K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 21:21   #71
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Cool Mere end mindre !

Jeg har læst et sted at hvis et "kærestepar" (mm) er sammen med hinanden, sover sammen, spiser sammen osv osv MINDRE end MERE så er de Reelt enlige.
Det kommer dog stadig an på hvordan Kommunen "Vurdere" og de vurdere så godt dom altid til deres egen fordel.

Ved MINDRE end MERE skal forstås at det er "tilladt" at være sammen 3 dage ud af 7...Altså mindre end mere hvis amn iøvrigt bor adskilt.
4 dage ud af 7 er således MERE end MINDRE og man sidder i saksen...

Denne "tommefingerregel" skal dog nok tages med et læs salt


Det er iøvrigt min mening at når kommunen påstår GF ud fra en såkaldt vurdering så er bagvaskelse/injurier og ulovligt. De påstår jo at vide ting om een som i mange tilfælde slet ikke passer......

Iøvrigt er Samlevende/Samboende på herrens mark hvis/når de flytter fra hinanden for de kan jo ikke ligefrem få skilsmissepapire...
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 16-11-2012 kl. 21:29.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 22:50   #72
Torrevieja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Torrevieja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
Jeg har læst et sted at hvis et "kærestepar" (mm) er sammen med hinanden, sover sammen, spiser sammen osv osv MINDRE end MERE så er de Reelt enlige.
Det kommer dog stadig an på hvordan Kommunen "Vurdere" og de vurdere så godt dom altid til deres egen fordel.

Ved MINDRE end MERE skal forstås at det er "tilladt" at være sammen 3 dage ud af 7...Altså mindre end mere hvis amn iøvrigt bor adskilt.
4 dage ud af 7 er således MERE end MINDRE og man sidder i saksen...

Denne "tommefingerregel" skal dog nok tages med et læs salt


Det er iøvrigt min mening at når kommunen påstår GF ud fra en såkaldt vurdering så er bagvaskelse/injurier og ulovligt. De påstår jo at vide ting om een som i mange tilfælde slet ikke passer......

Iøvrigt er Samlevende/Samboende på herrens mark hvis/når de flytter fra hinanden for de kan jo ikke ligefrem få skilsmissepapire...
Ja, selvfølgelig er der mange elementer i loven. Men noget der er fundamentalt er, at kommunen vurderer, om man har til hensigt at danne ægtepar. Det gøres på basis af forskellige buorokratiske kriterier såsom om man handler ind sammen, vasker hinandens tøj, har fælles postkasse, besøger fælles bekendte og familie m.m. Kommunen tager så en beslutning, som jo gerne er til kommunens økonomiske fordel. Så kan man anke til det sociale ankenævn, som ekspederes automatisk.
Torrevieja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 23:06   #73
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
det ligger sig ihvertfald på kanten af grundloven

så mon ikke det bliver testet der


http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...rundloven.html
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 15:57   #74
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
GF burde fjernes

Det er en gammel regel fra da kvinderne gik hjemme, og giver ingen mening i vores individualistiske samfund.
Ja der er en økonomisk fordel i at være flere i en husholdning, men det er der jo også for folk på arbejdsmarkedet. Der bliver en af dem jo ikke bedt om at gå 50% ned i løn, fordi de flytter sammen, men de kan nyde godt af alle de økonomiske fordele istedet.

Hvad når en kontanthjælpsmodtager, eller en førtidspensionist skal finde en ny kæreste? Det er uværdigt, at skulle forlange penge af en ny kæreste, fordi man selv bliver trukket.

Der er mange flere ting der taler imod GF, men vil stoppe her, da min koncentration ikke holder særlig længe.
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:34   #75
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Passer det at det allerede er ved 20tusind før skat så kan ens samlevende så ikke få kontanthjælp?? Vil de med vilje holde folk fattige....
Kunne forstå hvis man sagde tjener du 50tusind så skal den du er gift med ikke kunne modtage kontanthjælp.. men fatter ikke at man blir trukket når folk har de lavtlønnede job.. feks pædagog... troede jeg faktisk ikke...
Og dumt spørgsmål.. Den lov der gør at folk der er på kontanthjælp som blir trukket feks meget af deres kontanthjælp pga en sanktion, der er loven jo sådan at så får man ikke mere i boligsikring for ikke at kunne snyde.. Vil det samme ikke gøre sig gældene hvis du blir ramt af en kontanthjælps sanktion fordi din samlevende tjener for meget...??
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 19:36   #76
samsung
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
samsung er ny på vejen
Jeg er i arbejde min samlever er på kh, vil har 2 børn, Jeg tjener 26300 før skat , vil min samlever overhovedet få noget i kh ?
samsung er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgelsespligt! Lotus Politik og Samfund 73 10-12-2013 17:58
Gensidig forsørgelsespligt..... Chas Politik og Samfund 32 30-05-2012 00:50
Gensidig forsørgelsespligt! FrkSilverfox Politik og Samfund 29 23-12-2011 11:09
gensidig forsørgelsespligt når begge på FP? sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 09:45
Gensidig forsørgelsespligt Hammershus Politik og Samfund 35 09-12-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension