K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 14:13   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question et spørgsmål om flex job

hejsa

jeg er en ung pige på 24 (næste uge), som pt går og venter og venter og venter, på om jeg kan blive visiteret til flex job...

jeg har været på kontanthjælp siden december måned, da de tog mine sygedagpenge da jeg ikke kunne revalideres pga. jeg kun kan arbejde 16 timer ugentligt (og SD var forlænget mhb revalidering)...

min "nye" sagsbehandler ved kontanthjælps afd. sagde så til mig for nogle måneder siden, da hun havde læst min sag igennem, at hun langsomt ville begynde at arbejde hen mod flex bevilligt (men sagde samtidigt det kunne tage LANG tid)...

nu har jeg så lige fået afvide at jeg skal have ny sagsbehandler, for en gangs skyld

MEN så var det jeg tæknte (måske en tanketorsk)???

vil det skade eller gavne, hvis jeg nu for eks. kunne få en arbejdsplads til at love mig et flex job når jeg får bevilligen?? (at jeg så kunne tage på kommunen og sige "jeg har lovning på arbejde, hvis i visitere mig til flex")

ville det være helt hen i vejret??? ville det kunne fremskynde noget????
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:08   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det ville ikke fremskynde det mindste, for det har ikke noget at gøre med, om du har et job eller ej, men om, hvorvidt dokumentationen er i orden ift. det lægelige og arbejdsevne.

Men hvis du f.eks. mangler en arbejdsprøvning, så ville det da være en alletiders invistering for dig selv, om du kunne komme i en arbejdsprøvning et sted, hvor der var mulighed for et fleksjob bageefter!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:57   #3
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
min nuværende (som så snart er min gamle) sagsbehandler, sagde til mig at hun ikke mente at yderligere arbejdsprøvninger var relevante...

sidste år var jeg 6 måneder i arbejdsprøvning et sted, hvor vi flere gange forsøgte at øge mig i tid, hvor resultatet hver gang var at jeg fik flere dages sygemelding

bagefter denne arbejdsprøvning var jeg i prøvning på en "institution" som arbejder med kommunen omkring afprøvninger osv.. og der endte det også op med samme timetal

så planen (med min nuværende, snart gamle sagsbehandler) er ikke flere prøvninger...

dog er jeg på venteliste til en plads på et eller andet mentor ordning halløj (som jeg faktisk ikke er 100% klar over hvad er)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 19:06   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Mentor er en person som kommunen ansætter, f.eks. på et praktiksted, til at tage ekstra hånd om den person som er i arbejdsprøvning, ud over, hvad man ville kunne forvente, at en normal kollega/chef ville gøre. F.eks. hjælp til at komme afsted om morgenen, hjælp til at tale dagen igennem, planlægge dagen, få borgeren ind i fællesskabet på arbejdet osv osv....

Hvis de ikke mener, at du skal i flere afprøvninger, så må de vel også vide hvad de skal med dig?
Venter de på lægelige oplysninger eller hvad?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:30   #5
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
den sagsbehandler som snart er min forhenværende, hun sagde at hun så småt ville gøre flex papirene klar... men at det samtidig ville være en god ide med en mentor (ikke på en arbejdsplads, men en som kunne hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg gerne vil arbejde som i fremtiden)

TROR måske også de trækker tiden lidt, så de kan få en slut status fra smerte klinikken (hvor jeg sluttede på forløb idag), så der vil vel snart være en slut status at hente
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:34   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen det ville da også give mening, så det er jo fint nok! Så er der da de seneste papirer vedr. dit helbred!

Fik du noget ud af det? Er lidt nysgerrig, for vores lægekonsulenter og beskæftigelsesnakenævnet er meget obs på smertetackling for tiden...

Og ok, den slags mentor, jamen det er da heller ikke en dårlig ting!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:47   #7
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
umidelbart synes jeg ikke jeg fik noget ud af smerteklinikken desværre...

det "eneste" jeg fik ud af det, var at jeg mødte nogle mennesker (i min gruppe), som står i lignende situation med mig... og det var rart nok at snakke med nogle som forstår mig osv...

jeg ved ikke om jeg ville have fået noget ud af det, hvis jeg havde været på pacing forløbet (jeg har været på coping)... men umidelbart har jeg ikke interesse i endnu et 8 ugers forløb, det er simpelthen for hårdt for mig at skulle køre lige over en time hver vej
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 10:30   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen det ville da også give mening, så det er jo fint nok! Så er der da de seneste papirer vedr. dit helbred!

Fik du noget ud af det? Er lidt nysgerrig, for vores lægekonsulenter og beskæftigelsesnakenævnet er meget obs på smertetackling for tiden...

Og ok, den slags mentor, jamen det er da heller ikke en dårlig ting!
Jeg har også gået til smertetakling for mange år siden og skal om guder og kommune vil det igen til juni (nu har jeg jo fået pension så er det ikke så vigtigt at hjælpe mig med at komme frem og der er 50 km dertil) men som jeg fik at vide på sygehuset, så er smertetaklingskurser mest for at lære folk at acceptere deres grænser og stoppe mens tid er , og i min sag blev der udtrykkeligt påpeget fra hospitalets side at det kunne bedre min livskvalitet men ikke min arbejdsevne (og det gjorde så at jeg ikke skulle vente på det kursus inden jeg fik førtidspension ) alle jeg har snakket med og alle jeg kender som har været på de smertetaklingskurser fortæller alle som en at det er livskvalitet der er fokus på og ikke arbejdsevne ...
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 11:40   #9
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
lige netop, det er også hvad jeg er blevet fortalt på smerteklinikken...

det er hjælp til selvhjælp, og ikke meningen det skal øge min arbejdsevne..

men kan da godt forstå kommunen drømmer om, at det kunne få mig til at gå fra 16 timer ugerntligt til fuld tid... men sådan er det (desværre) ikke...
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 11:49   #10
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Tak, det er nogle gode oplysninger
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål ang. flex og førtidspension Caly666 Spørgsmål ang fleksjob 6 25-09-2013 11:41
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
spørgsmål on flex time antal jensen4 Spørgsmål ang fleksjob 12 25-04-2012 14:53
lige lidt spørgsmål om flex kristella Spørgsmål ang fleksjob 8 30-05-2011 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension