K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2013, 15:35   #11
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Grunden til, at jeg har givet denne tråd overskriften "stemmer der tæller" er, som Halse helt rigtig skriver, at du har truffet et valg, der er ingen, hverken parti eller enkelt person, der er "værd" at stemme på.

Hvad siger en blank stemme? Bl.a at folketingets sammensætning og politik ikke er rummelig længere, at den førte politik er ensidig, konform og steotyp, kort sagt, gået i stå, der skal skiftes spor.

Jeg reagerede på Lisbeth Zornig, på grund af hendes psykologiske signaler.
Hvad der er grunden til hendes kampagne er tydelig.

Der var 3 ting som undrede mig.

1. Hvorfor undersøger hun ikke grundene til, at kontanthjælpsmodtagere ikke stemmer?
2. Hvorfor finder hun ikke ud af, hvad der skal til for at vi stemmer?
3. Hvorfor bruger hun ikke sin tid og offentlige ressourcer på at ændre på vores forhold og grundene til, at vi ikke stemmer.

Er det overhovedet os hun vil gøre noget for?
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 12:39   #12
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Hvad siger en blank stemme?
Ingenting.

Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Hvad har forhindret EL i at vælte regeringen
Det at så bliver der valg, blå vinder og de samme eller værre reformer gennemføres af blå blok.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 12:47   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det passer nu ikke....

En blank stemme siger rigtig meget...både om de politikere der er og om hvordan personen har det med den politik der føres...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 13:07   #14
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Skrev til Lisbeth Zornig på facebook.

Hej Lisbeth!

For retfærdighedens skyld, vil jeg lade dig vide, at jeg har lavet et debatoplæg på K10 i forbindelse med din kampagne, således, at du har mulighed for at "forsvare" din kampagne.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27174

Mvh

Ole

.Stemmer der tæller. - K10 - Flexjob & Førtidspension
www.k10.dk
Stemmer der tæller. Politik og Samfund...mandag

Lisbeth Zornig Andersen
det er et fint indlæg. At stemme blankt er også at stemme. Det her er ikke bestilt arbejde. Deri tager du gruelig fejl.


Er det ikke en lidt krafttig reaktion på min mistanke?

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg tænker, at man kan også stemme personligt på en ny og ukendt politiker og dermed presse en del gamle ud via personlige stemmer.
De gamle cirkusheste;

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/06/10/180335.htm
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 22:36   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Hvorfor folk på kontanthjælp ikke stemmer...

Ja det undrede også mig ved sidste valg....

Spurgte en masse på det sted jeg var aktiveret, deres svar var at det hjalp ikke noget.. Nåh hvis de 67% havde stemt på sf eller S havde det da hjulpet eller på Enhedslisten

For mig virkede det som om nogen havde banket ind i deres hoved at det at stemme gjorde ingenting, og det er da skræmmende for det gør det da...

Grunden til at de laver de reformer er jo stadig At rød blok Tabte... De gik til valg på at kunne være store nok uden de radikale...

Uden de radikale ville der jo være kommet noget helt andet, og så længe folk ikke fatter den og den siver ind....

Ja så har blå blok allerede vundet, for shit der er mange der siger de ikke stemmer rødt fordi bla bla bla, men JO det kan blive værre...

Betaling for læge... Mere egen betaling all Around...

De snakker om at indføre at du som arbejdsløs bliver anden rangs menneske og ikke skal kunne stemme og at de på Hospitalet skal kunne sende dig helt bagved i køen hvis du er førtidspensionist og arbejdsløs fordi du ikke er det værd ligemeget om du har små børn og er ung ....

Kontanthjælpen kan sættes ned, der kommer kontanthjælps loft på så der ryger yderligerer penge...

De kan helt afskaffe førtidspensionen....

De kan tage alle førtidspensioner op igen og sætte dem på nye regler så folk ryger i arbejdsprøvning og rescourceforløb ved mindste tvivl om rest evne på arbejdsmarkedet

De kan sku gøre mange Værre ting Blå blok...

Er fint at have et stand punkt at sige jeg stemmer blankt...

Så find da nogen der ville stille op til et parti imellem enhedslisten og sf istedetfor og brug din stemme til noget produktivt....

Den der tier samtykker selv når det gælder Blanke stemmer.......

Er min helt egen mening og du er velkommen til at være uenig sammen med mig...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 23:17   #16
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Jeg kan ikke sige at, jeg hverken er enig eller uenig med dig. Der er mange lag i det du skriver, mange ting der krydser ind over hinanden.

Jeg deler din angst for fremtiden, men jeg ser nogle mørke skyer, der bygger sig op i horisonten, som ligger langt ud over blanke stemmer og den frygt du giver udtryk for.

Blå blok kan blive meget svækket ved at stemme blankt, det kan betyde, at både LA og C forsvinder ud. DF skal passe rigtig meget på hvad de gør. Gennemføre de for meget af det du siger, mister de et hav af vælgere.

Grundloven rumler godt og grundigt allerede, som webmaster er inde på i tråden om, at Mette Frederiksen lyver. Mange af de ting du beskriver, ville højst sandsynligt ikke kunne gennemføres i større stil, desuden er der mange uden for vores lille underdanmark klub, der stiller spørgsmålet om, hvad er det egentlig vi betaler skat til.

Politikerne tager sig selv, folketinget og folkestyret som en selvfølgelighed, men er det det?

Hvad med resten af den danske befolkning og den utryghed der breder sig, at de ikke længere har det sikkerhedsnet, som før var. Vi er jo skræk eksempler på, hvor galt det er gået. Dagpenge modstanden blev jo rigtig stor, ved udsigten til kontanthjælp og den evige fortabelse.

Fat mod min ven, det er for tidligt at fortvivle.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 19:18   #17
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det passer nu ikke....

En blank stemme siger rigtig meget...både om de politikere der er og om hvordan personen har det med den politik der føres...
Det ville være sandt hvis der var en begrundelses seddel med når man stemmer. Men det er der ikke.

Blanke stemmer er relativt meningsløse og er den næstbedste måde at støtte den partiblok der fører.

Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Blå blok kan blive meget svækket ved at stemme blank
Ikke med mindre den der stemmer blankt er en der før stemte på blå blok.

Hvis det er en person der før stemte rød blok styrker du netop blå blok.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 20:08   #18
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Som jeg har været inde på før, så er der noget der hedder vælgerlussing. Er det ikke på tide de får en der kan mærkes?

Jo du har ret Abraxus, der er en risiko for, at det giver en bestemt blok medvind. Jeg opfatter bare situationen lidt anderledes denne gang. Mange af DF's vælgere er på overførselsindkomst. Når S, R og SF står for stramninger og DF støtter yderligere stramninger med blå blok, hvor går du så hen?

At blanke stemmer ikke tæller, nej ikke i mandatfordelingen, men blanke stemmer er noget politikere frygter mest.

Ved sidste folketingsvalg, var der en markant stigning i blanke, ugyldige stemmer og sofavælgere, så var der er en tendens til, at den borgerlige politik ikke længere var gangbar og at den nuværende regering heller ikke er det, så må konsekvensen næsten blive en vælgerlussing.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 20:20   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der behøver da ikke være nogen begrundelsesseddel med....

Det er jo åbenlyst hvad en blank stemme betyder....for netop det at man faktisk går ned og stemmer....men at man så stemmer blankt...det fortæller da alt om ens opfattelse af det politiske system og de politikere der findes...

Hvis du derimod bare er sofavælger...ja så siger det intet...for der kan være mange årsager til at du ikke stemmer...alt fra at du er doven til at du ikke fatter noget af politik...over til at du har samme mening som den der stemmer blankt...

Men netop det at man går ned og stemmer...blankt....ja så har man taget stilling....hvilket man ikke har som sofavælger...

Jeg er helt enig med klanst i at det er noget de frygter...fordi det viser jo at dem der stemmer blankt...at de ikke har nogen som de føler de kan stemme på...og det er da et demokratisk problem...

Det vil selvfølgelig først rigtig batte hvis der er rigtig mange som gør dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 20:32   #20
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Det der undre mig meget med Lisbeth Zornigs kampagne er, bl.a. hvem der økonomisk støtter.

Mulige grunde.

1. Det er en god ide for demokratiet og folkestyret.
2. Nemt at betale sig fra selv at gøre arbejdet.
3. Ingen politiker ville kunne forsvare deres politik over for os.
4. Bekymring for dalende vælgertilslutning.

Tanke.

Hvis den nuværende regering mister magten ved næste valg pga. den førte politik overfor det såkaldte "underdanmark". Hvad skal der så til, for at de kan genvinde magten?

Hvordan kan vi protestere.

1. demonstrere med risiko for masse anholdelser.
2. Nedlægge arbjedet og gå i strejke!!!!!
3. Stemme blankt

En blank stemme er en overvejet stemme i protest.

Jeg vil lige undskylde til alle, at jeg får blandet begreberne godt og grundigt sammen.

Lisbeth Zornigs kampagne er rette mod kommunalvalget den 19. november 2013 og min stem blank kampagne er også rettet mod det kommende kommunalvalg. For mig at se, vil det have en mindre konsekvens for os, da kommunerne er undelagte landspolitiken. Men med mange blanke stemmer, vil det rykke i folketingspolitikerne, for hvad bliver det næste?
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan tæller det? HJD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 03-02-2012 13:58
Tæller §56 sygedage med i de 52uger? Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 12-03-2011 12:13
Enkle fridag tæller dobbelt Bamle Spørgsmål ang fleksjob 15 09-07-2010 20:12
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Hvornår tæller sygedagpenge fra? Gizmomis Alt det andet 1 03-02-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension