K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 20:46   #31
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
At i GIDER at blive ved med at diskutere, synes denne tråd er ved at tage en forkert drejning
Ok. At du GIDER at læse og kommentere tråden, forstår jeg til gengæld ikke - det er vigtigt for mig at jeg forstår Ricky - man ved aldrig, noget kan måske læres
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:52   #32
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Puha havde kortvarigt glemt min tråd, og tjekkede den så lige idag :-) Må indrømme jeg desværre ikke fik læst alt hvad der er skrevet, men skimmede det over.. (pga min skade har jeg ikke helt koncentration i længden til at læse så meget af gangen)...


Jeg fik godt nok tilbudt i brevet, at jeg kunne få lov til at møde dem som skal tage den endelige beslutning, for at give min mening osv til kende..

Dette valgte jeg at lade være med.. Jeg stoler så meget på min sagsbehandler, at jeg tror på tingene er i orden... Det er jo ikke engang "mig" der har ansøgt om pensionen, det er hende som tog beslutningen om at nu var det tid (mit mål og håb er/var flexjob, og bestemt ikke pension)...

Så efter min sidste arbejdsprøvning, og en erklæring fra en psykiater (som vurderede at jeg var den mest normale han nogensinde har haft indenfor døren) - ja så mente hun at det var tid, og lægekonsulenten var enig....

Hun sagde til mig i telefonen, at når min sag er gået igennem pensions teamet, og er sendt til den "endelig afgørelse", ja så er den gået igennem det sværeste nåleøje, så hun ville gerne "under bordet" sige tillykke, for hun var næsten sikker på den gik igennem..

Det må vi så se om den gør.. Håber jeg får svar næste uge, når nu de skriver de tager beslutningen d. 22...

Men kan mærke det er hårdt for psyken at gå og vente på den beslutning... Ved næsten ikke om jeg skal grine eller græde


Men det siger vel en del om min situation, hvis min sag går direkte igennem i første forsøg, til trods for min unge alder Måske jeg bare ikke selv har indset situationen og ikke selv har accepteret min situation endnu...
Jeg tror din sag går igennem nu - og under alle omstændigheder ønsker jeg det for dig.

Jeg fik også pension, det var desværre eneste udvej - og jeg brugte over et år på, at acceptere situationen. Jeg tror det er en almindelig følelse.

Men jeg tror du bliver glad igen - når det hele er overstået og ventetiden er slut.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:14   #33
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Håber også at jeg lære at acceptere min situation... og ikke mindst, lade være med at være flov over det

Der er faktisk yderst få i min omgangskreds som ved, at min sag er sendt ind til FP Magter ikke at blive dømt/stemplet/set ned på :´-(

Håber det en dag kommer....!

Og håber at når jeg får 100% ro, at jeg så får det så meget bedre, at jeg en dag kan sige "jeg vil gerne afklares til flex istedet"... eller i hvertfald finde mig et skånejob <3
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:17   #34
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Enig...
Og det er underligt at man heller ikke bruger de "samme skridt" hen imod afgørelser. I de tråde jeg blander mig i herinde er det nogen gange jeg kommer i tvivl om visse kommuner overhovedet har hørt om den LOVPLIGTIGE "Arbejdsevnemetode" som er tvungen pensum i næsten et helt semester på socialrådgiver studiet. Men hvad nytter de at alle socialrådgivere undervises i at bruge den, hvis kommunen ikke "syntes" at der er "nødvendigt" at følge den lov
HAHA Ricky.. den kan jeg svare på... det er s.. da fordi de fleste kommuner kun har gamle pædagoger, kontormus, håndværkere o lign... til at lege socialagenter... de har sku aldrig været i nærheden af uddannelse bortset fra korte ugekurser...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:58   #35
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Håber også at jeg lære at acceptere min situation... og ikke mindst, lade være med at være flov over det

Der er faktisk yderst få i min omgangskreds som ved, at min sag er sendt ind til FP Magter ikke at blive dømt/stemplet/set ned på :´-(

Håber det en dag kommer....!

Og håber at når jeg får 100% ro, at jeg så får det så meget bedre, at jeg en dag kan sige "jeg vil gerne afklares til flex istedet"... eller i hvertfald finde mig et skånejob <3

Kære sandie86

Vil hermed prøve at få denne tråd tilbage på det den drejer sig om; nemlig dig og din svære ventetid!!

Jeg ønsker dig alt det bedste og håber du får et positivt svar, på ansøgningen af Fp.

Forstår godt du har svært ved at acceptere din situation, især når du egentlig hellere så en fleks-bevilling som din mulighed.

Som du selv skriver, kan vi håbe på en Fp kan give dig så meget ro at du på et senere tidspunkt kan vende tilbage på arbejdsmarkedet eller få en "ny identitet" via skånejob eller frivilligt arbejde.

og tanker fra
Bella67
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:21   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser

Du kan med garanti ikke finde ordet pensionsnævn/team i dit pensionsbevis/bevilling/afgørelse om førtidspension men der vil højt og tydeligt stå kommunalbestyrelsen har behandlet din sag og b.la b.la med dato og et ja til bevilling af pension.
Der står ordret:
"Kommunalbestyrelsen har behandlet din sag den" og så er der en rubrik med dato.

Meeen, jeg kan faktisk godt finde ordet "pensionsteam" på tilkendelsen.

Den ene af de 2 underskrivere underskriver sig nemlig som "pensionsteamleder".
Han er iøvrigt fuldmægtig i pensionsafdelingen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 01:19   #37
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Og der tager du så lidt fejl Zentamor... Selvom der står "kommunalbestyrelsen" i andre dele af socialloven står der "kommunen" betyder det bare at de har det endegyldige ansvar. Det er i praksis den forlængede arm der udfører tingene, f.eks. socialrådgiverne.

Det er ikke på nogen måde lovpligtigt at der skal være politikere i de forskellige nævn. Undtagelsen er dog Børne/unge udvalget, hvor formanden alternativt næstformanden altid skal være til rådighed, ved sygdom og ferier må borgmester dog gerne vikariere....

Se et eksempel på sammensætningen her:
http://www.furesoe.dk/Borger/Oekonom...n%C3%A6vn.aspx
hej det forstår jeg ikke lige da jeg idag har fået tlf oplyst af sb at det er folk ansat i kommunen der træffer afgørelsen og i min kommune har de møder hver uge og tar stilling til om man får pension eller ej og jeg fik oplyst det gælder både en § 18 og 17 og at der ikke er forskel på sagsbehandlingen af dette
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad betyder det? JacobA Jeg er kommet i praktik. 4 04-04-2011 20:14
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Hvad betyder det ? Raadvild Alt det andet 2 03-02-2011 13:49
hvad betyder det sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 19-01-2011 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension