K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 14:30   #11
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
SOS sygedagpengestop...

Igen, Tusind tak til ALLE! for alle gode råd og informationer...

Utroligt, at der nogen, der orker at tage sig tid til det, jeg kan kun bøje mig i støvet for jer allesammen! Undskyld hvis jeg besvarer forkert, r stadig ved at prøve mig frem herinde... Skriv endelig, hvis der er noget jeg gør "forkert"!

er stadig ved at prøve at danne mig et overblik...
så jeg vender lige tilbage, når jeg lidt bedre kan finde op og ned i det hele

Har nu skrevet hvor jeg bor, hvis det bliver til en ulempe for mig, er der ikke noget at gøre ved det, jeg har intet at skjule! ...men kan da godt se det måske er meget naivt, når man efterhånden finder ud af hvordan "systemet" er skruet sammen...

venlige hilsner og

Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:55   #12
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg må ubetinget give FLORKEN ret mht. desitationsangivelse........

vi ved jo af erfaring , at mange sagsbehandlere læser med herinde, hvilket jo i sig selv er super. MEN MEN.....

man skal huske at scenen er skå, og ikke alle har måske samme motiver, og mange sager kan i små samfund være let genkendelige.......

så anonymitet er i mine øjne ok.....location burde jo være irelevant, da loven jo er ens i hele DK .... skulle man da formode.....

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:56   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiskada Se meddelelser
Hjælper det at få nye papirer fra lægen, til at lægge ved klagen?? Hvilken slags?
måske også udtalelse fra psykolog?? (det var på tale med min sagsbeh. for 1 1/2 md. siden, men pludelig ville de ikke have en udtalelse alligevel, måske fordi de så ikke kunne slippe afsted med sygedagpengestoppet???
Er du blevet partshørt før afgørelse? (dvs. har du set alle de akter, som de har truffet afgørelsen efter? Har du set din opdaterede ressourceprofil og fået lov at tilføje eller give kommentarer til den før afgørelse?)
Er du ikke blevet partshørt, så klag endelig over det, for har de ikke gjort det, så er sagen nemlig ugyldig!

Det er en meget god idé at få fat i nyere lægeoplysninger fra din læge/speciallæger, som fortæller om dit helbred (f.eks. nye diagnoser eller at dit helbred er forværret, at du skal i behandling osv.). Du har altid ret til at have adgang til dit eget journal hos lægen/speciallægen. Dem kan du vedlægge til klagen.

Og husk at klage inden 4 uger.

Held og lykke !


Til hansamand: Ligesom en af de andre skriver herinde, så er der grunde til, at folk ikke vil oplyse, hvilken kommune, de bor i. Lad folk selv bestemme. Jeg har set dig skrive det flere gange nu. Vi må bare hjælpe hinanden så godt, vi kan med de oplysninger, der kommer. Det behøver ikke nødvendigvis være anderledes, når man kommer fra en bestemt kommune. Lovene gælder jo i hele landet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 12:13   #14
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Question Droppe fagforening eller ej???

Halløj

Jeg har nu anket sygedagpenge-stoppet m.m., men der går jo nok lidt tid inden jeg hører noget...

Har nogen af Jer erfaring for, om der er nogen ulemper forbundet med, at melde sig ud af fagforeningen??
Jeg har jo ingen indtægt pt. (da jeg er gift osv. og derfor ikke kan få kontanthjælp),
og jeg kan jo ikke få dagpenge derfra, da jeg ikke er raskmeldt...
og de har heller ikke været til nogen hjælp, mens jeg har været sygemeldt??

men det er meget svært at finde næsten 900 kr i budgettet,
for ikke at sige umuligt!

men skyder jeg mig selv i foden, hvis jeg melder mig ud nu??

Pga. diverse "skavanker" forventer jeg jo ikke, at komme til at arbejde i ordinær job igen,
har prøvet at kontakte fagforeningen, men fik ikke noget sæligt brugbart svar.

men, men
hvis jeg melder mig ud, er jeg vel ikke berettiget til at få sygedagpenge,
hvis ellers min anke gir' mig medhold (hvad jeg forventer).???

Håber nogen af Jer sidder inde med et par gode råd?

Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 15:05   #15
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Fagforeningen valgte jeg selv i første omgang at blive i, men det er jo valgfrit. Dog er det MEGET VIGTIGT at du bliver i A-kassen, da du ellers ikke kan få udbetalt sygedagpenge.

Flere og flere fagforeninger har ud over det de gør rent fagligt også nogle billige ulykkesforsikringer m.v. og hvis du har en af disse, mener jeg nok, at forsikringerne ryger, såfremt du udmelder dig af fagforeningen.

Så tjek det lige først - jeg mener også, at der er nogle herinde der har skrevet, at man kan få et slags "hvilende medlemsskab" eller noget i den retning, der gør at fagforeningskontingentet bliver mindre. Men hvilken gruppe det drejer sig om ved jeg ikke. Du kan evt. forespørge din fagforening hvilke muligheder der er for at lave sit medlemsskab om ved langtidssygemeldinger m.v.??

Det er først efter at jeg er blevet førtidspensionist at jeg har meldt mig helt ud af det hele.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 15:47   #16
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
pengene i fagforeningen kan nu også være givet meget godt ud, undertegnede har pt, en sag kørende i a.s.k. og de er med på sidelinien.

de har endnu ikke haft indflydelse på noget,(da der ingen status er kommet, endnu da)... men jeg ved da de har et temmeligt stort juridisk bagland, man kan trække på....

og som ftp.er rækker egne midler jo ikke lige til og skulle føre en sådan kamp. (håber da heller ikke det sker).... men da kan det være fornuftigt og have givet de ekstra 160.- ud om mdr................................ tror jeg da

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 19:06   #17
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg har været i to fagforeninger og begge har kunnet hjælpe mig. 1 gang i hver.

Den jeg er i nu, hjælper mig også på min vej ud af det ordinære arbejdsmarked og forhåbentlig til en fleksgodkendelse.

Jeg fik ret sent min fagforening på banen, da jeg vidste at jeg ikke kunne vende tilbage til det erhverv, men herinde skubbede de til mig. Kontaktede dem så, hvor jeg på det tidspunkt havde været sygemeldt i 9 måneder. Sendte dem alle de papirer jeg havde og fik tilbage at jeg hurtigst skulle komme til et møde. Der fortalte hun hvilke mangler/fejl min sag havde og dem skulle jeg få fat på og så aftale et møde med sagsbehandler, hende selv og jeg.

På mødedagen havde jeg været sygemeldt i 11,5 måneder og vidste ikke hvad jeg skulle stille op, men det gjorde fagforeningen. Hun hjalp mig til en forlængelse, en handleplan, at få fastslået at jeg ikke kunne vende tilbage til erhvervet og så en arbejdsprøvning.

Nu er alt dette overstået og rapporten fra arbejdsprøvningen er modtaget de forskellige steder og næste møde kommer til at foregå med hende også.

Jeg synes også det er mange penge, men jeg vil ikke være foruden den hjælp de kan give. Det samme med pensionen, som jeg selv nu vælge at betale til pga. de forsikringer der følger med.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 19:10   #18
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Tak for de foreløbige råd!

Jeg prøver lige at kontakte fagforeningen igen, igen...
og ser om der kommer kvalificeret råd fra dem i morgen.


Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 20:01   #19
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
i min fagforening kan man søge om kontingentnedsættelse, når man er i dennne situation som du og jeg også er i .....

ved ikke hvor meget din mand tjener og om i har fx friværdi i huset, men det kan være muligt at få kontanthjælp eller supplerende kontanthjælp selv om i er gift og ejer et sted at bo
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 17:47   #20
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
EDB-systemet Opera?? urigtige dato'er/oplysninger

NU har jeg lige fundet ud af,
at min sagsbehandler har tilføjet ting, der ikke er sket,
og tilbud jeg IKKE har fået, i min sag,
inden den er sendt tilbeskæftigelses ankenævnet..

Det kan også ses på dato'erne,
fordi der er tilføjet 2-3 punkter under hvert punkt af sagsforløbet,
EFTER mine sdp stoppede...

Sagsbeh. skriver så til ankestyrelsen, at hun er nød til manuelt,
at tilføje datoer, da EDB-systemet OPERA ikke selv skriver korrekt dato,
men kun datoen for hvornår den er udskrevet???

ØHHHH????

alle de andre dato'er passer ellers fint...
det er kun de sidste 2 måneder før sdp-stop,
at man kan se 2-3 punkter skrevet om møder, der IKKE har fundet sted,
og tilbud jeg IKKE har fået???


Jeg er måløs!!!

er der andre, der har været udsat for noget lignende???

eller Andersine; ved du om h*n kan slippe afsted med,
at tilføje ting der ikke er sket???


fra den

TOTALT måløse, skuffede og snart opgivende

Kiskada

Sidst redigeret af kiskada; 29-08-2010 kl. 22:26. Årsag: laver ny tråd i stedet... (se: "urigtige oplysn. tilføjet af sagsbehandler"
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension