K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2013, 22:21   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Fleksjobber i praktik....

Jeg er fleksjobber og er pt i en overgangs praktik på jobkompagniet i Silkeborg.

Jeg skal møde hver dag fra kl 9.30 til 11.00 og jeg har ingen praktikaftale eller andet på min overgangspraktik kan det passe at der ingen papir skal være på denne overgangs praktik?

Jeg har ingen jobplan og det eneste jeg har på skrift ang. denne praktik er møde referat fra min jobkonsulent. som jeg modtager en kopi af.

Planen er jeg efter ferien skal ud i en virksomheds praktik i samme antal timer, jeg skriver dagbog over forløbet og ved ikke om jeg skal sende kopien af dagbogen til min jobkonsulent eller min sagsbehandler i fleksjobafd.

samt skal der ikke laves en beskrivelse af min overgangspraktik siger min sagsbehandler og dette har jeg e klage indsendt over.

En almindelig dag i min praktik ser sådan ud jeg møder kl 9.30 drikker en kop kaffe og snakker lidt med de andre der er der, så går jeg igang med at lave lidt efter ca 30 min og efter ca 15-30min holder jeg pause igen og hvis jeg er meget effektiv kommer jeg igang igen med lidt inden jeg går hjem kl 11.

Jeg tænker så hvilken virksomhed kan bruge en fleksjobber der er så lidt effektiv????

Jeg har i gennemsnit 2 sygedage om ugen i de gode uger og i de dårlige uger kommer jeg ingen steder og de kan godt komme 2 uger i træk hvor jeg ikke kan komme afsted på job/praktik også kan der komme måske 4uger der er gode hvor jeg kun har 1-3 sygedage...

Hvem vil ansætte mig har i nogle ideer til en virksomheds praktik i Silkeborg området alt har interesse
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 22:25   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej lillesine

Jeg ved ikke om det er en helt tosset ide mht praktik .. men jeg tænkte på en praktik på kommunen .. det ville jeg gøre hvis jeg var dig
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 01:39   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig skal der være nogle papirer på at du er i praktik....

Bed om at få dem at se og hvis de ikke vil det...så klag...så aktindsigt så du kan se hvad der ligger i din sag....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 16:41   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
problemer med overgangs praktik

Jeg bliver snart helt over min sagsbehandler, jeg fandt idag ud af at min værkstedsleder stadig ikke har modtaget nogle papir om/på mig

Og jeg startede i min overgangs praktik på jobkompagniet i montageafd. den 30.maj 2013 så jeg forstår ikke at der ikke er kommet nogle papir til jobkompagniet endnu...

Samt har jeg den 28.maj anmodet om en anden sagsbehandler og den er blevet accepteret men jeg har endnu ikke fået en anden sagsbehandler???

Jeg er så træt af at man altid selv skal tjekke om der er styr i ens papir osv. også når man er tilkendt fleksjob skal man tjekke op på ens sag og papir.

Jeg hader det system og det bliver kun være og være med alle de reformer som gør det hele endnu mere besværligt efter min mening.

Jeg har kun selv modtaget et mødereferat omkring min overgangs praktik det er det eneste papir jeg har på den praktik... jeg hader det bare
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 10:28   #5
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hvad er forskellen???

Jeg er som tidligere nævnt i overgangs praktik som min sagsbehandler kalder nogle gange andre gange kalder hun det for opkvalificerende praktik.

Nå men hun vil jo have min effektive arbejdstid vurderet da den er uafklaret siger hun men jeg er afklaret til fleksjob siger hun også hvilket jeg ikke helt forstår jeg kan være begge del men sådan er det jo åbenbart...

Jeg blev visiteret til fleksjob i november 2011 og har siden modtaget ledighedsydelse, jeg har været til de 3 mdr. samtaler man skal og været på kursus i 4 uger siden. Jeg blev så sendt i virksomhedspraktik i maj 2013 som varede i ca. 2 uger inden praktikstedet valgte at annullere aftalen, efterfølgende er jeg så starte i praktik på jobkompagniet da min sagsbehandler vil have afklaret min effektive arbejdstid, men hun ønsker ingen skriftlig beskrivelse af værkstedslederen som jeg høre under??? da jeg er afklaret til fleksjob??? hvad er så forskellen på at man er afklaret til fleksjob men ikke på effetivitet????

jeg er meget forvirret og forstår ikke forskellen på det håber nogle kan hjælpe mig hvad forskellen er på afklaringen af effektiv arbejdstid er og afklaring af fleksjob
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 11:21   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
jeg er meget forvirret og forstår ikke forskellen på det håber nogle kan hjælpe mig hvad forskellen er på afklaringen af effektiv arbejdstid er og afklaring af fleksjob
At du er afklaret til fleksjob betyder at du opfylder betingelserne for et fleksjob. Altså at du ikke kan arbejde som (de raske )

At afklare din effektive arbejdstid er for at se hvor mange timer du kan klare at arbejde i et fleksjob.

En (rask) forventes jo at arbejde 100 % i 37 timer om ugen i en fuldtidsstilling.

Hvis du fx. vurderes til at være 50% effektiv, så sætter man dine ugentlige timer til 18,5 time. ( SOM UDGANGSPUNKT )
Udgangspunktet vil altid være et skøn, da der er forskel på om du blot skal vande blomster eller slæbe mursten i et kommende fleksjob.
Så den effektivitet man kommer frem til, er specifik for den jobtype du afprøves i. Mange fleksjob starter med en kort prøvetid, således at man kan finde dine effektive timer for netop dét fleksjob.

Som et eksempel så arbejder jeg 16 timer om ugen 100 %.. Det betyder i mit tilfælde at jeg er på jobbet 16 timer om ugen.

Min kollega er også på jobbet i 16 timer men er (kun)vurderet 90% effektiv. Så hendes effektive timer er på 14,4 timer.

Det er lidt forvirrende, men håber at du forstår meningen ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 12:11   #7
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
tak det gav mere mening syntes jeg, min psykolog og psykiater har sagt max 1½time dagligt evt. med ugentlig fridag, og jeg er så i praktik 1½time dagligt og møder kl. 9.30 går i gang med arbejde efter ca. 15-20min. og efter ca 15min holder jeg pause igen i ca. 10 min og sådan fortsætter jeg til jeg går igen kl ca. 10.50

Dette vil gøre sig gældende i ethvert erhverv så jeg er ikke optimist for at få et fleksjob med den lave effektivitet samt har jeg på en god uge kun 1 syge dag.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 17:12   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg vil mene du har krav på en praktikkontrakt, det har jeg fået i alle mine praktikker og afprøvninger.
Dem jeg har fået er grå, har overskriften "Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats" og så står der beskrevet sted, timeantal, kontaktperson m.m. Den jeg sidder og kigger på nu har kryds i boksen
"Virksomhedspraktik, stk. 42".
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:39   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har ingen kontrakt fået på min praktik og min sagsbehandler siger at man ikke skal have en når det er en overgangs praktik for at få min effektive arbejdsevne afklaret og den afklaring skal hun heller ikke have en beskrivelse af???''

jeg har anmodet om at få en anden sagsbehandler og venter stadig på at få en anden nu på 4. uge
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:39   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg har ingen kontrakt fået på min praktik og min sagsbehandler siger at man ikke skal have en når det er en overgangs praktik for at få min effektive arbejdsevne afklaret og den afklaring skal hun heller ikke have en beskrivelse af???''

jeg har anmodet om at få en anden sagsbehandler og venter stadig på at få en anden nu på 4. uge
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke klager til jobcenterchefen over den manglende kontrakt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
Hej fleksjobber Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 32 26-02-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension