fundet en læge der vil udskrive Wellbutin. Det er desværre stadig ikke det samme som det præparat du ønsker feedback på i denne tråd og tilsyneladende har købt på nettet.

Sidst redigeret af de7smådværge; 19-03-2014 kl. 20:05.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 19:53   #12
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Er du psykiater? Eller hvilken lægefaglig uddannelse har du?
Selvfølgelig ved meget om psykiatrisk medicin. Viden jeg har fået de sidste 30 år.
Jeg bliver altid lyttet til af psykiatere, læger og psykologer.

Det er din uforskammede attitude jeg reagerer på!
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 20:30   #13
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hvadnudu Se meddelelser
Er du psykiater? Eller hvilken lægefaglig uddannelse har du?
Selvfølgelig ved meget om psykiatrisk medicin. Viden jeg har fået de sidste 30 år.
Jeg bliver altid lyttet til af psykiatere, læger og psykologer.

Det er din uforskammede attitude jeg reagerer på!
Ved ikke om det kan betragtes som uforskammet at gøre dig opmærksom på at du skriver om to vidt forskellige præparater og at kommentere, når du selv skriver at din nuværende læge og psykiater ikke vil lytte, at det kan være med god grund. Fornemmer at du er ret reaktiv og uimodtagelig for den hjælp du efterlyser. Holder mig derfor væk.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 20:51   #14
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Hvad bilder du dig ind? Jeg efterlyser ikke hjælp. Og slet ikke din. Og reaktiv ved du ikke, hvad betyder.
Hvorfor skriver du ikke din uddannelse? Og hvilken baggrund du har for at udtale dig.

Hvis du havde vidst noget om medicin, ville du vide at jeg ikke taler om to forskellige præperater.
Både min læge og psykiater lytter, og jeg har et godt forhold til begge. At de ikke vil udskrive wellbutrin er noget andet.

Jeg har fundet en psykiater, der kender præperatet og gerne udskriver det til mig.

Du er for uvidende og du burde holde lav profil. Du bidrager kun negativt og hjælper ingen.
Jeg vil bede dig forlade min tråd med dit spam.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 17:41   #15
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Til andre der læser denne tråd og evt. kan få gode ideer om at købe medicin på nettet uden at kunne skelne det ene fra det andet og iøvrigt sikkert vil modtage en kalktablet fra et udenlandsk firma, da det er ulovligt at sælge receptpligtig medicin uden recept i Danmark

Wellbutrin har ATC-koden
N06AX12 og indholdsstoffet er :Bupropion ALTSÅ ikke Buspirion

Buspirion har koden N05BE og det er derfor to forskellige præparater med forskellig virkning.

Håber derfor ikke at andre følger trådholders eksempel og begynder at lege egen læge, men ønsker selvfølgelig trådholder held og lykke med " rygestoppet" på Wellbutrin- som ikke virker på samme måde som Busperion i forhold til angst.

Sidst redigeret af de7smådværge; 20-03-2014 kl. 17:45.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:46   #16
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Jeg kan godt skelne det ene fra det andet. Det er nemlig det samme.

Og det kan være fornuftigt at købe medicin på nettet, da det er billigt og servicen er i top. Der er mange penge at spare. Der findes store seriøse og pålidelige onlineapoteker i både England og Tyskland. De sælger selvfølgelig medicin fra samme firmaer som de danske apoteker. Og de sælger ikke ulovlige varer, narkotika eller rottegift.


Bupropion/busparion er et stof primært brugt som antidepressivum og rygestop støtte. Markedsføres som Wellbutrin , Zyban, Budeprion , Prexaton , Elontril , Aplenzin eller andre firmanavne, det er en af de hyppigst ordineret antidepressiva i USA.

Wellbutrin og busparion er altså samme produkt og fås, som det meste andet medicin i forskellige doser, afhængigt af hvad det tages for.

(Til gengæld er der ikke noget, der hedder buspirion - Snevide)

Sidst redigeret af Hvadnudu; 20-03-2014 kl. 21:51.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:17   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har prøvet wellbutrin ordineret af min læge og godkendt af min psykiater, efter jeg havde taget mirtazapin og cymbalta med alt for mange bivirkninger.

På mig havde de en god effekt, både i forbindelse med depression og rygestop.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:49   #18
Hvadnudu
På vej til at lære K10
 
Hvadnudus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Hvadnudu er ny på vejen
Tak for svaret jasch, det er også mit problem med bivirkninger af mirtazepin.
Jeg har taget 25 kg. på. Det er næsten en depression i sig selv.
Wellbutrin bruges også til behandling af fedme og kan give vægttab og nogen gange stort vægttab og det ser jeg frem til. Dejligt med et antidepressiva, der ikke påvirker sult og mætheds centret i hjernen.
Jeg har genereliseret angst og der skulle buporion også være godt. Benzodiazepiner er godt til angst og uro for mig, men det er nemmere at røve en bank end at få en rescept på diacepam.

Sidst redigeret af Hvadnudu; 20-03-2014 kl. 22:55.
Hvadnudu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:52   #19
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har ikke selv taget dem, men det her link fortæller lidt om præparatet fra brugersynspunkt.
http://www.crazymeds.us/pmwiki/Meds/Wellbutrin

Hvis du ikke kender Crazymeds.org er det en fed side. Præparatnavne og dosis er US standarder, men det burde være til at "oversætte".

Jeg går ud fra du har undersøgt om præparatet er lovligt at indføre til DK, så du ikke får abstinenser hvis en sending bliver taget i tolden.

Edit: jeg har prøvet mirtazapin/Remeron, holllld da helt k*** - jeg blev så træt jeg faldt i søvn mens jeg gik og mit blodtryk faldt med alarmerende hast
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension