K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 22:15   #61
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg er en af dem der ikke svarede fordi jeg var i tvivl om hvorvidt det drejede sig om erklæringen fra speciallæge eller noget sagsbehandler har skrevet ?

Er det fra speciallæge så ville jeg med det samme bestille en tid ved lægen (egen læge) som måske kunne være behjælpelig med kommentar jeg ved ikke hvem der har henvist til den speciallæge men måske du har andre erklæringer der ikke harmonere med den erklæring .. under alle omstændigheder ville jeg tage min læge med på råd, lægen kender dig jo

Ved at da Web var under udredning blev han sendt til røntgen for at få tjekket sine knæ og den røntgen blev lidt af en oplevelse for i følge den var der intet galt nu er det bare sådan at otopædkirug der laver kikkertundersøgelser allerede inden undersøgelsen havde konstateret det kommer der ikke en skid ud af for det du fejler ses ikke ved røntgen derfor vi bruger kikkeret , så kommunen fik en udtale fra ham samt en video hvor det tydeligt kunne ses hvad problemet var og så valgte kommunen at bruge de udtalelser frem for dem fra hospitalet (hvor en underlig læge endvidere havde skrevet at web havde lange slanke fødder he he he underlig kommentar uden for sammenhæng og ikke mindre underlig set i lyset af at han aldrig havde skoen af , vi blev enige om at det nok var en læge der selv havde brug for noget hjælp )

Men kan ikke sige nok , få din læge med på råd sådan at din læge kan skrive noget om din medicin og ja kom gerne med ny viden om din medicin og påpeg hvad lægen laver forkert men KUN ting der er belæg for at du ved (fakta fra andre undersøgelser, fra din læge fra indlægssedler osv )
  Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:45   #62
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej EE og Hejdien

Jeg føler nu godt nok også, at jeg driver rovdrift på jer herinde , så er taknemmelig for hvert et svar.

Jeg prøver kort, det er en psykiatrisk speciallæge erklæring, som sagsbehandleren har bedt om foretaget, fra en af deres "udvalgte". Jeg finder ud af, at han er en middelmådig til dårlig psykiater, både fra en der har kendskab til ham og dels fra en der har kendskab til 2, der har været i hans "kløer". Begge i forbindelse med ADHD og jeg selv og jeg/man var slet ikke i tvivl om, at han ikke anerkendte diagnosen og senere har jeg fået at vide, at han generelt ikke er til diagnoser.

Der er mange småfejl, de er nemme at rette, der er ingen tvivl om, at det mangel på grundighed eller høre forkert eller opfattelse, talemåder der er nedladende eller svære at forstå.

Der hvor jeg kan se det store problem og ser at sagsbehandleren ligesom har afmærket, er afsnittet med medicin og diagnoser. Dels er der en masse fine ord, som jeg nok skal få forståelsen af, og dels mener han, at ikke at jeg er i anti-depressiv behandling, men får stemningsstabiliserende medicin, som hjælper mig med med søvnvanskeligheder. Her er den hel gal, da både på netdoktor og i indlægssedlen netop står, at det virker anti-depressivt i den dosis jeg får. Deraf mener han så, at der er uafprøvede behandlingsmuligheder, nemlig et præparat som min psykiater har været inde på, men både hun og jeg mener og føler, at jeg er stabil, som man nu kan blive, når man er et menneske med tanker og følelser.

Jeg er stødt på det flere gange, at den type læge, er den gammeldags type, som ikke anerlender ADHD og bruger "gode" gamle præprarater, fordi de virkede dengang og de virker nu. Også selvom ny forskning viser andet.

Min sagsbehandler er ikke den, der løber stærkest (har jo endnu ikke fået noget skriftligt fra ham ), men han undrede sig selv meget over det med medicinen.

Jeg skriver også til min psyk og så ser jeg hvad hun siger. Hun er ikke glad for det referat, jeg gav hende efter jeg var derinde og hun var heller ikke glad for det, som hun fandt om denne læge. Og jeg ved, at hun bliver vred over, at han stiller spørgsmål ved hendes valg af behandling af mig. Jeg er rigtig glad for, at have en læge der sådan bakker op. Det første hun sagde bagefter var, han skal ikke ødelægge din fremtid. Meeeen, hun ser nu også det gode i alle mennesker .

Så igang med mig......

Indsigelse til special lægeerklæringen - det er en god overskrift .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:12   #63
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Du driver absolut ikke rovdrift på os, det er kun rart at vi kan komme med lidt råd undervejs som du måske kan bruge til noget.

Jeg har også lidt ADHD træk, så jeg så ikke lige den med, at få sin læge/ psykiater ind over erklæringen, men så var det godt at Hejdien var på.

Super, at du har en god psykiater, hun ved jo lige hvordan hun kan hjælpe med kommentar til omtalte erklæring, hun kender dig og kender faget så det kan jo næsten ikke være bedre.

Jeg syntes, at næste gang du rykker din sagsbehandler (for hvad kan jeg ikke lige huske ?.). Så skriv til ham, at det er enormt frustrerende, at du på den måde skal være "efter ham" . Skriv, at der da må være retningslinier for svar fra kommunens side af, det kan jo ikke nytte, at det er dig der skal holde ham i ørerne. Såfremt han mener, at han først vil kunne vende tilbage til dig om en dag eller to, jamen så må han skrive det til dig og så kan du så kommentere om det er godt nok for dig. Der er ikke noget værre end af sidde at vente på noget der skulle have været bekræftet for 3 uger siden........ Den sløvfis

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 15:38   #64
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
TAK .

En dag som idag, hvor jeg er nede, er det rart at høre.

Har rykket sagsbehandleren og skrevet hvordan dårligt jeg har det, når jeg hele tiden rykke og stadig ingen svar får.

Jeg har også talt med min psyk., hvilket var rigtig positivt, da kommunen har sendt hende en kopi af speciallægeerklæringen og ønsker en vurdering fra hende også. Hun sluttede af med, "jeg er med dig hele vejen". Ja, det var sgu nok til, at jeg sad og hylede.

Så jeg forstætter med mine kommentarer og så mødes vi i næste uge og tager det sammen. Det var rart. Det kommer der ingen penge af, men en god følelse af, ikke at være alene.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 09:39   #65
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
JAAAAAAA

Det har vist sig, at det hjælper at være vedholdende. Jeg mener helt seriøst, at jeg ikke havde rykket og skrevet så meget frem og tilbage, hvis jeg ikke havde fået de råd og "spark" her.

Dette stod i den mail jeg modtog fra sagsbehandleren imorges: "Jeg har nu kigget på din sag, og vi forlænger den 26 uger fra 31.12.09 så du kan komme i en praktik med henblik på, forhåbentligt, snarligt at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg sender en bekræftelse på forlængelsen snarest, og så skal vi tale om praktik. Forløbet skal arrangeres i samarbejde med en af vores private samarbejdspartnere. Du må meget gerne overveje hvad du kunne tænke dig."

Og med en stor sag afsluttet, melder sig en ny. Hvad kunne jeg tænke mig ? Det kan jeg da forhåbentlig finde frem til. Og så skal jeg jo lige have styr på, hvad de mener med praktik. For jeg vil gerne arbejdprøves.

Sikke en start på morgenen, jeg er glad og lettet.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 10:01   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Det var da dejligt for dig, så fra nu af er det dig der holder skuden lige i vandet. Du virker for mig til at være lidt for godtroende overfor folk og det er desværre ikke alle der har "fortjent" det, der er nogle der skal holdes til ilden før de kommer igang.

Arbejdsprøvning er det samme som praktik. Faktisk hedder det idag ikke arbejdsprøvning, men virksomhedspraktik. Ja det er jo spændende hvad du kunne tænke dig. Virksomhedspraktikken starter som regel op med et forløb på 13 uger, derefter er der mulighed for forlængelse. Det kan være at du siger at du vil prøve at komme op i tid i en fortløbende afprøvning, eller at kommunen vil forlænge med samme formål. Der må I se hvordan det hele spænder af.

Under en arbejdsprøvning, der er det en god idé at føre dagbog, evt. en smerte dagbog. Trold har lagt en under nyttige links på forsiden af K10, det er godt at bruge, for ofte har man selv svært at forstå "hvor svært det kan være" at arbejde 1 - 2 timer i træk. Der kan man så tage bogen frem og se hvor man var før, under og/eller bagefter. Du skal jo også kunne fungere når du kommer hjem.

Held og lykke med det.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 13:58   #67
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Ha ha godtroende ja, det kan undrer mig, at jeg bliver ved, men på den anden side, så skal jeg gøre mig over 100 erfaringer, før det sætter sig fast.

Var hos min psykiater tirsdag, hvor jeg fortalte hende, at jeg havde fået sygedagpengene forlænget og at jeg havde, med hjælp herinde fra, været bisset i mine rykkere. Der smilede hun stort og sagde, "jeg vil gerne se hvad du har skrevet, når du er bisset". Og det er nok fordi, når jeg synes, jeg er bisset, så synes andre det er alm. tale .

Erfaringer får jeg også her, mange endda, så ved at være her og skrive med jer, så skulle jeg faktisk udvikle mig ret hurtigt . Altså i mit tempo - hurtigt. Og det tror jeg faktisk også er rigtigt. Bare det, at skrive de mails, er meget nyt.

Roder lidt rundt i mine mails, for kan ikke rigtig finde ud af, hvad mit næste skridt egentlig er. Det skal jeg nok finde ud af. I dag skal jeg og manden til møde hos psykologen hos PPR og der vil jeg prøve at snakke om, hvornår arbejdet går ud over børnene og hjemmet.

Jeg har jo ikke fysiske smerter, men mangler overblik og koncentration, som de 2 største og det kræver så meget energi, at jeg hurtig drænes og så bliver jeg hidsig, vred, træt, kan ikke rumme og overskue familie og hjem. Så jeg skal igang med at søge herinde efter andre, der har været i arbejdsprøvning med psykisk handicap eller sygdom og se hvordan de har tacklet udfordringerne. Dagbog ved jeg godt, men synes bare det er svært at vide, hvornår er grænsen nået. Det må være temmelig flydende, da vi jo er forskellige. Er det når mine børn er bange for mig eller er det når jeg må tage en middagslur?

Godt nok er jeg hjemme, men synes nu nok, at jeg bruger meget tid på min sag. Min psykiater fortalte også, at hendes oplevelse af speciallægeerlæringen bære præg af usikkerhed og en sådan ja ja, det kan da godt være, at man får det bedre af Ritalin. Så helt gal er jeg ikke, med det jeg så i den eller .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 19:42   #68
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Sagen går uendelig langsom fremad, når den ikke står stille. Det er temmelig svært ikke at være utålmodig og uforstående.

Nå, men i dag blev jeg en smule klogere. Var hos psykiateren og vidste jo at kommunen havde sendt en kopi af speciallægeerklæringen til hende. Med den, og her kommer det gode - tror jeg nok, ville kommunen gerne vide fra min egen psykiater, hvilk(e) konkrete diagnose(r) har jeg og i hvilken grad hun mener, jeg kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

Vi gennemgik speciallægeerklæringen sammen og hendes vurdering af den var, at den var ikke så slemt, men meget uklar, vævende, mange antagelser og uden nogen "beslutninger". Så alt ialt, en erklæring der ikke er noget værd. Håber en anden gang, at kommunen tænker over hvem, de beder lave en erklæring og ikke bare den billigste .

Så summasumarum bliver, at min diagnose er ADHD og komorbide lidelser og at hun skriver, at jeg IKKE kan være på det ordinære arbejdsmarked, men skal have skånehensyn.

Kan ikke lade være med at glæde mig over, at de nu beder hende om en vurdering, da jeg jo har tiltro til hende og jeg fik også lige stukket en bog i hånden, om jeg ikke ville læse den og komme med en anmeldelse. Jeg er sådan en der læser sætninger og afsnit, så det ville jeg hurtig klare, mente hun . Det er godt for mit hoved, at få lidt stimuli.

I morgen laver jeg den færdige udgave af kommentarer til speciallægeerklæringen og afleverer den til min sagsbehandler. Så må jeg se hvad han siger til det.

Jeg er dog stadig i stampe over, hvad vil jeg ???? Aner det ikke og det må min sagsbehandler hjælpe mig med at indsnævre. Nu har jeg jo fået forlænget mine sygedagpenge med 26 uger og sagsbehandleren havde sagt fra start af, at sagen ikke kan afsluttes inden for den ramme - ergo ryger sygedagpengene igen, så jeg kan i hvert fald sørge for, at jeg selv ikke hænger i bremsen .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 10:15   #69
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Ja, der gik ingen penge ind i torsdags og selv om jeg håbede til det sidste, kan det ikke bag på mig. Tog kontakt til min sagsbehandler, som gav besked videre og i denne uge, skulle sygedagpengene så gå ind. Hvorfor er det lige, at når man giver mig besked om forlængelse af sygedagpenge, ikke giver det kontor besked????? Ja gisningerne er mange...

Nå, men i følge min sagsbehandler, indkaldes jeg til et møde i løbet af et par uger, med henblik på praktik/afklaring. Og ja, det står sådan praktik/afklaring og her er det, at jeg forvirres. Er det 2 sider af samme sag eller er det 2 forskellige ting? Har lidt svært ved ordenes konkrete betydning. Tænker også, om der er noget jeg skal være opmærksom på. Lyder det mærkeligt, når jeg siger, at jeg er bange for at gå i en "fælde"? Ment på den måde, at jeg faktisk ikke ved nok om det jeg skal/siger ja til og dermed spænder ben for mig selv.

Har heldigvis lidt tid til at bore i det og blive klar - håber jeg .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 10:31   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Ja det er utroligt at de kan få lov i den grad til at forsinke udbetalingen af de offentlige ydelser, de burde betale renter ligesom vi andre.

Praktik og afklaring er det samme ord for, at du skal i "virksomhedspraktik med henblik på at blive afklaret i forhold til din formåen på arbejdsmarkedet". Kommunen skal finde et sted, en arbejdsplads hvor du kan komme ud og arbejde. I forløbet på ca. 3 mdr. skal du og kommunen finde ud af "hvad du kan klare" og med evt. hvilke skånehensyn.

Tag den med ro og hør hvad de har at sige på mødet og har du spørgsmål til hvordan du griber det an, hvad det betyder osv. så få det skrevet ned, så du har spørgsmålene klar til mødet.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension