K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2016, 16:20   #11
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg vil sige, at både du og din mor skulle søge §17.2 - det bedste middel til at få et helt team til at se på, hvad der ligger af lægevurderinger osv.
Det er en paragraf, der TVINGER kommunen til at vurdere, hvad der foreligger og hvad der skal ske.
Så starter I et undersøgelsesmaskineri og ofte - oftest - i tilfælde som Jeres, ender det med ressourceforløb og måske fleks.
I mellemtiden er I bedre stillet end på KH. Så er I nemlig på ressourceydelse - samme beløb, men fredet.

Alle i dette land kan søge 17.2 - så mange gange, de vil.
Det kunne være man skulle gøre det så.
Men hvad sker der helt nøjagtigt? Kan de afvise det? Og hvis man kommer på ressourceforløb, skal man så ikke i arbejdsprøvning?
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 17:08   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kommer ikke automatisk på recurse forløb fordi man ryger for temet, min mand søgte pension vedr.17,2 han havde papir på 3 timer arbejdes evne om ugen med 30% ydelse, altså under 1 time ugeligt.

Han fik bare af vide han skulle afprøves noget mere, på kh

det var hvad han fik ud af temet, så en ny afprøvning i det private og for teamet , fik af vide han ikke var afprøvet nok, prøv igen på kh.

nu skal han på for 3 gang, så må vi se hvad de siger denne gang
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 18:52   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg mener ikke, de kan afvise at undersøge, om I kan få 17.2 - pension på det foreliggende - men det kunne være en flugtvej fra KH.
Sådan som I har det, bør det være mulighed for, at det ender med en eller anden form for skåne- eller fleks.
Selv arbejdsprøvning er bedre.
I hvert fald kan de ikke komme udenom at se på Jeres lægepapirer og bedømme udtalelserne. Hav en advokat/juridisk hjælper med på sidelinien, så ingen dokumentation om Jer glemmes.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 21:30   #14
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg mener ikke, de kan afvise at undersøge, om I kan få 17.2 - pension på det foreliggende - men det kunne være en flugtvej fra KH.
Sådan som I har det, bør det være mulighed for, at det ender med en eller anden form for skåne- eller fleks.
Selv arbejdsprøvning er bedre.
I hvert fald kan de ikke komme udenom at se på Jeres lægepapirer og bedømme udtalelserne. Hav en advokat/juridisk hjælper med på sidelinien, så ingen dokumentation om Jer glemmes.
Altså jeg kan jo ikke søge førtidspension på det foreliggende, alene pga. min alder.

Min mor har søgt 2 eller 3 gange på det foreliggende, og alle gange fået afslag, så det løb er nok kørt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
man kommer ikke automatisk på recurse forløb fordi man ryger for temet, min mand søgte pension vedr.17,2 han havde papir på 3 timer arbejdes evne om ugen med 30% ydelse, altså under 1 time ugeligt.

Han fik bare af vide han skulle afprøves noget mere, på kh

det var hvad han fik ud af temet, så en ny afprøvning i det private og for teamet , fik af vide han ikke var afprøvet nok, prøv igen på kh.

nu skal han på for 3 gang, så må vi se hvad de siger denne gang
Han skal jo heller ikke søge førtidspension på det foreliggende, det får man stort set aldrig noget ud af.
Hvis han søger på almindeligvis så skulle han da gerne komme i et ressourceforløb.
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:00   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man søger ftp efter §17 stk 2, tvinger det egentlig bare ens sag forbi rehabiliteringsteamet. Der skal de ikke kun tage stilling til ftp, men også andre muligheder, såsom ressourceforløb.
Denne mulighed forsvinder dog snart, da ansøgninger efter §17 stk 2, der åbenlyst ikke er berettiget til ftp, må afgøres af kommunen alene. Dvs udenom teamet.

MEN man kan dog alligevel klage over, at der ikke tages stilling til ressourceforløb:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

Og ang alder: førtidspension er ikke aldersbetinget. Det er bare sværere hvis man er under 40 år. Men de kan ikke nægte en at søge.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:10   #16
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
og lige en krølle...

hvis man selv søger en FP §17,2 (foreliggende) så SKAL der udarbejdes det skema til rehabteamet og hov så er man jo "fredet" ifølge den vejledning... ikke sandt?

Jeg tror kommunerne vil opleve, at de drukner i ansøgninger om FP §17,2...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:12   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Gana:
Skal der også det, selvom sagen er åbenlys? Altså ift de ændringer de laver, hvor sagerne netop ikke behøver komme for teamet?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:14   #18
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ja indtil den 1. juni hvor den ændring træder i kraft
den er ikke en del af KH loftet som jeg har forstået det - men ja det er sidst på dagen og kan ikke huske hvor jeg har det fra...ej heller finde det - sorry
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:16   #19
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvis man søger ftp efter §17 stk 2, tvinger det egentlig bare ens sag forbi rehabiliteringsteamet. Der skal de ikke kun tage stilling til ftp, men også andre muligheder, såsom ressourceforløb.
Denne mulighed forsvinder dog snart, da ansøgninger efter §17 stk 2, der åbenlyst ikke er berettiget til ftp, må afgøres af kommunen alene. Dvs udenom teamet.

MEN man kan dog alligevel klage over, at der ikke tages stilling til ressourceforløb:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

Og ang alder: førtidspension er ikke aldersbetinget. Det er bare sværere hvis man er under 40 år. Men de kan ikke nægte en at søge.
Men lad os sige, at jeg ville søge førtidspension, hvad skal jeg så helt nøjagtigt gøre, for jeg vil selvfølgelig ikke søge på det foreliggende, da det ville give et afslag med det samme.
Jeg kunne godt tænke mig at jeg blev undersøgt ordenligt, men jeg kan vel ikke bare komme på et ressourceforløb?
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:29   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mullamulla3 Se meddelelser
Men lad os sige, at jeg ville søge førtidspension, hvad skal jeg så helt nøjagtigt gøre, for jeg vil selvfølgelig ikke søge på det foreliggende, da det ville give et afslag med det samme.
Jeg kunne godt tænke mig at jeg blev undersøgt ordenligt, men jeg kan vel ikke bare komme på et ressourceforløb?
Du kan spørge din sagsbehandler (på skrift) om det ville give mening at tage stilling til, om ressourceforløb ville være relevant for dig.
Hvis sagsbehandler siger nej, er det en afgørelse der kan klages over.
Hvis sagsbehandler ikke svarer, kan det også antages som en afgørelse, og denne kan der klages over.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

---

Hvis du søger FTP efter §17 stk 2 INDEN den 1. juni 2016, SKAL din sag forbi rehabiliteringsteamet.
Så siger teamet nok ikke førtidspension, men de vil kunne tage stilling til, om f.eks. et ressourceforløb kunne give mening.
Så nej, det giver dig nok ikke lige FTP, men det tvinger rehabiliteringsteamet (som er et tværfagligt team), til at kigge på din sag, og vurdere hvad der tilgengæld kan være relevant
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension