K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 18:40   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Nu melder historien jo intet om, HVAD der sker i sagen lige pt.. Er den bare afvist og dermed lukket, eller arbejdes der videre med en løsning ???

Sker der intet, er man så overhovedet at betragte som sygemeldt længere ???
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 20:11   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Nu melder historien jo intet om, HVAD der sker i sagen lige pt.. Er den bare afvist og dermed lukket, eller arbejdes der videre med en løsning ???

Sker der intet, er man så overhovedet at betragte som sygemeldt længere ???
ja man stå som sygemeldt, men man skal henvende til sit jobcenter
når man mister sine sygedagpenge. såden at man stå som registreret
sygmeldt og man har stadig ret til en sagsbehandler.

men hvis man ikke gøre noget selv og følger op på sin sag
så sker der ingen ting.

det er vigtig på kontanthjælp, men er endnu vigtigere uden ydelse.
men ens lægepapir skal være 100 procent på plads, før en afklaring af ens
arbejdsevne kan finde sted.
men man er fri uden ydelse, så man kan helt selv bestemme hvad der skal ske.
en fordel i mit tilfælde, så man i fred og ro, kunne få styr på sin sygdom uden pres
fra nogen. man håber til det sidste at der er behandlingsmuligheder
jeg sagde ikke ja til en arbejdsprøving, før lægekonsulenten var helt i enig
der ikke var mere og komme efter rent lægefagligt.
men ja man skal være stærk for at være i dette system, det er helt sikkert.

mit var under de gamle regler før den nye reform, så kravene er bare blevet endnu større nu.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-01-2014 kl. 20:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 20:16   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Trådstarteren skriver jo at h*n har to sagsbehandlere - 1 sagsbehandler der behandler sygedagpengesagen, og 1 sagsbehandler der klare den anden sag.
Så man må formode der er en form for gang i sagerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 22:07   #14
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
I de sager, hvor man kan få tilladelse til at holde ferie og tage til udlandet, er når det ikke forhaler behandlingen, som sygemeldt på sygedagpenge og gældende indenfor eu/eøs, så
Man vil ikke kunne tage hvilket som helst sted hen uden jobcenterets samtykke. Og det vil også komme an på hvilken. Form for ferie det er.
I disse tider vil det være temmeligt dumt at tage afsted med en aktiv sag, for
Det kan opfattes som, at du er i besiddelse af flere ressourcer end du måske har i virkeligheden
Din bekendte har rådgivet dig forkert.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 23:40   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Trådstarteren skriver jo at h*n har to sagsbehandlere - 1 sagsbehandler der behandler sygedagpengesagen, og 1 sagsbehandler der klare den anden sag.
Så man må formode der er en form for gang i sagerne.
Smiler... Der er bare ikke noget som tyder på at der sket noget siden september
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 23:54   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, sådan er det jo desværre. Husker selv med min pensionssag og der gik et helt år, uden der skete noget. Men sagen var der jo, omgivelserne var bare tunge i røven, hehe.

Jeg skriver heller ikke at hun ikke MÅ rejse, jeg stiller bare spørgsmålstegn ved, om det er så uproblematisk når man har en sag.

Der skal i hvert fald hives noget skriftligt dokumentation hjem, så ikke der begås en brøler der kan få uheldige konsekvenser.

Sidst redigeret af Ninja; 14-01-2014 kl. 23:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 00:04   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, sådan er det jo desværre. Husker selv med min pensionssag og der gik et helt år, uden der skete noget. Men sagen var der jo, omgivelserne var bare tunge i røven, hehe.

Jeg skriver heller ikke at hun ikke MÅ rejse, jeg stiller bare spørgsmålstegn ved, om det er så uproblematisk når man har en sag.

Der skal i hvert fald hives noget skriftligt dokumentation hjem, så ikke der begås en brøler der kan få uheldige konsekvenser.
Nej men tråden ER interessant.. Jeg har kørt google træt nu, men der findes INTET om den situation med en sygemeldt uden offentlig ydelse

Alle steder omtales kun syge med sygedagpenge eller anden offentlig ydelse
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 00:40   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, det er ikke noget man kan søge sig til - jeg har også forsøgt med jævne mellemrum.

Min bange anelser er, at man fortsat er en del af aktivloven, selvom man ikke får penge nogen steder fra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 01:01   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, det er ikke noget man kan søge sig til - jeg har også forsøgt med jævne mellemrum.

Min bange anelser er, at man fortsat er en del af aktivloven, selvom man ikke får penge nogen steder fra.
Men HELT logisk set så er der kun 2 muligheder..

1. Man er sygemeldt, men uden offentlig ydelse.. Men kommunen bruger ressourcer på at bringe en videre, til en forhåbentlig bedre tilværelse fremover.
SÅ har man jo en vis pligt til at følge dette tiltag..

2. Man er sygemeldt.. Stadig uden offentlig ydelse.. Men kommunen bruger ingen ressourcer på at bringe en videre, til en bedre tilværelse fremover.
I så fald har man vel ingen som helst pligt til at lade sig underkaste diverse regler..

Hvis man ikke køre med toget, så skal man vel heller ikke følge de regler, som de der gør, skal

Sidst redigeret af mik16; 15-01-2014 kl. 01:03.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 03:39   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lightbulb

Men har man en sag og 2 sagsbehandlere, så er mit spæde gæt, at man høre ind under punkt 1.

Hvis man høre ind under punkt 2, så er man jo netop fritstillet, ingen sag, ingen forventninger, ingen sagsbehandlere der er tovholdere, ingen udredning, kun frihed til at gøre som man vil mens man bliver forsørget af partneren.

Der findes jo massere i både gruppe 1 og 2.

De gange jeg har været gift, var jeg også i gruppe 2
- de havde penge nok til det ikke var noget problem

Men det hele kommer jo an på hvad trådstarteren VIL med sygedagpengesagen og kommunen. Er det for at blive udredt til fleks, pension, eller en evt raskmelding senere hen, eller for at få lidt indtægt på den ene eller den anden måde ifølge lovgivningen...eller hvad??

Det er jo nemt at hive stikket og sige, jeg giver op og melder mig ud, og leve på forsørgelse. Der er jo ingen tvang her, kun et spørgsmål om ret og pligt man kan deltage i, eller melde sig helt ud af.....

Sidst redigeret af Ninja; 15-01-2014 kl. 03:45.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension