K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2011, 01:55   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
6 timers uddannelse/uge på sygedagpenge

Hej forum

Jeg er først i trediverne med varig alvorlig psykisk lidelse der næppe bedrer sig indenfor de nærmeste år.

Jeg blev godkendt til fleksjob i 2009 efter at have færdiggjort min udd. på revalidering, og efter to arb. prøvninger hvor den ene dog blev afbrudt pga psykisk nedtur. Den anden arb. prøvning blev gennemført med store vanskeligheder. Det blev besluttet at godkende mig til fleksjob, i den forbindelse udtalte fleksjobskonsulent og sagsbehandler at de troede i starten det ville blive en pensionssag.

Jeg har haft fleksjob 15 timer/uge siden, men er for nyligt sygemeldt og stoppet på jobbet pga kraftig invaliderende stress.
Har nu modtaget og afsendt sygedagpengeansøgning.

Jeg valgte før sommerferien at lade mig indskrive på universitetet (tompladsordning) for at følge fag i min fritid i håb om at det kunne give mig livsmod som jeg ikke havde under arbejde.
Imidlertid er jeg jo så stoppet med at arbejde.

I lov om sygedagpenge stk. 4 står at man må have erhvervsmæssig udd. op til 6 timer om ugen.
Herinde kan jeg imidlertid forstå at man nærmest intet må under sygemelding, og i papirerne fra kommunen står også, og jeg citerer, "at man som udgangspunkt ikke må uddanne sig på sdp." I andre materialer på nettet oplyser man derimod om retten til de 6 t udd.

Hvad er korrekt, kan jeg med loven i hånden fortsætte på min udd. eller kan kommunen få det kringlet sådan at jeg skal gå helt uden noget at lave (der for mit vedkommende nok vil føre til indlæggelse, som jeg netop søger at undgå?) - som jeg forstår flere har oplevet herinde?


Jeg har været i behandling hos div. psykiatere, Distriktspsykiatrien, rehabilitering osv. siden mit 19. år. Er pt uden nogen støtte fra behandlingsinstanser men venter på plads i terapigruppe.

Sidst redigeret af amaranth; 08-10-2011 kl. 02:57.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 23:31   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
*bump*
Slet ingen?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 17:02   #3
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puh ha, jeg ved det faktisk ikke?!!

Hvad siger din sagsbehandler til det??
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 02:53   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har første møde med min sygedagpengesagsbehandler (en jeg aldrig før har talt med) d. 28/10, så foreløbig siger hun intet. Men jeg har da tænkt mig at udlægge sagen som den står ovenfor. Så må vi se hvad der bli'r sagt til det

Sidst redigeret af amaranth; 20-10-2011 kl. 02:54. Årsag: sta-ve-pla-de
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 04:12   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Amaranth

Du skriver flg.:
Citat:
I lov om sygedagpenge stk. 4 står at man må have erhvervsmæssig udd. op til 6 timer om ugen.
Men angiver hverken link til den konkrete lovgivning el. §

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 12:53   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hejsa, det har du da helt ret i. Jeg mente ikke det var nødvendigt, men her er det jeg læste - som jeg i øvrigt fik refereret til forkert kan jeg se.

https://www.retsinformation.dk/forms...px?id=30745#K3
Det er kapitel 3 stk 4 af Bekendtgørelse af sygedagpenge.

Citat:
§ 4. Til personer, der er uarbejdsdygtige på grund af sygdom, kan der ydes sygedagpenge uanset deltagelse i erhvervsmæssig uddannelse, når uddannelse og erhvervsarbejde før sygefraværet er foregået sideløbende.
Stk. 2. Der kan endvidere ydes sygedagpenge, hvis en erhvervsmæssig uddannelse påbegyndes under sygefraværet,
1) når der højst er 6 timers undervisning pr. uge,
2) når uddannelsen er forenelig med sygebehandlingen og ikke forhaler helbredelsen, og
3) når uddannelsen ikke udskyder iværksættelse af erhvervsmæssig revalidering.
Stk. 3. En person kan deltage i erhvervsmæssig uddannelse udover de 6 timer, som er nævnt i stk. 2, fra det tidspunkt, hvor der er truffet beslutning om iværksættelse af revalidering og indtil det tidspunkt, hvor revalidering iværksættes.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 01:29   #7
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Nå, for at sætte krølle på den her var jeg til møde med sagsbehandler i fredags. Hun var heldigvis forstående og kompetent, og mente at det var helt okay at jeg lagde 6t/uge på Uni. Jeg har også fået papir på at det er vurderet således efter paragraf 4, stk. 2.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 12:20   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Super det lykkedes for dig, og dejligt at læse Du har en kompetent sagsbehandler

Og det vigtige i, at man bliver ved med at holde sig i gang/komme videre har du også styr på, så kan det jo kun gå fremad med masser af energi, flot


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
10 timers fleks anette29 Spørgsmål ang fleksjob 6 24-10-2012 19:47
10 timers flex ulla65 Politik og Samfund 4 13-10-2012 15:17
450-timers reglen zuza Nyt om loven 5 01-02-2009 00:49
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08
300 timers reglen Stella Politik og Samfund 2 21-09-2007 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension