K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2018, 14:25   #11
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
har man penge kan man få. ingen penge kan man ikke få.
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2018, 16:27   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Det tror jeg bestemt er en mulighed, og noget jeg skal kigge mere på.
Jeg ved der findes en del her i byen, men et boligkøb er ikke en lille beslutning, så den skal jeg lige tygge lidt på.
Tusind tak til jer alle!
Jeg er selv lydsensitiv, og bor i noget rækkehus (lejebolig).
Jeg bor på et "hjørne", så jeg har naboer til to sider.
Nu er mit sådan helt generelt, at jeg har det bedst med, hvis der kun sker noget på få sider, så at sige. Jeg bliver stresset hvis der sker noget fra flere vinkler. Så på trods af at her er ret lydt, gør det for mig støjen langt mere tålelig, end hvis den var fra flere retninger så at sige.
Jeg ved ikke om den erfaring kan hjælpe noget i dine overvejelser

I rækkehusområde er der også generelt færre mennesker, end er lejlighedskompleks. Dvs færre mennesker der kan larme
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2018, 17:46   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Det tror jeg bestemt er en mulighed, og noget jeg skal kigge mere på.
Jeg ved der findes en del her i byen, men et boligkøb er ikke en lille beslutning, så den skal jeg lige tygge lidt på.
Tusind tak til jer alle!
Ved boligkøb, bliver det endnu sværere at slippe væk fra larmende naboer, det skal du være obs på..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 09:19   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Tak skal I have.
Det er ikke så meget hverdagslyde der irriterer, som det er at jeg har problemer med at sove fordi jeg vækkes af nabostøj. Gadelarm, græsslåmaskiner, endda skrigende måger kan jeg sagtens sove fra. Nabos musik og trin i gulv er langt værre - sandsynligvis fordi jeg forbinder dem med stærkt traumatiske oplevelser.

Jeg er helt med på at ingen steder er helt stille
Ud fra mine erfaringer vil jeg anbefale, at du holder dig langt væk fra gamle lejligheder, altså dem der er bygget i 50'erne og 60'erne. De er alt for lydt for dig.

Dem der er bygget i 70'erne, mere eller mindre af beton, er ikke nær så lydt.

For år tilbage boede jeg i en lejlighed, hvor ejendommen var bygget i første halvdel af 60'erne, der var meget lydt.

Så flyttede jeg i en lejlighed, hvor ejendommen var bygget midt i 70'erne, delvist beton, det eneste jeg kunne høre fra overboen var når hun bankede bøffer.

Nu bor jeg i en lejlighed, hvor ejendommen er bygget i slutningen af 50'erne, og her er sindssygt lydt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 09:32   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ud fra mine erfaringer vil jeg anbefale, at du holder dig langt væk fra gamle lejligheder, altså dem der er bygget i 50'erne og 60'erne. De er alt for lydt for dig.

Dem der er bygget i 70'erne, mere eller mindre af beton, er ikke nær så lydt.

For år tilbage boede jeg i en lejlighed, hvor ejendommen var bygget i første halvdel af 60'erne, der var meget lydt.

Så flyttede jeg i en lejlighed, hvor ejendommen var bygget midt i 70'erne, delvist beton, det eneste jeg kunne høre fra overboen var når hun bankede bøffer.

Nu bor jeg i en lejlighed, hvor ejendommen er bygget i slutningen af 50'erne, og her er sindssygt lydt.
Det jeg bor i, er (så vidt jeg husker) beton. Det kræver i hvert fald slagbormaskine hvis man skal gøre sig de mindste forhåbninger om, at hænge noget op på indervæggene. Men tror de har glemt at isolere imellem lejlighederne, da de lavede dem om fra værelser med fælles køkken+bad, til familie og ungdomsboliger.
Her er i hvert fald så lydt, at jeg kan høre min nabo hoste hvis hun virkelig hoster igennem. Kan også høre når de trækker stolene ud ved spisebordet. Kan også høre hvis hun skændes med sin datter. Og kan faktisk også høre hende støvsuge.

De boliger er ifølge energimærkningen, opført i 1992.
Og ombygningen (kun indvendig) har jeg fået at vide er kort før jeg flyttede ind. Dvs for cirka 9 år siden.

Så vil nok anbefale at man uanset hvad, spørger naboerne inden man flytter ind
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 11:54   #16
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Endnu engang tak! Jeg er helt med på at hus ikke er noget man lige rykker fra, så det skal overvejes grundigt.

Jeg bor i bolig fra 1910, så nærmest alt er en opgradering. Mine venner i byens store betonbyggeri har ikke nær så lydte lejligheder, men det kommer an på det individuelle byggeri.

Jeg kan tydeligt høre nabo hoste, pudse næse, og følge med i samtaler på normalt niveau.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 12:45   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg kan tydeligt høre nabo hoste, pudse næse, og følge med i samtaler på normalt niveau.
Jeg kan dog kun høre hvis mine naboer hæver stemmen. Normal samtale kan jeg ikke høre

Hvis det er ekstremt lydt der hvor du bor, så kan du i første omgang gå efter en opgradering. Man kan selvfølgelig ikke få noget der er HELT stille, medmindre man flytter i hus på landet (hvor der tilgengæld kan være traktorer :P ).
Så i stedet for at målet er den optimale bolig, kunne dit første mål være en bedre bolig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 12:46   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Her bor jeg i en bolig fra omkring 1900, og her er en halv meter tykke ydermure og pænt tykke mure ellers. men gulvet er ikke lydisoleret, så jeg er glad for at have begge plan.

Har selv tidligere boet et sted hvor man kunne høre når naboerne snorkede, og er så glad for at have fundet et roligt sted, så forstår godt at det betyder meget..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 08:53   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det jeg bor i, er (så vidt jeg husker) beton. Det kræver i hvert fald slagbormaskine hvis man skal gøre sig de mindste forhåbninger om, at hænge noget op på indervæggene.
Godt murstensbyggeri kræver også slagboremaskine, men beton kræver oftest borehammer (nogle gange kan det klares med en slagboremaskine, der har hammer-funktion).

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men tror de har glemt at isolere imellem lejlighederne, da de lavede dem om fra værelser med fælles køkken+bad, til familie og ungdomsboliger.
Her er i hvert fald så lydt, at jeg kan høre min nabo hoste hvis hun virkelig hoster igennem. Kan også høre når de trækker stolene ud ved spisebordet. Kan også høre hvis hun skændes med sin datter. Og kan faktisk også høre hende støvsuge.
Det kunne lyde som om, at det er de nyere skillevægge, der giver lyd-problemerne i din lejlighed.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
De boliger er ifølge energimærkningen, opført i 1992.
Hvis ejendommen er opført i 1992, så vil jeg tro, at det er beton.

Ibrugtagningsåret plejer at fremgå af afdelingens regnskab.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2023, 16:57   #20
donann
Banned
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2023
Indlæg: 1
Styrke: 0
donann er ny på vejen
Måske skal du stadig tænke på en ny version af huset for dig selv? Hvis du er interesseret i dette, så prøv at se, hvad der er skrevet her andelsboligforeninger i københavn da der er et godt kort med andelsboliger, så er det muligt, at du kan finde noget for dig selv der. Jeg ønsker dig held og lykke med det nu.
donann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension