K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2011, 01:46   #1
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Hvordan holder man humøret højt i en tid med borgelig regering?

Lad det være sagt med det samme, at jeg i forvejen har tendens til tungsind, men humøret bliver bestemt ikke bedre, når jeg åbner en avis eller tænder for fjernsynet. Frem toner Lars Løkke eller Inger Støjberg, der forlanger efterlønnen afskaffet eller kræver forringelser af førtidspensionen. Kort sagt så virker det mest af alt, som om de ønsker at de dårligst stillede skal have det endnu dårligere. Selvfølgelig er det gået op for mig, at vi er midt i en krisetid og riget fattes penge, men det forekommer mig at det er de forkerte steder der skal spares. Nu kan man jo selvfølgelig håbe på, at vi får en ny regering, men det er jo så langt fra 100% sikkert. Mit åbne spørgsmål til alle jer derude, er nu hvordan i holder humøret højt eller i det mindste holder jer oven vande ved tingenes tilstand på nuværende tidspunkt og ved ved tanken om at Lars Løkke og co. kan få 4 år mere ved magten? Hvad gør i rent konkret? Holder i op med at læse aviser og se nyhedsudsendelser eller hvad gør i. Alle gode forslag er velkomne.

PS. Tanken om Lars Løkke ved magten i 4 år til er jo næsten ikke til udholde!!
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 02:57   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gardener Se meddelelser
Mit åbne spørgsmål til alle jer derude, er nu hvordan i holder humøret højt eller i det mindste holder jer oven vande ved tingenes tilstand på nuværende tidspunkt og ved ved tanken om at Lars Løkke og co. kan få 4 år mere ved magten? Hvad gør i rent konkret? Holder i op med at læse aviser og se nyhedsudsendelser eller hvad gør i. Alle gode forslag er velkomne.

PS. Tanken om Lars Løkke ved magten i 4 år til er jo næsten ikke til udholde!!
Jeg er slet ikke overrasket over den udvikling i DK, fordi det gik som jeg har "forventet" at det ville gå, allerede i 2001.
Faktisk så opliver jeg meget få overraskelses mommenter i øjeblik, fordi jeg kender alt for godt den type af mennesker som sider ved magten i Denmark i dag.

Men hvis Løkke og Co. skal forblive ved magten i de næste 4 år, så tror jeg nok, at jeg vil rejse ud af landet.
Jeg har også fået nok af alle de dårlige vibrationer og alle disse triste mennesklige relationer, som hersker i dette ganske land nu om dage.

Som førtidspensionist med et dårlig helbred er jeg også i tvivl om jeg vil få en fair behandling, hvis det vil gå for alvor ned af bakke med mit helbred.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 03:20   #3
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Hvor kan jeg bar relatere 110% til alt du skriver !

Desværre har jeg ikke noget råd / bud på hvad der er at gøre da jeg selv stiller selvsamme spørgsmål, som dig selv er mit humør MEGET nede som regel grundet bl.a ventetid på afgørelser, men at skulle høre på de pengegriske modbydelige satener til løkke og støjsender så går det kun længere ned.

Indirekte har jeg egentligt kastet håndklædet i ringen - jeg tror ikke på så meget mere, og at være til stede bogstavelig talt virker som en dum joke.

Men korrekt - tanken om løkke 4 år til, det SKRÆMMER virkelig livet af mig, han er uden forstand og realitetssans, han lever virkelig i sin egen lille verden hvori han mener vi alle har 50 tusind udbetalt hver måned.

Ved ikke om rød blok bliver bedre, men som det er nu så tror jeg ikke på det kan blive meget værre så satser gerne !
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 09:26   #4
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg har tit tænkt på, at de mennesker, der er villige til at trampe hvem som helst ned på deres vej i jagten på penge og magt, er nogle triste skæbner. Faktisk de mest triste der findes.
Der er tale om mennesker, som har brug for at puste sig op og sige. Se mig - se hvor mange fine dyre ting jeg har.

Men i virkeligheden er det mennesker der mangler tro på at de er noget blot i kraft af at være menneske. Det er folk, der hele tiden skal holde øjne og ører åbne og være på vagt - af angst for at nogle kommer og "tager" deres magt fra dem.

Det er bange mennesker og tomme mennesker - jeg kan altid se på øjnene af et menneske, om det er ét der har oplevet kærlighed eller ikke. Kig på langt de fleste politikeres øjne - der er ikke meget varme at spore dér.

For min skyld kan politikerne beholde alle deres penge og al deres magt i fred. Det er ikke i magt og penge at ægte lykke findes.

Jeg har tit studset over hvorfor nogle går efter direktørposter - når det er tydeligt for enhver at prisen oftest er at være omgivet af kolde sjæle.

Men det er angst - og et forsøg på at iklæde sig en rustning af penge og magt.

Lad dig ikke skræmme - folk der har brug for kun at tænke på sig selv, er de bange mennesker uden skyggen af anelse om hvem de selv er.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 09:28   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Grin lidt .... :-)

Lars Løkke besøgte psykriatisk afd i byen, bestyreren viste ham rundt. Lars spurgte hvordan de ved hvem der er "gal" nok til en indlæggelse. Bestyreren sagde: " vi fylder er badekar med vand og giver dem 1 ske - 1 kop og 1 bøtte og beder dem tømme karret!"
" åh " siger Lars " ja de kloge bruger vel bøtten"
Bestyreren : "nej - de hiver i proppen, vil du ha en seng ved vinduet?"
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 13:37   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP
Bestyreren : "nej - de hiver i proppen, vil du ha en seng ved vinduet?"
Dårlig joke.

Man bliver ikke indlagt for at være dum, men for at stikke hovedet ned i vandet i badekaret for at tage sit eget liv.

Jeg vil våge den påstand, at rigtig mange der bliver indlagt har en høj intelligens. De kan bare ikke bruge den samfundsfornuftigt, istedet vender de deres intelligens imod deres egen krop eller samfundet.

Jeg har en anden vittighed:

Det er sommerferien 2011, og Lars Løkke Rasmussen vil i sin valgkamp vise, at han vil være noget for de psykisk syge for at vinde befolkningens gunst.

Derfor tager han ud på et psykiatrisk hospital og prøver at være ansat som vikar som plejepersonale.

En dag siger en af patienterne til ham: "Jeg kan meget bedre lide dig, Lars, end det andet personale." - Lars Løkke spørger hvorfor, hvortil patienten svarer:

"Fordi du er meget mere li'som os andre "

Sidst redigeret af Stezu; 22-01-2011 kl. 17:33. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv til flere i samme indlæg - tilføj ved at bruge redigerfunktion
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 13:44   #7
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
og så lige en sidste joke: Den måde man behandler syge mennesker i det danske samfund.

Se dét er virkelig en joke.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 15:15   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gardener Se meddelelser
Hvad gør i rent konkret? Holder i op med at læse aviser og se nyhedsudsendelser eller hvad gør i.
Det er lige præcis det, jeg har gjort
Jeg har ikke læst meget avis de sidste 5 år
Når jeg ser nyheder, er jeg hurtig til at zappe væk med det samme, der er et indslag, der provokerer mit stressniveau

Jeg var en person, der ellers altid læste både avis og gerne så flere nyhedsudsendelser hver dag. Det er jo vigtigt at holde sig opdateret, ikke

Not!

Jeg har fundet ud af, at jeg kun har brug for konklusionerne, ikke diskussionerne - som i virkeligheden ofte bare er drænende, da de ikke er særligt konstruktive

Selvfølgelig kan jeg ikke lade være med at bekymre mig, da jeg selv står og gerne vil have en førtidspension, og er klart nervøs for hvad denne politiske holdning vil have af betydning for mig

Men jeg KAN bare ikke følge den daglige debat - den gør mig syg

Istedet bruger jeg K10. Overskrifterne har det jo med at havne herinde. På den måde holder jeg mig nogenlunde orienteret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 16:19   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg vil våge den påstand, at rigtig mange der bliver indlagt har en høj intelligens. De kan bare ikke bruge den samfundsfornuftigt, istedet vender de deres intelligens imod deres egen krop eller samfundet.
Samfundet har slet ikke brug for inteligente mennesker, især når det er et flokkedyrs samfund.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 21:15   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Dårlig joke.

Man bliver ikke indlagt for at være dum, men for at stikke hovedet ned i vandet i badekaret for at tage sit eget liv.

Jeg vil våge den påstand, at rigtig mange der bliver indlagt har en høj intelligens. De kan bare ikke bruge den samfundsfornuftigt, istedet vender de deres intelligens imod deres egen krop eller samfundet.
Hørt.
Jeg er måske nok psykisk syg men dum er jeg fan'me ikke.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SF: vil beskærer tilskuddet til de højt-....... Te-pigen Politik og Samfund 11 05-02-2012 19:10
Højt stofskifte, medicin Vovse Alt det andet 11 26-03-2011 12:06
Efterlønnere har tre gange så højt sygefravær rollo Politik og Samfund 0 17-03-2011 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension