K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 12:41   #1
lars67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
lars67 er ny på vejen
Question fleksjob .. praktik

Hejsa. Jeg har en laaaang "historie" i min syge..sag .. som så mange andre

Jeg har været sygemeldt siden 2/1 2007 .. fandt selv hurtig en "arbejdsprøvningssted" (praktikplads) for at vise hvad jeg kunne / ikke kunne.. og det kørte mig total ned og jeg havde store smerter, var der kun 1 til 2 timer max 4 dage om ugen .. og oftest 2 ..3 dage om ugen. under dette forløb aftalte min sags behandler og mig, at jeg skulle arbejdsprøves, på Bomi I skive. og det blev jeg så ..og det gav samme resultat som den første praktik. jeg blev kørt total ned.. og det blev til meget få timer jeg kunne klare. da jeg sluttede der var deres anbefaling : førtidspension.
Men kommunen og deres læge konsulent, mener at jeg kan klare et fleksjob og det blev deres beslutning.. som jeg straks gjorde indsigelser imod, og efter en samtale i tlf (sagsbehandleren ringede til mig mens jeg stod i brugsen ved køledisken .. som jeg gjode han opmærksom på !) og efter en kamp i telefonen ville han have mig over på fleksydelse/ fleksjob .. da jeg jo havde fået sygedagpenge i et år nu ! og det blev efter nogen diskuition så sat i værk ..på en betingelse .. at jeg fik en specialægeundersøgelse !

Jeg kom så til den speciallæge undersøgelse, som var total dybt godnat .. Han startede med at sige : det er dine arme skuldre det er galt med .. ?
og jeg måtte så sige ..øhh nej .. det er smerter som kommer fra ryg (nederste del, havde i år 2001 en discuspolaps)/ mave, der er ødelagte nervebaner som giver mega store smerter .. hovedsageligt i maven
Han brugte 70 ..75 % af tiden på at snakke om da jeg var 20 og deromk. ( er 41 nu !) imens han undersøgte mine arme hænder og skuldre/ ben !
Og de sidste 25 % af undersøgelsen på det det drejer sig om .. RYG og MAVE.

Jeg gjorde straks efter undersøgelsen kommunen opmærksom på at jeg ikke var blevet undersøgt ordenligt. dette noterede man ..og det var det !
Og da så jeg efterfølgende så speciallægeerklæringen .. ja så blev jeg da overrasket, for der stod at jeg var trappet betydeligt ned i medicin.. hvilken er total forkert.. får en mængde som er så stor, at min egen læge aldrig har haft nogle der fik så høj en dossis som mig (udskrevet af en smerteklinik)
Samtidig er der en masse fejl i min "livshistorie" , alt tyder på at han ikke har sat sig ret meget ind i min sag.
Han erklæring har en god fylde ..men med det at mine hænder arme og skuldre er hel gode og ikke fejler noget .. DET er jeg meget glad for !!! men har nu heller aldrig haft problemer med dem.
UD fra denne speciallægeerklæring og KUN ud fra den og så fra kommunens lægekonsulent udtaglese om han er enig med speciallægen : fleksjob i Min. 20 timer i ugen.
De vælger at se hel bort fra alt andet en den speciallægeerklæring,.. kan man virkelig det ?
Der foreligger 2 erklæringer fra 2 smerteklinikker som begge beskriver mine smerter, og at der også føleforstyrelser m.m .. DET står der ikke noget om i den nye speciallæge erklæring ..nok fordi han ikke undersøgte det.

Til trods for jeg hele tiden har gjort opmærksom på at der er noget der ikke stemmer ..INDEN deres afgørelse.. har deres holdning været .. klag ! .. og ja ..jeg har anket ..og den ligger nu i statsforvaltningen, de har en ventetid på omk. 8 måneder.. og jeg sidder bare og syntes det er uhyggeligt at kommunen afgør en sag ..på noget som IKKE er i orden..
fedt nok .. de får den sikkert tilbage fra statsforvaltningen .. og skal træffe en ny afgørelse .. så har det kørt i over 2 år inden vi når så langt !
Men i meltiden .. SKAL jeg jo køres ned .. så jeg skal i praktik .. med henblik på fleksjob... og da kommunen har travlt .. har jeg så selv (igen) fundet en praktikplads... og der .. står jeg nu ..
Jeg skal til samtale i den butik hvor praktikken skal være .. sammen med jobkonsulent på fredag !
Men ..jeg har bedt min sagsbehandler om at få opdateret min ressurceprofil, (Den er lavet i marts måned ..sidste år) samt jeg har forespurt om jeg ikke skulle få lavet en helbredsundersøgelse/ statusq. hos min læge, da jeg har det dårligere end dengang.... og det sendte jeg på mail for knap en uge siden til min sagsbehandler... og har intet hørt fra hende ...
Hvad gør jeg .. ?
jeg har self. tænkt mig at møde op til den samtale med jobkonsulent og praktik sted.. men skal ressurceprofilen ikke opdateres inden jeg starter i praktik .. og hva med den fleksjobbebevis ? (har aldrig hørt om det bevis før jeg læste her )
I min sag har kommunen /lægekonsulent / speciallæge skrevet "med de rette hensyn" .. det er der ingen der har villet / kunnet sige hvad der er .. for alt (mener jeg) er afprøvet, på bomi skive...
Kan det være rigtig at jeg "bare skal møde op mandag " i praktik, selv om de ting ikke er i orden ? ..eller skal jeg bare sige .. at de ting skal lige være i orden inden jeg starter ?.
Jeg mener selv at hvis jeg skal have en tilværelse, så er der desværre kun førtidspension.

hvis nogle har læst hertil ..

Vil jeg være super glad for at høre noget respons

Mvh.
Lars-Erik
lars67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 14:08   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Lars!

Det er da en værre redelighed. Desværre er det ikke et enestående tilfælde. Det vil du også kunne læse rundt om, på denne side.

Selv har jeg været udsat for noget lignende. Jeg blev også sygemeldt i januar 2007. Jeg blev udsat for en arbejdsskade, hvor jeg kom til skade med ryggen. Jeg får mange smertestillende piller hver eneste dag. Allerede i april måned sidste år, forsøgte jeg at få kommunen til at finde ud af hvad der skulle ske med mig. Desværre trak de hele ud, så jeg først kom i min førte arbejdsprøvning i februar i år. Jeg er i min anden arbejdsprøvning nu. Det går rigtigt godt.

På et tidspunkt sendte kommunen mig til speciallægeundersøgelse ved en reumatalog. Lægen var skam flink og rar, men samtidig meget distræt og forvirret. Han drog en del konklutioner, som ikke havde hold i virkeligheden. Han gjorde ikke meget ud af selve undersøgelsen. Da speciallægeerklæringen kom med posten, kunne jeg næsten ikke genkende mig selv. Det var stort set ikke mig det handlede om. Desuden var der næsten en hel side, der handlede om lægens generelle holdning til "de syge kvinder". Jeg følte mig forudrettet og sendte derfor en klage over, at kommunen havde sendt mig til den pågældende læge, samt en klage til patientklagenævnet over selve undersøgelsen.

Hvis jeg var dig, ville jeg også sende en klage til patientklagenævnet og en klage til kommunen (borgmester, kommunalbestyrelsesmedlemmer og sagsbehandleren og vedkommendes chef).

Da jeg gjorde det reagerede flere kommunalbestyrelsesmedlemmer og jeg fik skriftligt svar fra borgmesteren og teamlederen i jobcentret.

Du skal ikke lade dig presse til noget du ikke kan. Har du ikke en der kan hjælpe og støtte dig. En der kan tage med til møder og den slags?

Jeg håber, at du trods alt er ved godt mod.

Mange hilsner, Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 15:59   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg var sidste år igennem en arbejdsprøvning, som jeg nærmest vil kalde en parodi, fyldt med løgnehistorier. Det var ikke en reel arb.prøvning, værkstedsleder BESLUTTEDE simpelthen, at jeg kunne klare et flexjob. Værkstedsleder gjorde mig bl.a. opmærksom på, at jeg har ondt et "forkert" sted, hun er tydeligvis ikke klar over, at rygsmerter kan sidde forskudt.

En anden anbefaler dig at klage, sikkert en god ide.
Jeg vil anbefale dig, at gå til egen læge, og prøve at få ham til at henvise dig til en speciallæge, for at få en anden vurdering.
Så vidt jeg forstår så får du stadig sdp, så den økonomiske side er i det mindste i orden.
Det meste af det der foregår i kommunalt regi er KASSETÆNKNING, udfra "går den så går den".
For mit eget vedkommende gider jeg ikke diskutere med dem. De påstår at jeg kan klare et flexjob, det mener jeg ikke. Så nu håber jeg bare, at de snart finder mig et sted, hvor jeg kan starte i praktik, og så tager jeg den derfra.
Jeg VED godt hvordan det kommer til at forløbe, og det tror jeg faktisk også at de ved.
Jeg tror faktisk at du får mest ud af, at møde op i praktik, og så sige fra når du ikke kan klare mere, og hvis de så kræver et nyt forsøg, så tag den med. Men SÅ er det vist også tid til selv at søge ftp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob praktik lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 09:45
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 7 30-09-2012 23:42
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 43 08-03-2012 02:47
Praktik og kommunalt fleksjob Tullee Spørgsmål ang fleksjob 16 10-03-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension