K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 13:50   #21
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Det kan vi så være enige om, men jeg er bare af den opfattelse, at hvis i mener at en FP skal op, så må vi også kigge på lønninger, det kan godt være at man ikke kan gøre for/og selvfølgelig ikke vil på FP (de fleste). Det har jeg fuld forståelse for, men det skal og kan aldrig blive mere end hvad det laveste arbejdende folk kan få udbetalt, der skal også være en gulerod for dem som så kan arbejde.

en anden ting er, der blev skrevet at man som førtidspensionist er bundet på hænder og fødder og ikke kan påtage sig et arbejde, det kan man jo altså så godt lidt (alt efter sygdom selvfølglig)

Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 69.800 kr. om året (2012).
Hvordan var det nu lige det var; efter 2003.............FTP, tildeles kun til personer med ubetydelig resterhvervsevne eller....
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 14:46   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
folk må være enige el.ej....jeg synes stadig vi har det godt i dk..

og ja vi har rejst meget -FØR FTP....

nu rejser vi ikke så tit mere - udover vi har vores hus i SK..
og jeg får ikke meget udbetalt og fordi man har hus i YDERKANTS dk betaler man sandsynligvis ikke mere end folk gør i størrere byer..det er da lige værd at tage med..
og jeg har mistet 75 procent erhversevne og kan altså ikke gå ud at tage et job...
og fordi vi sidder i eget hus,har rejst meget og min mand arbejder 8o timer - defor er vi altså ikke millionærer..
stribe ftp 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 15:00   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hver gang jeg handler i aldi eller netto, så tænker jeg at de gider for den lave løn
så på den bagrund kan jeg ikke se 17000 om måneden er urimlige
havde næsten en halv mio inden jeg blev syg og har været uden offenligt indtægt i 2 år
alså ingen kontanthjælp
dog får jeg fra 2 forsikringer og venter på nummer 3.

så rigtig mange som kommer på pension har heldigvis forsikringer

hvis skattereformen bliver vedtaget mister en på FP cirka 13000 kr om året
plus alle de afgifter som kommer hele tiden især fra S og SF, ergo mindre købekraft
man kan bare gå ud og få et arbejde på FP efter 2003
synes jeg lyder underligt hvis man kan påtage et job som giver en rimelig indtægt
når ens erhvervsevne skal være ubetydelig for at få tildelt FP
så er der alså noget som hedder fleksjob

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-06-2012 kl. 15:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 15:07   #24
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Huse, rejser, biler og førtidspension

Det er da godt for jer, at i har hus i Skagen (eller hvad SK står for), når i ikke rejser så meget mere.

Og så har du 25% erhversevne tilbage - ud og få et job, du. Eller fleks - måske er du en af de heldige, hvis venstre kommer igennem med sin ide, om at sætte fleks ned til to timer ugenligt.

Jeg synes også vi har det godt i Danmark og vi er alle i samme båd, det undrer mig bare, at det altid er de samme der skal ro.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 15:12   #25
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MTVRV1

jeg synes også det er underrligt..jeg har o erhversevne tilbage og kan altså ikke bare gå ud og tjene penge - hvor gerne jeg end ville...

jeg forstår samtidig ikke hvad der er galt i,selv at ha forsikret sig og som mig der har fået erstatning fra skadevolders forsikring...
men det er åbenbart ikke legalt at ha en kr.på kontoen..men jeg er gla<d for nin erstatnig og hvorfor skulle jeg ikke være det - og nyde det - som jeg kan - på de vilkår jeg nu engang har..
der er vel en grund til man forsikrer sig og der er vel en grund til man får erstatning...
og ja vi har så rejst meget - inden jeg kom til skade...og det er der da mange der gør...
og hvor jeg bor i det yderste syddk er det normalt at ha et hus..uden at være rige..det er tit billigere end husleje..og nu er min mand født i vores hus og vil ikke flytte og det er vel ikke forkert..
det er som om man skal skamme sig over at ha fået erstatning,være gift ftp.-er og nyde livet - på de præmisser man nu engeng har..
og det er da uhyggeligt hvis det er sådan det skal være--
og huset i sk købte vi billigt igennem nogen dk-er vi kender hernede

smækkerlækker

SK - STÅR for slovakiet..bare lige så du ved det....

SMÆKKERLÆKKER

gider ikke skændes - det er livet for kort til...
men bor man som man mig i det yderste udkantsdanmark har man bil af nød og ikke af lyst...vi har 1 km til hovedvejen og der kommer 2 busser morgen og 2 eftermiddag på skoledage..el.skal du 8 km væk og tog er 2o km væk...'
jeg ville hellere ha brugt det offentlige trafik - men der skal være noget for at bruge det...
god weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 15:30   #26
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Mon de cykler - jeg gør.

Nu ved vi jo heldigvis ikke, om livet er kort eller langt. Og der er ikke noget galt med at skændes, det kan være både godt og sundt. Det er måden, man skændes på, der kan være et problem.

Og så lige et sidste spørgsmål, hvad gør førtidspensionisterne i udkantsdanmark, der ikke har råd til biler?

Også god weekend til dig.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 15:48   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
smækkerlækker

der er mange der finder nogen at køre med - især de gamle..nogen af de gamle har bevilliget taxa..men vi har tit en gammel kone med ude at handle...
vores lokale købmand 3.5 km bringer varer ud 1 gang om ugen...
men det er meget svært hvor vi bor ikke at ha bil - selv kontanthjælpsmodtagere ka få lov enten at købe bil el.beholde hvad de har..el.ka de ikke passe aktivering-arbejdsprøvning osv...det er lidt skræmmende..¨
vores lokale bank er nu flyttet - igen 2o km..der er et par automater før ,men skal man ind i banken er det 2o km...der tænker jeg da tit på hvad de gamle gør..'
men i vores område kender jeg ikke så mange fra 16-6o der ikke har enten knallert-scoter el.bil...nu har jeg så en søn på 13..ham ka jeg så ikke lige ha med bagpå en knallert..
og ja jeg synes bil er dyrt
god weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 16:01   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Det er så også derfor jeg har sat mit andet eksempel ind, hvor jeg som fabriksarbejder, fik mindre i løn før skat.

så igen, står mine ord ved magt, 17000 er faktisk ok, da du ikke skal ligge over et arbejde.
12.000 efter SKAT!!

Og ville hellere ''ligge over et arbejde'' og tjene det dobbelte.

Min søn arbejder på MacDonalds og er lavt lønnet, og han har 19.000 udbetalt EFTER SKAT.

Så ikke engang dér matcher førtidspensionen med en almen lav løn set med netto-brillen på.

- de jobs jeg selv har haft på hånden (som jeg desværre ikke kunne tage pga sygdom) har pga manglende uddannelse heller ikke været høje, og der lå jeg mellem 24.000 og 26.000 BRUTTO.

Man kan vel også sælge sig selv for billigt???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 16:02   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
MTVRV1

jeg synes også det er underrligt..jeg har o erhversevne tilbage og kan altså ikke bare gå ud og tjene penge - hvor gerne jeg end ville...

jeg forstår samtidig ikke hvad der er galt i,selv at ha forsikret sig og som mig der har fået erstatning fra skadevolders forsikring...
men det er åbenbart ikke legalt at ha en kr.på kontoen..men jeg er gla<d for nin erstatnig og hvorfor skulle jeg ikke være det - og nyde det - som jeg kan - på de vilkår jeg nu engang har..
der er vel en grund til man forsikrer sig og der er vel en grund til man får erstatning...
og ja vi har så rejst meget - inden jeg kom til skade...og det er der da mange der gør...
og hvor jeg bor i det yderste syddk er det normalt at ha et hus..uden at være rige..det er tit billigere end husleje..og nu er min mand født i vores hus og vil ikke flytte og det er vel ikke forkert..
det er som om man skal skamme sig over at ha fået erstatning,være gift ftp.-er og nyde livet - på de præmisser man nu engeng har..
og det er da uhyggeligt hvis det er sådan det skal være--
og huset i sk købte vi billigt igennem nogen dk-er vi kender hernede
har også solgt et hus og har noget mere i værdi, da det ligger i nordsjælland

ja synes også det er lidt underlig debat, hvis man får førtidspension så er man fattig og må ikke eje noget.
NEJ sådan er det på kontanthjælp, da det er ydelse hvor man kan få det i et lille stykke tid. indtil man finder et arbejde igen
som jeg har skrevet mange gang burde syge nemlig ikke få kontanthjælp
men en anden ydelse.

problemet er jo at mange så er på kontanthjælp i mange år før de får en pension. det kan der være mange årsager til.

men det er lidt som om at det kun er fattige på kontanthjælp som er syge som kan få førtidspension når man har været længe nok på kontanthjælp
NEJ man får kun en pension, hvis det er vurderet af ens arbejdsevne er ubetydelig og ingen behandlingsmuligheder

en førtidspension gives fordi man har mistet sin arbejdsevne
grunden til man gerne må have fomue i mio klasse og stadig modtage denne ydelse. da det er den årlige indtægt som bestemmer om man bliver modreget
når jeg engang i år måske får tildelt pension bliver jeg alså modregnet en del

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
12.000 efter SKAT!!

Og ville hellere ''ligge over et arbejde'' og tjene det dobbelte.

Min søn arbejder på MacDonalds og er lavt lønnet, og han har 19.000 udbetalt EFTER SKAT.

Så ikke engang dér matcher førtidspensionen med en almen lav løn set med netto-brillen på.

- de jobs jeg selv har haft på hånden (som jeg desværre ikke kunne tage pga sygdom) har pga manglende uddannelse heller ikke været høje, og der lå jeg mellem 24.000 og 26.000 BRUTTO.

Man kan vel også sælge sig selv for billigt???
der er absolut ikke nogen i netto som får 19000 efter skat
måske hvis de er leder
19000 efter skat er alså ikke nogen lav løn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 16:16   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
... men det er meget svært hvor vi bor ikke at ha bil - selv kontanthjælpsmodtagere ka få lov enten at købe bil el.beholde hvad de har..el.ka de ikke passe aktivering-arbejdsprøvning osv...det er lidt skræmmende..¨
Det som er skræmmende, er den kommunernes forskelsbehandling af folk i DK. Den ene må gerne beholde bilen ( ligefrem at anskaffe sig en ) mens den anden skal sælge den for næsten ingen penge, kun fordi man ikke bor på landet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension