K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 12:24   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Går ud fra, at Birthe er mig.

Det er korrekt at det er ekselevens tråd, men det er OGSÅ den politiske afdeling på k10, hvor det er tilladt at debattere. Det bliver en noget ensidig debat, er det ikke tilladt at kommentere på de indlæg og svar der måtte komme i en politisk tråd.

Jeg læser ingen steder det er forbudt at kommentere indlæg i en debat i denne afdeling af k10, men hvad ved jeg.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 17:09   #12
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Smile

Hej Ingrid.

Du har ret i, at mit indlæg var 1 besvarelse på dit indlæg til ekseleven, jeg fik desværre skrevet dit navn forkert. Sorry..

Du har fuldkommen ret i, at alle har ret til at komme med bemærkninger til indlæg, eller at skrive deres personlige mening . Ellers bliver tråden ensidig.

Nogle er glade for at være på HKI, andre er ikke, derfor er det rart at man kan læse om hvad andre mener, så man selv kan danne sig et indtryk af forholdene eller af stedet...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 14:57   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lecure

Tak for dit forrige indlæg, hvor du på god vis netop v. eks.'er fra værkstederne fortæller om, hvordan det foregår på HKI.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 13:24   #14
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej le cuere

Jeg er enig med dig i at HKI udnytter systemet. Uden en meningsløs aktiverings-mølle vil jobfirmaet slet ikk kunne eksistere.

Du fortæller at man kan hente gratis kaffe i kantinen på HKI. Det glæder mig at de stadig giver gratis kaffe på HKI. Den kaffe-ordning blev indført mens jeg var elev på HKI efter en lang og sej kamp mod direktør Kirsten Møller.
Dengang HKI flytter til Glentevej forbyder direktøren helt kaffe-maskiner på HKI. De ansatte får derefter ordning med gratis kaffe MEN ELEVER OG FOLK I AKTIVERING/ARBEJDSPRØVNING SKAL KØBE DYR KAFFE I KANTINEN.
Vi elever skriver til HKI´s bestyrelse og klager over hvordan direktøren behandler os. På den måde får alle gratis kaffe på HKI.

Smart fundet på af HKI når de sætter folk til at male og gøre rent i jobfirmaets bygning. På den måde kan spare jobfirmaet mange penge.

Historien om at man er overladt til sig selv kender jeg alt for godt fra dengang jeg var elev på HKI.
De ansatte havde ikk tid nok til at hjælpe eleverne med at få en god uddannelse.

Ud fra det du skriver tror jeg at du har fået samme indtryk af jobfirmaet som jeg har.

Du skriver osse om deres kreative værksted. Sådan et havde de ikk dengang jeg var elev på HKI.
Vil du fortælle lidt mere om hvad man laver på det værksted ?

Hej gunvor

Tak for din støtte til min kamp mod jobfirmaerne.
Det er konkurrence-forvridning som bare pokker når arbejdsløse bruges som gratis arbejdskraft så jeg håber at den nye regering vil lukke hullet i lovgivningen og stoppe det vanvittige aktiverings-cirkus.
Jeg håber at flere ekselever fra HKI på et tidspunkt kommer med på K10.

Hej Ingrid

Jeg er fuldstændig enig med dig når du skriver at ’på sin egen sære måde, så holder jeg frygtelig meget af ildsjæle - hvis ellers de passer på dem selv og ikke brænder forgæves op.’

Din kamp for jobfirmaer som fx HKI er tabt på forhånd - Ingrid. Skiftet til ny rød regering betyder at jobfirmaerne går en hård fremtid i møde. Jobfirmaer som HKI vil gå konkurs på stribe når det vanvittige aktiverings-cirkus lukkes. Advokaterne som rydder op i konkurs-boerne efter jobfirmaerne vil som de sidste blive sat i sving af jobfirmaerne.
Så pas godt på dig selv Ingrid og undgå at brænde op i en forgæves kamp for jobfirmaerne.

Jeg var ved at dø af grin over din bemærkning om ’at de mennesker der bliver revalideret på HKI, når de kommer ud i det "rigtige" arbejdsliv, overhovedet kan arbejde med faget og værktøjer der hører til.’
Hvordan pokker kan du udtale dig om det Ingrid ? Har du osse fået en revalidering på HKI ?

HKI har oplevet et stort fald i antallet af elever på deres værksteder siden jeg var på HKI – det oplyser praktikpladsen.dk.
http://www.praktikpladsen.dk/show_go...pecialeId=1000
De gabende tomme værksteder bruges næsten ikk til revalidering - Ingrid.

Osse sjovt når du skriver at ’HKI tjener penge, og har et tæt samarbejde med erhvervslivet’.
Som jobfirmaet skriver på deres hjemmeside så sender de folk i virksomhedspraktik ’op til 13 uger’ for at blive udnyttet som gratis arbejdskraft.
http://www.hki.dk/jobpakke/
Men det sætter den nye regering snart en stopper for – Ingrid.

Håber du vil fortælle mere om hvorfor du syntes godt om HKI så vi kan få en god debat.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 14:56   #15
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej le cuere

Jeg er enig med dig i at HKI udnytter systemet. Uden en meningsløs aktiverings-mølle vil jobfirmaet slet ikk kunne eksistere.

Du fortæller at man kan hente gratis kaffe i kantinen på HKI. Det glæder mig at de stadig giver gratis kaffe på HKI. Den kaffe-ordning blev indført mens jeg var elev på HKI efter en lang og sej kamp mod direktør Kirsten Møller.
Dengang HKI flytter til Glentevej forbyder direktøren helt kaffe-maskiner på HKI. De ansatte får derefter ordning med gratis kaffe MEN ELEVER OG FOLK I AKTIVERING/ARBEJDSPRØVNING SKAL KØBE DYR KAFFE I KANTINEN.
Vi elever skriver til HKI´s bestyrelse og klager over hvordan direktøren behandler os. På den måde får alle gratis kaffe på HKI.

Smart fundet på af HKI når de sætter folk til at male og gøre rent i jobfirmaets bygning. På den måde kan spare jobfirmaet mange penge.

Historien om at man er overladt til sig selv kender jeg alt for godt fra dengang jeg var elev på HKI.
De ansatte havde ikk tid nok til at hjælpe eleverne med at få en god uddannelse.

Ud fra det du skriver tror jeg at du har fået samme indtryk af jobfirmaet som jeg har.

Du skriver osse om deres kreative værksted. Sådan et havde de ikk dengang jeg var elev på HKI.
Vil du fortælle lidt mere om hvad man laver på det værksted ?

Hej gunvor

Tak for din støtte til min kamp mod jobfirmaerne.
Det er konkurrence-forvridning som bare pokker når arbejdsløse bruges som gratis arbejdskraft så jeg håber at den nye regering vil lukke hullet i lovgivningen og stoppe det vanvittige aktiverings-cirkus.
Jeg håber at flere ekselever fra HKI på et tidspunkt kommer med på K10.

Hej Ingrid

Jeg er fuldstændig enig med dig når du skriver at ’på sin egen sære måde, så holder jeg frygtelig meget af ildsjæle - hvis ellers de passer på dem selv og ikke brænder forgæves op.’

Din kamp for jobfirmaer som fx HKI er tabt på forhånd - Ingrid. Skiftet til ny rød regering betyder at jobfirmaerne går en hård fremtid i møde. Jobfirmaer som HKI vil gå konkurs på stribe når det vanvittige aktiverings-cirkus lukkes. Advokaterne som rydder op i konkurs-boerne efter jobfirmaerne vil som de sidste blive sat i sving af jobfirmaerne.
Så pas godt på dig selv Ingrid og undgå at brænde op i en forgæves kamp for jobfirmaerne.

Jeg var ved at dø af grin over din bemærkning om ’at de mennesker der bliver revalideret på HKI, når de kommer ud i det "rigtige" arbejdsliv, overhovedet kan arbejde med faget og værktøjer der hører til.’
Hvordan pokker kan du udtale dig om det Ingrid ? Har du osse fået en revalidering på HKI ?

HKI har oplevet et stort fald i antallet af elever på deres værksteder siden jeg var på HKI – det oplyser praktikpladsen.dk.
http://www.praktikpladsen.dk/show_go...pecialeId=1000
De gabende tomme værksteder bruges næsten ikk til revalidering - Ingrid.

Osse sjovt når du skriver at ’HKI tjener penge, og har et tæt samarbejde med erhvervslivet’.
Som jobfirmaet skriver på deres hjemmeside så sender de folk i virksomhedspraktik ’op til 13 uger’ for at blive udnyttet som gratis arbejdskraft.
http://www.hki.dk/jobpakke/
Men det sætter den nye regering snart en stopper for – Ingrid.

Håber du vil fortælle mere om hvorfor du syntes godt om HKI så vi kan få en god debat.


Ekseleven
Øhhhh - MIN kamp for jobfirmaerne er tabt på forhånd, skriver du.

Må være en misforståelse - JEG kæmper IKKE for jobfirmaer, men har bare en mening om HKI, der er modsat din.

Uenighed i en debat, og straks er det en kamp - næhh, blot uenighed.

Men ok, så lad os tage debatten - og vi kan jo starte med, HVAD skal man sætte i stedet for f.x HKI`s metoder til afklaring, hvis en afklaring mod revalidering, fleksjob eller pension skal være realistisk?

Skal vi fratage de syge deres sygedagpenge og give dem fuld løn i afklaringsperioden, og hvad hvis de kun kan klare 2 timers job med 30% af en normal arbejdsevne? Hvad skal lønnen så være? Det virker ikke specielt realistisk at nogen arbejdsgiver skal betale fuld overenskomstmæssig løn, for en lille bitte indsats af en syg person der næsten intet magter.

Jeg syntes afklaringer skal være realistiske og skal nærme sig et normalt arbejdsliv, før man kan bedømme noget som helst og har intet imod at det så kan foregå på HKI og lignende steder, at HKI så får penge for det eller tjener på det, er ikke noget jeg bekymrer mig om - husleje og varme og drift incl. personale skal der jo tjenes til. Havde kommunen selv oprettet et sted, så skulle kommunen jo betale for det samme. Så forskellen, for mig, er ret ens.

Vi taler syge mennesker og vi taler om at give nogle en chance på en revalidering. F.x en uddannelse som designer for en sårbar ung, på KHI - klart at arbejdet så skal være realistisk og rigtig arbejde i tæt kontakt med det rigtige erhvervsliv.

Aktivering af raske, på enten KH eller på dagpenge er noget helt andet og dèr vil jeg give dig ret i - at dèt system bliver p.t misbrugt af landets kommuner, at man smækker raske ledige ud i reelt arbejde, så man er fri for at ansætte raske ledige.

Du var vist heller ikke ledig selv, da du gik på KHI - så vidt jeg forstår så fik du en revalidering, så meningen var vel senere at du så kunne klare dig ude i det virkelige liv. Om du fik fuld løn eller en uddannelsesløn fremfor revalideringssats - må vel komme ud på èt.

Dèt med kaffen - hvad skal man sige? Jeg havde nok taget termokanden med - men godt gået, dèt med kaffen - når nu det er et stort megaproblem.

Men sådan er vi så forskellige

Ny regering, javist - men JEG har dælme IKKE glemt, hvem der fik lavet systemet om så en ny pensionslov kunne træde i kraft 1-1-2003. Så jeg hænger ikke ubetinget min hat på en rød regering, men vil se det først.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 15:13   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, de får penge for hver en de modtager-det er det de lever af.

Det vel ikke udnyttelse at tjene penge,det vel lidt som slagteren der lever af folk der spiser kød eller sko ringen der lever af at folk har behov for at få noget fod tøj på.

I stæden for at gå efter de her "anden aktøre"der har fundet en fed leve vej,så skulle man heller bruge krudet på at ændre reglerne omkring afklaring og aktivering og linde for det er vel enlig det LA Cure har et problem med.

Det bare min mening,og så vil jeg ikke kommenter mere på de her tråde om HKI s udnytelse af ledige.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 12:02   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej Ingrid

Du ved mere om hvad der foregår i jobfirmaet HKI end jeg som var der i rundt regnet 4 år.
Forklar venligst hvorfra dine oplysningerne kommer fra:

”det er syge mennesker, uden 100% arbejdsevne der (også) bliver afklaret på stedet, måske de er for dårlige til at være ude andre steder, eller der er andre specielle grunde til at afklaring foregår i huset”

og

”HKI er mere end et afklaringssted, der er f.eks beskyttede værksteder til de allersvageste førtidspensionister, og andre får en uddannelse på en revalidering - f.eks i køkkenet”

og

”og har et tæt samarbejde med erhvervslivet - sådan at de mennesker der bliver revalideret på HKI, når de kommer ud i det "rigtige" arbejdsliv, overhovedet kan arbejde med faget og værktøjer der hører til”

og

”Vi taler syge mennesker og vi taler om at give nogle en chance på en revalidering. F.x en uddannelse som designer for en sårbar ung”

Dine oplysninger kan ikk læses på HKI´s hjemmeside.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 13:14   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Ja, de får penge for hver en de modtager-det er det de lever af.

Det vel ikke udnyttelse at tjene penge,det vel lidt som slagteren der lever af folk der spiser kød eller sko ringen der lever af at folk har behov for at få noget fod tøj på.

I stæden for at gå efter de her "anden aktøre"der har fundet en fed leve vej,så skulle man heller bruge krudet på at ændre reglerne omkring afklaring og aktivering og linde for det er vel enlig det LA Cure har et problem med.

Det bare min mening,og så vil jeg ikke kommenter mere på de her tråde om HKI s udnytelse af ledige.

Hmmm, nej man kan ikke bare sammenligne en slagter med "anden aktør"... -slagteren skal levere et kvalitetsprodukt for at overleve(det samme gælder jo for hele erhvervslivet), mens "anden aktør" blot skal opbevarer personer i et aftalt tidsrum, hvorefter de herefter vil udløse et større tilskud til kommunerne


Ps. Er Ingrid ikke ansat i det kommunale ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 10:59   #19
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, nej man kan ikke bare sammenligne en slagter med "anden aktør"... -slagteren skal levere et kvalitetsprodukt for at overleve(det samme gælder jo for hele erhvervslivet), mens "anden aktør" blot skal opbevarer personer i et aftalt tidsrum, hvorefter de herefter vil udløse et større tilskud til kommunerne


Ps. Er Ingrid ikke ansat i det kommunale ???


.
Hej Multe


Jeg husker ikk om Ingrid er ansat i det kommunale.
Når Ingrid forklarer hvorfra de mange oplysninger om jobfirmaet HKI kommer fra så kan det jo være at Ingrid vil oplyse det.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 12:17   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej Multe


Jeg husker ikk om Ingrid er ansat i det kommunale.
Når Ingrid forklarer hvorfra de mange oplysninger om jobfirmaet HKI kommer fra så kan det jo være at Ingrid vil oplyse det.



Ekseleven

Hej ekseleven

Neeej, måske er det ikke i det kommunale system hun er ansat... -men det må da helt sikkert være i det offentlige hun slår sine folder... -og så vil hun da ikke forklare hvor oplysningerne kommer fra, for så får h*n da en sag på halsen for brud på tavhedspligten


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Avis: Skandalen i jobfirmaet HKI ekseleven Politik og Samfund 11 03-09-2012 12:10
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Ida Auken besøgte jobfirmaet HKI ekseleven Politik og Samfund 12 02-12-2011 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension